Stradic ci4 2500? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stradic ci4 2500?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stradic ci4 2500?

Har tänkt köpa ny rulle till mitt regnbågsfiske och det lutar åt en stradic ci4. Det verkar däremot inte så lätt att hitta något opartiskt test av denna. Såg haspeltestet i fiske för alla, men det var ju långt ifrån utförligt.

Så nu vänder jag mig till er som har och använder dessa, vad tycker ni? Och vad använder ni för lina?

Mvh, Marcus

Brorsan har fiskat med sin i över ett år nu och han är supernöjd..
    Riktigt trevlig och bra för att vara haspel.
    Det är bara att slå till. Går ju till och med att köpa till bra pris i Sverige nu.
    Han använder daiwa samurai 0,20mm

Kommentera

Super nöjd med min CI4 2500, kör med 0.14 tracerbraid på min, har även en vanlig Stradic 2500 men CI4 har mycket skönare gång och är trevligare att fiska lättare beten med !!
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Jag har fiskat Havsöring hela våren nu med min, fast i 1000 storleken. Jag tycker den har varit helt suverän. Grym linuppläggning, bra superfin broms och ruggigt skön att drilla fisk på. Väl värt pengarna!

I och med att denna rulle såldes till butikerna i höstas som en del av Normarks och Rapalas 40 års jubileum, så fick butikerna väldigt bra inköpspris på just den rullen, och många butiker säljer den då till väldigt bra pris! Ordinariepris på den är 2495:- men har sätt att t.ex. Söder sportfiske har den dör ca 1600kr.

Slå till!

Kommentera

Nu är den beställd! Blir nog att köra fireline exceed på den också. Har det på mina andra rullar, tycker dock att det låter mycket om den, lite åt stålwire-hållet (titanringar på spöt/spöna)

Kommentera

Skulle rekommendera SpiderWire invisibraid lina till den, alternativt PowerPro's Nya lina Super 8 Slick. Mycket tystare och mjukare linor än Fireline.

Kommentera

Ursprungligen postat av Beson Visa inlägg
              Skulle rekommendera SpiderWire invisibraid lina till den, alternativt PowerPro's Nya lina Super 8 Slick. Mycket tystare och mjukare linor än Fireline.
              Och mycket större risk för lintrassel.

Kommentera

Ursprungligen postat av Beson Visa inlägg
                Jag har fiskat Havsöring hela våren nu med min, fast i 1000 storleken. Jag tycker den har varit helt suverän. Grym linuppläggning, bra superfin broms och ruggigt skön att drilla fisk på. Väl värt pengarna!

I och med att denna rulle såldes till butikerna i höstas som en del av Normarks och Rapalas 40 års jubileum, så fick butikerna väldigt bra inköpspris på just den rullen, och många butiker säljer den då till väldigt bra pris! Ordinariepris på den är 2495:- men har sätt att t.ex. Söder sportfiske har den dör ca 1600kr.

Slå till!
                Rapalas 40-års jubileum? Låter inte det väldigt fel? Jag har en Rapala-wobbler här hemma någonstans från deras 100-års jubileum, och på Wikipedia står det att Rapala grundades på 30-talet. Kan de inte bestämma sig?

Kommentera

Rättelse, det är Normarks 40-års jubileum. Som distributör för concernen Rapala Vmc Corporation så kallar dom det bara för "Normark-Rapala Kampanj" för i kampanjen så ingår även ett betes sortiment, lite rapala wobblers i gamla klassiska färger som slutat tillverkas.

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
                  Och mycket större risk för lintrassel.
                  Hur kan du säga så? jämfört med fireline är Spiderwire totalt överlägsen på alla sätt och vis. Fireline om någon är ju den lina som flest har trassel problem med. Med en så bra rulle som denna har man så grym linuppläggning att om den inte används helt fel aldrig kommer få trassel.

Kommentera

Fick Min ci4 i förgår, grymt skön rulle, kmr inte ångra dig kan jag garantera

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    31 913 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S