hitta rullen ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hitta rullen !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag testade i går för första gången denna rullen och jämförde den med en sienna och en lite dyrare Daiwa denna var helt överlägsen på alla punkter http://www.mickmek.com/index.php?rou...&product_id=49

Skall väl tillägga att det inte är 100% samma och inte köpt från samma ställe men samma serie och samma märke.
    VA!! Ha ha ha, dom rullarna köper jag ju in till bl.a Mickmek som du länkar till, en japansk rulle men företaget jag tar dom från finns i Thailand å monteringen sker som med mycket annat i Kina.

Det finns förresten flera av dom rullarna ute hos fiskare för långtidstest, även hos nån brukar skriva här på Fiskesnack.., enda nackdelen med dom rullarna är i mitt tycke att foten är lite för kraftig, kan bli problem på spön med snålt tilltagna rullfästen.
    Fast bättre det än om foten är för tunn, å inte går att få att sitta ordentligt i fästena..

Kommentera

Det finns förresten flera av dom rullarna ute hos fiskare för långtidstest
      Hoppas dom är lika bra som dom kändes i går, min kommer direkt från från Asien, kollade på en webb-butik, företaget ligger i samma stad som du bor i och sedan bad jag en kompis bosatt i Asien skicka mig rullen.

Hade jag fått välja mellan dom 3 jag körde med igår hade det blivit To*****an 12 dagar av veckans 7.

Metallkroppen gör man slipper skrangligheten som finns i dom billiga plastrullarna,
      Helt perfekt linuppläggning vilket brukar va ett gissel på billigare rullar med skatbo och linbollar som följd.
      Bra balans vid invevning.
      Bromsen var också överlägsen märkesrullarna.

Sedan får man självklart inte jämföra den med märkesrullar från 1500 kr och uppåt, dom 3 jag körde med var To****a
      Shimano Sienna och Daiwa Crest...

Kommentera

Hoppas dom är lika bra som dom kändes i går, min kommer direkt från från Asien, kollade på en webb-butik, företaget ligger i samma stad som du bor i och sedan bad jag en kompis bosatt i Asien skicka mig rullen.

Hade jag fått välja mellan dom 3 jag körde med igår hade det blivit To*****an 12 dagar av veckans 7.

Metallkroppen gör man slipper skrangligheten som finns i dom billiga plastrullarna,
        Helt perfekt linuppläggning vilket brukar va ett gissel på billigare rullar med skatbo och linbollar som följd.
        Bra balans vid invevning.
        Bromsen var också överlägsen märkesrullarna.

Sedan får man självklart inte jämföra den med märkesrullar från 1500 kr och uppåt, dom 3 jag körde med var To****a
        Shimano Sienna och Daiwa Crest...
        Verkligen kul att höra, å troligen fick du en rulle med bra lager å andra detaljer monterat på kroppen.., annars är det lite av "grisen i säcken" att köpa som du gjorde, långt ifrån alla märken bestyckar sina rullar på samma sätt.., man har helt enkelt inte samma krav på en rulle i alla länder..

Jag blev själv helfrälst på dessa rullar.., fattar inte hur dom undgått dom större kedjorna här i Sverige.., möjligen säljs dom under det mer kända namnet Ryobi, vilka jag med 99% tror är samma som T....ma, men Thailand har viss en massa regler som gör att import kan bli väldigt kostsamt, så dom har istället valt att använda ett inhemskt namn å tillverkning...., fast det vet jag inte med säkerhet, men namnet ingår i Dongguan (Dedao)Tokushima Fishing Co;Ltd som i sin tur ingår/ägs av Thailand Fishing Tackel Group, så ibland kallas även rullarna Dedao...
        Ja det är samma röra som alltid vad gäller rullar, man hittar alla under en massa olika namn, märken å priser, vilket gör det näst intill omöjligt att jmf..

Kommentera

Thailand har viss en massa regler som gör att import kan bli väldigt kostsamt,
          Billigare att tillverka och exportera från kina, dom har en massa handelsavtal med länder runt om i värden som Thailand saknar, Thailand har även en ruggig importskatt på 200 % så att skicka prylarna från Kina till Thailand och sedan export vore meningslöst.

Den marknaden är inget jag vill ge mig in i, totalt obegriplig, saker exporteras officiellt från ett land som har bra avtal men skickas från ett med sämre avtal för att komma runt skatter och tullar. m.m.

Men skit samma bara prylarna är bra och priset ok spelar det ingen roll för mig.

Kommentera

Uppköparn, jag gissar på att någon snart reagerar på att du gör denna tråd till en enda lång lovprisning av Tokushimarullar du själv säljer. Således gratis indirekt reklam.
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
              Uppköparn, jag gissar på att någon snart reagerar på att du gör denna tråd till en enda lång lovprisning av Tokushimarullar du själv säljer. Således gratis indirekt reklam.
              Jag!? Jag har inte tagit upp rullen, länkat eller nåt ö.h.t som kan ses som reklam, så skyll inte på mig när andra gör det du kallar "reklam" för den, du gör t.ex nu med ditt inlägg, vilket jag enbart bemöter.
              Å det måste väl för sjutton gå att prata märken å produkter utan att allt ska ses som otillbörliga inlägg, eller måste Jante styra över precis allt?
              Dessutom köper jag in produkter av alla de slag eller kan vara ombud för de varor jag tar in å hjälper även till med en del annat, men nån butik har jag inte..., mitt eget företag har inget med försäljning av fiske, jakt eller fritidsprodukter att göra ö.h.t..
              Men visst, jag kan avregga mig å sen regga mig som en okänd privatperson å hissa allt jag köper in, d.v.s som många andra säljare, företagare å representanter gör här...

Kommentera

Men "tanten" hos tillverkaren var inte så hemma på frakter, så jag var tvungen å tala om hur hon skulle skicka dom för att få ner fraktkostnaden.., lär alltså ta nån dag innan dom är på väg till mig..
                Vet en del som råkat ut för posthanteringen i Thailand, skulle skicka hem lite prylar när dom var på plats, gick med paketerna till thailändska posten och lämnade med adress och allt, resultat att några paket kom till Göteborg några till Helsingborg och några till rätt adress i Trelleborg, thailändska posten i ett nötskal

Skall man ha saker därifrån använd kända transportfirmor och betala dom extra kronorna annars vet man inte var prylarna hamnar...

Detta inlägget var mer som en liten varning för dom som funderar på import från Thailand.
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-31, 17:24.

Kommentera

Vet en del som råkat ut för posthanteringen i Thailand, skulle skicka hem lite prylar när dom var på plats, gick med paketerna till thailändska posten och lämnade med adress och allt, resultat att några paket kom till Göteborg några till Helsingborg och några till rätt adress i Trelleborg, thailändska posten i ett nötskal

Skall man ha saker därifrån använd kända transportfirmor och betala dom extra kronorna annars vet man inte var prylarna hamnar...

Detta inlägget var mer som en liten varning för dom som funderar på import från Thailand.
                  Det kan man råka ut för överallt.., jag köpte 4 kompletta hjul från http://www.wheelbasealloys.com/ i England, 2 kom till mig 2 gick till Finland.. :-D Fast i regel funkar det bra, väldigt sällan det blir fel.., emballerar bara avsändaren bra så brukar inget va skadat å det är i regel asiaterna bra på, sämre ställt är det med det inom EU..

Men jag tror inte jag fått nåt ö.h.t skickat från Thailand, det mesta brukar skickas från nånstans i Kina mainland eller Hong Kong, om dom inte har ett eget lager i EU..
                  Senast ändrad av uppköparn; 2012-06-01, 12:53.

Kommentera

Problemet med Thailändska posten är nog att dom inte läser eller skriver Engelska så dom drar till med något dom tror är rätt och så får det bli som det blir, samma sak när man skickar saker härifrån till Thailand, man måste hitta någon som kan skriva adressen på Thai annars kommer den inte fram, postutdelarna kan inte Engelska så antingen kastar dom paketen eller behåller det själv.

Kommentera

För att svara på TS fråga kan jag tipsa om att M&R Tackle Shop säljer Okuma Trio FD för 39,90 EUR ( http://www.mur-tackle-shop.de/en/Oku...o-FD_2077.html ). Själv beställde jag en i storlek 3000 i måndags och det känns som att jag gjort ett riktigt fynd efter vad jag läst om rullen här på FS.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 408 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf