shimano hyperloop 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

shimano hyperloop 2500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• shimano hyperloop 2500

tjenixen! vill höra med er vad ni tycker om rullen (som står i rubriken) ..? det är en bakbromsad rulle som jag tycker funkar bra .. jag använder den till lite lättare fiske med ett light action spö.. kasst vikt upp till 15 g. tycker ni jag ska skaffa en lättare rulle eller duger det med den jag har ? fiskar abborre,öring å lite små gädda linan är en nanofil i 0,18 är det för tjock ? har en annan reserv rulle som har en sån där grej vid bygeln som man klämmer till med fingret så slår bygeln över ... är det något att ha ? tycker själv att hyperloopen är skönare för att på reservrullen kan man ju veva ett halvt varv bakåt ..... men uppskattar svar,hjälp och tips! :P
    mvh,mattias ...
    skitfiske!
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

reserv rullen är en shimano FX 2000 :P snälla svara! tack på förhand ..
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Tycker du själv att dem duger?

Vet inte riktigt vad du vill ha svar på, är det våra personliga åsikter du är ute efter?
      Personligen tycker jag inte det är några bra rullar. Sälj båda och köp en beg. Nasci eller Exage i 2500 storlek.
      Senast ändrad av Leon; 2012-05-31, 16:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
        Tycker du själv att dem duger?

Vet inte riktigt vad du vill ha svar på, är det våra personliga åsikter du är ute efter?
        Personligen tycker jag inte det är några bra rullar. Sälj båda och köp en beg. Nasci eller Exage i 2500 storlek.
        tack för ditt svar! ja,jag är ute efter tips,personliga åsikter om rullen linan och allt .. vad jag kan förbättra med utrustningen osv... :P

Kommentera

Om du själv känner dig nöjd med sakerna varför behöver du andras åsikter? Det enda som blir då är att du får en massa andra förslag och åsikter som rör om i skallen på dig.
          Besök min blogg! http://ehnlures.blogspot.se/

Kommentera

Är du själv nöjd med den så kör på, vill du ha min åsikt är det den sämsta rullen jag varit ägare till.

Kommentera

haha, är bara nyfiken har svårt att välja mellan fx 2000 och hyperloop.... och vill bara ha lite svar och tips om rulle lina osv... skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Är du själv nöjd med den så kör på, vill du ha min åsikt är det den sämsta rullen jag varit ägare till.
                varför tycker du inte om den ? :P

Kommentera

varför tycker du inte om den ? :P
                  Kass broms, ingen invevningskraft, usel linuppläggning, det var väl dom 3 allvarligaste sakerna,sedan är kvalitén på bygget direkt usel, en 150kr rulle på Öb är bättre en det skitet.

Möjligtvis man kan ha den till att meta abborrar med men väger borren över 0,5 kg orkar rullen inte veva in den (egen erfarenhet)

Är väl Shimanos överlägset billigaste skapelse och man får tydligen vad man betalar för.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-31, 18:27.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Kass broms, ingen invevningskraft, usel linuppläggning, det var väl dom 3 allvarligaste sakerna,sedan är kvalitén på bygget direkt usel, en 150kr rulle på Öb är bättre en det skitet.

Möjligtvis man kan ha den till att meta abborrar med men väger borren över 0,5 kg orkar rullen inte veva in den (egen erfarenhet)

Är väl Shimanos överlägset billigaste skapelse och man får tydligen vad man betalar för.
                    haha okej själv tycker jag om den.. fått en 8 kg gädda på den å den är skön att fiska med tycker jag men en fråga,med shimano fx 2000 rullen är det ju en flärp framme vid bygeln som man trycker till så fälls bygeln upp.. vad tycker du om såna haspelrullar? själv tycker jag dom är kass för man kan ju veva ett varv bakåt! tacksam för svar ! skitfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 771 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki