hitta rullen ! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hitta rullen !

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av oscnor Visa inlägg
    För att svara på TS fråga kan jag tipsa om att M&R Tackle Shop säljer Okuma Trio FD för 39,90 EUR ( http://www.mur-tackle-shop.de/en/Oku...o-FD_2077.html ). Själv beställde jag en i storlek 3000 i måndags och det känns som att jag gjort ett riktigt fynd efter vad jag läst om rullen här på FS.
    Den har i vart fall inte nån billig plastkropp utan en långt trevligare i aluminium, men jag förstår inte varför dom krånglat till det med foten.., känns helt meningslöst å överarbetat. Gillar heller inte den billiga veven som inte enkelt går att fälla in..
    Men jag tycker den är klart bättre designad än de flesta av plastrullarna som säljs till höga priser..
    Senast ändrad av uppköparn; 2012-06-01, 15:10.

Kommentera

Men jag tycker den är klart bättre designad än de flesta av plastrullarna som säljs till höga priser..
      Rekommenderat återförsäljarpris i Sverige över 1100 kr kanske därför den i alla fall är ok

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Rekommenderat återförsäljarpris i Sverige över 1100 kr kanske därför den i alla fall är ok
        Så annorlunda å bra den ser ut borde priset för att göra den attraktiv i Sverige ha varit minst 2500 sek.., då jäklar hade alu-kropp verkligen blivit hett å en

Kommentera

Så annorlunda å bra den ser ut borde priset för att göra den attraktiv i Sverige ha varit minst 2500
          Jag har prov-fiskat med en sådan i ca:30 minuter fast den nya HS varianten,, hittade ett fel på den, rullfoten är så pass hög att den blir vinglig vid belastning

Du har rätt, hade den kostat 2500kr hade statusen på både den rullen och märket blivit högre....

Var faktiskt mer nöjd med kinesrullen vars namn är ett skällsord här på FS när det gäller stabilitet..
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-06-01, 20:02.

Kommentera

Jag har prov-fiskat med en sådan i ca:30 minuter fast den nya HS varianten,, hittade ett fel på den, rullfoten är så pass hög att den blir vinglig vid belastning

Du har rätt, hade den kostat 2500kr hade statusen på både den rullen och märket blivit högre....

Var faktiskt mer nöjd med kinesrullen vars namn är ett skällsord här på FS när det gäller stabilitet..
            Har Okuma skruvat på en plastbit på alu-kroppen, eller är det jag som ser fel? Givetvis kommer det att bli en felkälla med tiden om dom skruvat på en fot i plast.., förstår inte heller vad syftet med det skulle vara, rullen blir ju varken lättare eller stabilare..., rätt alu-legering är ju både urstarkt, åldersbeständigt, vridstyvt å har låg vikt..

Kommentera

Har Okuma skruvat på en plastbit på alu-kroppen
              Crossover aluminum and graphite hybrid body design,

Antagligen graphite men jag fattar inte iden med en 2 delad rullfot som sitter hopskruvad , borde va smartare med en hel fot i ett stycke, i alla fall för vridstyvheten. (kan va en synvilla men vad gör annars skruvarna där) Och varför ett hål i rullfoten, kan ju även det bara bidra till sämre hållbarhet.

Okuma brukar göra prisvärda rullar, dom har inte börjat ta bra betalt för namnet (ännu)

Kommentera

Helt ärligt kan ni gå mer OFFTOPIC?? Tråden handlar om en som vill ha hjälp med en rulle för 500:- men handlar nu istället om konstruktion av rullar, Thailändska posten och annan skit som inte har med saken att göra.

Föreslår att ni använder PM funktionen om ni skall fortsätta diskutera fullkomligt irrelevant smörja.....

Kommentera

Crossover aluminum and graphite hybrid body design,

Antagligen graphite men jag fattar inte iden med en 2 delad rullfot som sitter hopskruvad , borde va smartare med en hel fot i ett stycke, i alla fall för vridstyvheten. (kan va en synvilla men vad gör annars skruvarna där) Och varför ett hål i rullfoten, kan ju även det bara bidra till sämre hållbarhet.

Okuma brukar göra prisvärda rullar, dom har inte börjat ta bra betalt för namnet (ännu)
                  Okuma, Daiwa eller Shimano är skitsamma, Okuma gör rullar å är underleverantör för alla tre, så vilken man än väljer så är dom hopsatta av delar som alla tre märken använder sig av...

Kommentera

vad tror ni om den här rullen http://www.olssonsfiske.se/amb-proma...836-c-836.aspx

Kommentera

vad tror ni om den här rullen
                      Tror den är helt ok till lättare fiske precis som föregångaren, säger tror för den är ny för detta året, dom har börjat tillverka på American Samoa i stället för Kina om det är positivt eller negativt kan jag inte svara på.

Skapa en egen tråd om du vill ha fler svar, detta har inte med haspelrullar att göra.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      31 940 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf