Ursprungligen postat av Asys85
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Berkley Nanofil, helt ny typ av lina
Collapse
X
-
Blev det någon lina? Vilken isf? Vore intressant att höra dina synpunkter sen.Ursprungligen postat av Kviete floppen Visa inläggTack för att du hjälpte mig och reda ut det här, nu jävlar ska här beställas lina
Ska själv beställa i dagarna till min shimano 2500 haspel och 201e7 Curado lågprofil. Valen ligger mellan 8lb (0.15mm) och 10lb (0.17mm).
Kommentera
-
Du kommer inte att ångra dig, har kört nanolinan 10lb på mina jiggspön hela sommaren och är helnöjd.Ursprungligen postat av Kviete floppen Visa inläggJag beställde 10lb lina och väntar som en unge på julafton att den ska ramla ner i brevlådan. Jag återkommer när jag har fått provat den.Jig-fishing är roligast.
Kommentera
-
De flesta flätlinor som säljs i butik är gjorda med 4-kardeler (strand), å dom är aldrig i närheten av att vara runda, om dom inte först smetas in med en massa tvivelaktig coating.., köper du istället linor gjorda av 8-kardeler (eller fler) så är dom hyfsat runda med bara lite coating, (mest för färgens skull), dessutom är dom mjukare, slätare å ö.h.t trevligare att använda.., vi skulle aldrig sälja några linor med 4-kardeler, inte nu när det går att köpa in linor med 8-kardeler till samma pris som dom med 4-kardeler.., det är f.ö inte så långt bort med 12 å 16 kardeler (tillverkas redan), även om det känns som lite overkill med så många kardeler.., iaf på dom riktigt klena linorna..Ursprungligen postat av MustiDå har alltså Olssonsfiske fått hem falska PowerPro spolar och sålt?
Hmm...
Fireline lik nylon? Har aldrig haft en rund Fireline, den är platt som ett papper och inte ett dugg glatt som jag upplevt Power Pro är.
Konstigt att alla flätlinor jag har ägt, inte stämmer överens med vad som påstås av övriga fiskare...
Tilläggas kan väl vara att jag utgår från riktig praktik, inte vad som står på papper eller hemsidor.
Är jag totalt dum i huvudet eller har jag lurats på falsk marknadföring?
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
Svar till Spola av linaEller så köper man en sån här till skruvdragaren...1 Foto
-
Kanal: Linor
2025-08-14, 21:21 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av efc__, 2025-06-07, 17:06
|
6 svar
361 visningar