Ursprungligen postat av HenkeW
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa jbraid x8.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av HenkeW Visa inläggVet ni vad jag tycker i ärendet ?
Vi ska vara skitglada att Buster tittar här på forumet och även svarar på div frågor och ger tips på utrustning osv.
Finns ingen annan representant från någon av de stora tillverkarna som svarar på frågor här på forumet så var glada att Buster svarar på frågor och tar emot kritik.
Tycker det är tråkigt att en del användare här på forumet tolkar hans svar som "fan läser bibeln".
Ang linan i fråga så kör jag den på alla trollingrullar till gädda, båda mina Borreset och till min Gäddhaspel.
Den har funkat hur bra som helst för mig!
Mvh. HenkeW
Kommentera
-
Ursprungligen postat av crowax Visa inläggDet var ett drygt svar han gav och som representant för ett företag tycker jag man ska vara extra noggrann med vad man skriver. Han har ingen aning om det är nybörjare eller experter som klagat på linan. Att skriva att det är "ojämna användare" är bara barnsligt oavsett bortförklaringar.Senast ändrad av lausvik; 2017-12-27, 15:21.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Buster Visa inläggHelt ärligt skojar du med mig nu? Vad är det som jag gjort ? Känns mer som en häxjakt nu. Låt säga att kunden köper linan på nätet från kina, vem ska han skylla på då? Det blir ju svårt. Jag hade med glädje bytt ut hans lina gett han kompensation om jag hade trott det skulle hjälpa. Det handlar inte om det. Om du tänker lite så hade jag ingen aning om vad kunden hade för övrig utrustning, chansen rätt stor att den var av samma märke eller hur!? Det handlar inte om det. Skrev detta för att jag ville hjälpa till, inget annat. Vet inte vad jag gjort dig eller vad du är ute efter men ber om ursäkt för vad det nu kan handla om.
Då ska han skylla på Ho Chi Minh, för det var han som lät bygga kinesiska muren!!
Nu kan vi snart skylla på honom också när det gäller alla nya Volvo-bilar....
Gott slut på det gamla året!!
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand (Leif Engström)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggFast Daiwa kunde ju, i reklamen, använda sin attityd till kunderna på ett smart sätt.
Daiwa - fiskeprylar för experter. Vi som vet fiskar med grejor från Daiwa. Är du tillräckligt bra för Daiwa?
Kommentera
-
[QUOTE=jonasby;1120095]Givetvis är det skit bakom ratten. Och ”ojämna användare”.
Om man lyckats med låt säga 20-30-40 linor av *andra* fabrikat och helt plötsligt får problem med just detta fabrikat - klart som korvspad att det är ”ojämna användare”. Vad annars, ojämn produkt? Våran? Näääääääääeeeee......
Förstår nu att skulle man vilja prova rulle och spö av just detta fabrikat, och få problem skulle man få höra ”ojämna användare”.
- Hade tänkt köpa både rulle och spö av detta fabrikat nu i vår men avstår.[/QUOTE]
Hej Jonas;
Du får inte leka i min sandlåda längre
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand (Leif Engström)
Kommentera
-
Ja det är bra att representanter för produkter finns här på FS men när även rutinerade användare (bla en med Daiwarulle) av flätlinor i princip bemöts som mindre vetande efter att ha använt aktuell lina med värdelöst resultat är det inte sjysst eller förtroendegivande.
Jag hade, som sagt tidigare, om jag varit representant, kontaktat en å annan å fått linan inskickad för ev. undersökning och feedback.
För övrigt har det framkommit i tråden att vi lägger på flätlina olika fastän samma typ av rulle (haspel/multi) vi hasplar eller rullar på linan lite hursom...
OM den saken har betydelse för hur linan i denna tråd upplevs och presterar så vore det önskvärd information, helst på paketet eller i vart fall här nu när det framkommit - någon?
Man vill ju som kund göra rätt om man köper flätlina som kostar en slant...
Kommentera
-
Mycket hugg här. Inget ovanligt tyvärr. Som konsument vet man mest och är man självutnämnd expert så kan man mer än någon som jobbar med sakerna.
Själv jobbar jag i redskapshandeln och fått reklamation på j-braid från en storspole som var samma som jag själv hade påspolad på ett par egna rullar. Min lina fungerade , men en kund som hade på en dyrare rulle, och ansåg sig åtminstone i hans egen värld som en erfaren fiskare tyckte linan var skit och bara gick av. Inga konstigheter jag spolade av linan och gav kunden en annan förstås.
Det roliga i historien var sen att jag provdrog linan på flera ställen och den höll jättebra...
Kan tillägga att jag hört kunder som säger "Fireline är bara skit". Spiderwire är sämsta linan" eller "Sufix linor håller inte för nåt".
Så jag tror att Daiwas linor är precis lika bra eller dåliga som andra större tillverkare vad gäller kvalitet. Sen finns det olika linor från daiwa som är ännu trevligare att fiska med, t ex tournament evo8 som är en kalastrevlig lina som stoppar jättebra. Men jag har varit väldigt nöjd även med de rullar jag haft J-braid x8 på med.
Med det sagt så vill jag inte påstå att det inte skulle finnas någon spole som håller undermålig kvalitet av J-braid x8. Måndagsex har ALLA fabrikat oavsett prisklass. Men att den skulle vara sämre än något annat köper jag inte riktigt dock, och vad jag förstått så har väl inte heller Buster sagt att det aldrig skulle förekomma att det fanns något dåligt exemplar.
Men om vissa tycker att det känns roligare att såga Buster än att avhandla problemet så är det väl fritt fram(?). Jag tycker dock det är kul att Buster finns på forumet och kan besvara frågor, då han sitter på bättre kunskap än vad nästan alla andra gör i detta land om Daiwas utbud.
Kommentera
-
Hmmm... men hur ska vi gnälliga och okunniga kunder veta hur vi ska spola på vår fina daiwa lina? I Daiwas katalog ges ingen ledning. Gör den här mannen rätt? Om man nu får fråga utan att uppfattas som en aggressiv och otrevlig typ...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av perch61, 2023-12-18, 15:26
|
25 svar
2 442 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()