Jag brukar spola på den lite hur som helst sen vid första turen släpper jag ut en flytande wobbler bakom båten och släpper ut alla lina och vevar in igen. Dock har jag inga bra erfarenheter av j-braid. Men det kan säkert vara batchrelaterat. Många som verkar nöjda!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa jbraid x8.
Collapse
X
-
Provade den för det bra priset, bästa linan jag haft iaf. Låter ingenting knappt och man kastar långt.
Köpt den till alla mina spön nu i varierande tjocklek och är hel nöjd. av inlägget att läsa verkar de va blandade åsikter, inte stött på dom problemen andra har än iaf, just 0.13 har jag fiskat mest med och den funkar ritkigt bra för mig iaf.
Möjligen att den bleknat lite men det ser jag inte någon nackdel med efter ett par månaders fiske.
Kommentera
-
Intressant läsning.
Har linan (multicolor versionen) just nu på 7 rullar (3 torsa, 2 stradic, 2 saragosa). Innan körde jag depth-hunter och har det på 1 torsa rulle än.
Har bara goda erfarenheter, minst lika bra som depth-hunter, om något så har den hållit färgen bättre än depth-hunter. Att priset är hälften jämfört med depth-hunter gör det inte sämre heller.
O andra sidan verkar många ha välldiga problem/tycker den är skit :S
Verkar onekligen att dom lider av batch-problem/ojämn tillverknings kvalite.
Vet nån om all lina görs i en och samma fabrik?
Kommentera
-
Hade 0.13 på en Metanium DC, omöjlig att kasta med. Efter byte till Sufix 832 har det inte varit några problem alls.
Men kan också rekommendera Spider Smooth 8. Den drar väldigt lite vatten och jag har nog sett någon enstaka tråd om att någon haft problem med den.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Buster Visa inläggTror mer på ojämna användare ��
Kommentera
-
Nej många rent av de flesta (?) som köper en flätlina är mer eller mindre rutinerade, sällan nybörjare och då bör man knappast skylla på "skit bakom ratten" åtminstone inte förrän omständigheterna är klargjorda... (hur lades lina på, spööglor, knutar m.m.)
Jag har sagt det förr i andra trådar, att skillnader i upplevelse av en lina, dess egenskaper, styrka, knutstyrka och jämnhet skiljer så väldigt mycket här på FS att jag tror mer och mer på skillnader i tillverkning mellan serier/batch än användarfel och dåliga rullar... Om flera duktiga fiskare säger att en lina är kanon och flera andra rutinerade säger tvärtom så anar man ugglor...
Jag har flera exempel för egen del, där jag varit nöjd (Spiderwire Stealth Smooth 8) men andra sannolikt fått skit på spolen fastän "exakt samma lina"...
Vore jag representant för ett linmärke och hörde, läste att den gick av helt oväntat utan vidare mitt på linan eller med bara få kilos belastning fast den ska klara 8kg med knut, så skulle jag bli nyfiken och be dem skicka in linan....
Men det är nog enklare och billigare att hävda användarfel...
Som VAG gjort och gör om man ska tro på t ex T.V. när Audi/Volkswagen/Skoda/Seatägares DSG-lådor eller kamrem rasar efter 2-3 år och 6000 mil eller motorn 1,8/2,0T rasar för att de glömt fylla 5-10 liter olja per 1000mil...
Det senare är enligt VAG "normalt" (he, he, för en bil som har 3000 mil som serviceintervall är det komiskt!)
Stötande och långt från god, förväntad kundvård att på lösa grunder skylla på kunden vare sig det gäller fiskegrejer eller en bil...
Köper man Daiwalina så får man alltså stå sitt kast... Fast t.o.m det blir ju svårt om den inte håller...Senast ändrad av anteman; 2017-12-25, 19:34.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggNej många rent av de flesta (?) som köper en flätlina är mer eller mindre rutinerade, sällan nybörjare och då bör man knappast skylla på "skit bakom ratten" åtminstone inte förrän omständigheterna är klargjorda... (hur lades lina på, spööglor, knutar m.m.).
Min uppfattning är att monofila linor är en mogen produkt medan flätlinor fortfarande dras med sk barnsjukdomar.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggAlla som köper en flätlina för första gången är nybörjare. På flätlina.
Det du sa om nylonlinor kan du ha rätt i och att även vissa rutinerade tydligen känner sig som nybörjare på vissa flätlinor, skulle i den mån det stämmer, kunna tyda på skillnader i produktionen från batch till batch...
För övrigt så borde lintillverkare paketera en förment känslig lina på så sätt att man som kund inte kan göra fel (och därmed skyllas på) när man lägger på en given lina på en viss typ av rulle...Senast ändrad av anteman; 2017-12-25, 20:47.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Simonj.97, 2024-08-10, 22:31
|
17 svar
760 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()