Daiwa jbraid x8. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa jbraid x8.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Givetvis är det skit bakom ratten. Och ”ojämna användare”.
    Om man lyckats med låt säga 20-30-40 linor av *andra* fabrikat och helt plötsligt får problem med just detta fabrikat - klart som korvspad att det är ”ojämna användare”. Vad annars, ojämn produkt? Våran? Näääääääääeeeee......

Förstår nu att skulle man vilja prova rulle och spö av just detta fabrikat, och få problem skulle man få höra ”ojämna användare”.

- Hade tänkt köpa både rulle och spö av detta fabrikat nu i vår men avstår.

Kommentera

Jösses ?!

Kommentera

J-braid i tunnare dim har jag haft problem med och den åkte av efter ett par turer på dom rullarna, kunde gå av helt oväntat i kast eller när man fastna lite lätt i botten med jigg. Kör x4 0.28 på multi och den har funkat bra till skillnad mot dom tunnare linorna.
        Vill man ha en billig lina så kan jag rekommendera savagegear Adrenaline HD, har 0.13 på flera hasplar och den har fungerat utmärkt och är stark. Sufix 832 och berkley tracer braid är andra favoriter.

Kommentera

Hej Jonas. Linan kan väl knappast bestämma vem som köper den?alla linor passar inte alla konsumenter å deras utrustning och det var det jag menade med ojämnt användande, även om du vet hur man spolar på en lina vet inte alla det. Linan tillverkas på ett rätt simpelt sätt, spinns å coatas. Så jag tror inte det är problemet. Där emot så vet inte alla hur man ska spola på en lina, med trassel som följd. Inte alla rullar klarar av en mjuk flätlina, de har helt enkelt en för dålig linuppläggning för det. Oftast på billigare rullar. En del rullar har skadad lintrissa som gör att linan nöts ut snabbare en del har spön med sämre ringar som nöter lina etc. det finns massor men en lina är en lina med dess egenskaper.
          Ledsen att du inte vill köpa våra grejor efter detta. Men vet du vad jag tror du klarar dig i alla fall. Lycka till!

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
            Hej Jonas. Linan kan väl knappast bestämma vem som köper den?alla linor passar inte alla konsumenter å deras utrustning och det var det jag menade med ojämnt användande, även om du vet hur man spolar på en lina vet inte alla det. Linan tillverkas på ett rätt simpelt sätt, spinns å coatas. Så jag tror inte det är problemet. Där emot så vet inte alla hur man ska spola på en lina, med trassel som följd. Inte alla rullar klarar av en mjuk flätlina, de har helt enkelt en för dålig linuppläggning för det. Oftast på billigare rullar. En del rullar har skadad lintrissa som gör att linan nöts ut snabbare en del har spön med sämre ringar som nöter lina etc. det finns massor men en lina är en lina med dess egenskaper.
            Ledsen att du inte vill köpa våra grejor efter detta. Men vet du vad jag tror du klarar dig i alla fall. Lycka till!
            Och information om det du nämner i ditt inlägg, följer det med de linor och rullar ni säljer?

Min erfarenhet är att tillverkarna förser linförpackningarna med mer eller mindre sanningsenlig information så länge densamma är försäljningsargument. Däremot har jag aldrig sett någon "varningstext" av typen "denna lina måste läggas på spolen på ett särskillt sätt, annars kan trassel uppstå" eller "denna lina kräver att rullen har bra linuppläggning", dvs förhållanden som de i branschen väl känner till men som inte är självklara för de som köper linorna.
            Senast ändrad av lausvik; 2017-12-27, 11:41.

Kommentera

Ja det står på förpackning även på andras vad det är för typ av lina, antal fibrer i flätning etc. resten är upp till konsument. Om man är osäker bör man besöka en fackbutik å rådfråga personalen där kanske låta dem spola på linan oxå. Alla vill ju fiska bekymmersfritt å det mesta vi kan påverka är utrustningen. Därför är det så viktigt att ha koll på grejorna å när något strular verkligen ta reda på vad å varför! Skitfiske

Kommentera

Säkert beror endel av problem av att linan spolas på felaktigt eller rullen inte klarar av en så mjuk lina.
                Men när så många har haft problem med linan allt i från nybörjare till mkt rutinerade fiskare som har provat den på både multi och haspel, men sen är det många som vittnar om hur nöjda dom är och aldrig haft några problem.
                För mig är det ojämna kvalité

3 beten kastade jag bort på 30 min när jag prova linan.
                Rullen var en zillion sv tw 1016 ihop med ett St Croix Legend Elite, linan gick av för lila minsta.
                Har haft några andra linor efter det och inte ett enda linbrott i utkasten.
                Har flera vänner som vittnar om samma erfarenhet flera har fått sina linor utbytta. Men har även flera vänner som är jätte nöjda, ojämn kvalité?

Har fått tag på rulle Daiwa evo 8 som känns riktigt fin

Kommentera

Ja det står på förpackning även på andras vad det är för typ av lina, antal fibrer i flätning etc. resten är upp till konsument. Om man är osäker bör man besöka en fackbutik å rådfråga personalen där kanske låta dem spola på linan oxå. Alla vill ju fiska bekymmersfritt å det mesta vi kan påverka är utrustningen. Därför är det så viktigt att ha koll på grejorna å när något strular verkligen ta reda på vad å varför! Skitfiske
                  Då vet vi. En kund som lägger några surt förvärvade hundringar på "fel" lina får skylla sig själv för att han inte hade bättre koll på grejorna om han får problem. Jag antar att den attityden inte bara gäller linor?

Kommentera

Helt ärligt skojar du med mig nu? Vad är det som jag gjort ? Känns mer som en häxjakt nu. Låt säga att kunden köper linan på nätet från kina, vem ska han skylla på då? Det blir ju svårt. Jag hade med glädje bytt ut hans lina gett han kompensation om jag hade trott det skulle hjälpa. Det handlar inte om det. Om du tänker lite så hade jag ingen aning om vad kunden hade för övrig utrustning, chansen rätt stor att den var av samma märke eller hur!? Det handlar inte om det. Skrev detta för att jag ville hjälpa till, inget annat. Vet inte vad jag gjort dig eller vad du är ute efter men ber om ursäkt för vad det nu kan handla om.

Kommentera

Vet ni vad jag tycker i ärendet ?

Vi ska vara skitglada att Buster tittar här på forumet och även svarar på div frågor och ger tips på utrustning osv.
                      Finns ingen annan representant från någon av de stora tillverkarna som svarar på frågor här på forumet så var glada att Buster svarar på frågor och tar emot kritik.

Tycker det är tråkigt att en del användare här på forumet tolkar hans svar som "fan läser bibeln".

Ang linan i fråga så kör jag den på alla trollingrullar till gädda, båda mina Borreset och till min Gäddhaspel.
                      Den har funkat hur bra som helst för mig!

Mvh. HenkeW

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av perch61, 2023-12-18, 15:26
                      25 svar
                      2 455 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Sonnny, 2024-06-18, 07:32
                      13 svar
                      698 visningar
                      0 gillar