shimano hyperloop 2500 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

shimano hyperloop 2500

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ad tycker du om såna haspelrullar
    Håller med dig om att dom inte är någon höjdare,,, jag använder mest små hasplar till mete och glömmer man hålla i veven vid mothugg smäller veven i så den håller på att gå sönder, jag förstår inte hur folk kan fiska med sådana men tydligen finns det en marknad annars hade dom inte gjorts.

själv tycker jag om den.
    Vad har du annars haft som du kan jämföra med ??

Kommentera

Ursprungligen postat av Ehn lures Visa inlägg
      Om du själv känner dig nöjd med sakerna varför behöver du andras åsikter? Det enda som blir då är att du får en massa andra förslag och åsikter som rör om i skallen på dig.

Instämmer till 100%.
      Så köp å använd alltid det du själv gillar så blir det roligare å fiska., du bara krånglar till det när du börjar frågar om vad som är bäst, å tyvärr så har många svårt att inse att inte alla kan köpa dyra grejor å ger då bara förslag på grejor i prisklasser som inte är aktuella..
      Senast ändrad av uppköparn; 2012-06-01, 11:12.

Kommentera

Jag har en hyperloop 2500 som "utlåningsrulle". Har testat den lite och kan inte påstå att det är rulle jag nånsin skulle använda själv. Plastig, ojämn broms, dålig linuppläggning etc. Man får vad man betalar för men smaken är som baken

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte Mawtew Liw Visa inlägg
          haha okej själv tycker jag om den.. fått en 8 kg gädda på den å den är skön att fiska med tycker jag men en fråga,med shimano fx 2000 rullen är det ju en flärp framme vid bygeln som man trycker till så fälls bygeln upp.. vad tycker du om såna haspelrullar? själv tycker jag dom är kass för man kan ju veva ett varv bakåt! tacksam för svar ! skitfiske!
          Håller med dig, en haspel ska inte ha minsta spel i lagret för backstoppet, en enkelt fällbar å stabil vev är åxå nåt jag värdesätter högt å förstås en hyfsad inte allför kraftig broms, den ska inte kunna bromsa mer än vad rullen i övrigt tål, å så en bra linuppläggning..
          Tyvärr så anar jag att allt kraftigare bromsar är på väg att bli ett försäljningsargument.., inte alls bra enligt mig, för jag är helt säker på att det bara kommer att leda till fler spöbrott å trasiga rullar, å med 100% säkerhet sämre fiskare..

Kommentera

En hyperloop kostar 350kr och är den överlägset billigaste Shimanon på marknaden, själv tycker jag den är skräp.

Skall man köpa märkesprylar typ Shimano skall man låta dom kosta en slant.

Finns många mindre kända märken som gör riktigt bra rullar till en bråkdel av dom storas priser och då tycker jag det är bättre att lägga pengar på dom en lågprisvarianter av märkesrullarna.

Hade det inte stått shimano på hyperloopen tvivlar jag på den hade kostat mer en 150 kr.

Kommentera

tack för alla svar! men är en lina på 0,18 för tjockt när det gäller lätt fiske ? inte ul men lätt fiske upp till 15 g.... ? (nanofil lina)
              abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

men är en lina på 0,18 för tjockt när det gäller lätt fiske
                Om den håller måtten och är 0:18 funkar det fint

Kommentera

ang hyperloop så tycker jag det är en bra rulle.. Hade en hyperloop 4000 förra året. Mycket bra rulle för det priset dom kostar.! Lägger linan bra och kastar också väldigt bra.. Men hade slitit för mycket vid botten napp så rullen vart inte i bästa skicket så den gav jag bort sen

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
                    ang hyperloop så tycker jag det är en bra rulle.. Hade en hyperloop 4000 förra året. Mycket bra rulle för det priset dom kostar.! Lägger linan bra och kastar också väldigt bra.. Men hade slitit för mycket vid botten napp så rullen vart inte i bästa skicket så den gav jag bort sen
                    tack för ditt svar! tycker att den är helt ok jag med (för priset) .... skitfiske!
                    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Ursprungligen postat av Matte Mawtew Liw Visa inlägg
                      tack för alla svar! men är en lina på 0,18 för tjockt när det gäller lätt fiske ? inte ul men lätt fiske upp till 15 g.... ? (nanofil lina)
                      Titta på hur en vanlig 0.18mm nylonlina ser ut, då en flät eller spunnen linas måttangivelaser inte är nåt du kan använda dig av, dom är i regel alltid "felaktiga".
                      Å jag säger, välj heller den utmärkta gamla beprövade Fireline istället om du ska använda en spunnen lina, nanolinan verkar kunna ge många upphov till otrevliga/oförklarliga linbrott.., finns en hel del här på Fiskesnack som råkat ut för det..
                      Själv använder jag dock alltid 8-kardelers flätlina istället för Fireline numera...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 801 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki