Funderar på att köpa en inkapslad rulle till dottern, den skall vara vänster vevad och bra.....vilken kan funka?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kapslad rulle
Collapse
X
-
Kul att rullen funkade! Min erfarenhet av kapslade rullar och min numer fyraårige son är att de är totalt onödiga (shakespeare synergy samt daiwa silvercast). Synergyn håller en bedrövlig kvalitet på alla plan och lämnades åter rostig efter 10! dagar. Silvercasten är en rulle som funkar fint upplever jag det som men även jag som vuxen med stora händer tycker den är stor och obekväm att hantera... Mitt råd utifrån min erfarenhet är att hitta ett någorlunda kort haspelspö och hänga på någon rulle som ligger o samlar damm.
Nu pratar jag om en individ så det behöver inte betyda så mycket, men jag drog en kort teorigenomgång i haspelkastning med grabben. Sen knatade han ut på verandan och piskade iväg polisbilen som satt i ändan av linan som om det var det självklaraste han gjort!
I söndags stod han och fixade med småtrassel på haspeln själv (cardinal storl 3) medan JAG stod och skruvade av kåpan för att ta bort trassel på silvercasten... Och jag tror mig veta hur man gör för att hålla utrustningen trasselfri... Minns förståss inte hur jag än gång hanterade min första inkapslade... Men jag gillar inte riktigt silvercastens förmåga att trassla omotiverat - då håller jag den för en fantomrulle i jämförelse med synergyn som är en riktig soprulle som inget barn förtjänar att straffas med...
Vart var det jag ville komma...jo - att även en 4 åring SER om det trasslar på en haspel och får då chansen att dra lärdom.... Även en ok kapslad slutar bara funka plötsligt....osså får pappa ta över och skruva o fixa o dona..
Lova att återkomma kring hur det går med steget över till haspel. Jag har en ettåring som ska lära sig fiska om ett par år så jag är gruvligt intresserad av andras erfarenheter.Senast ändrad av landkrabban; 2012-06-19, 23:15.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av landkrabban Visa inläggKul att rullen funkade! Min erfarenhet av kapslade rullar och min numer fyraårige son är att de är totalt onödiga (shakespeare synergy samt daiwa silvercast). Synergyn håller en bedrövlig kvalitet på alla plan och lämnades åter rostig efter 10! dagar. Silvercasten är en rulle som funkar fint upplever jag det som men även jag som vuxen med stora händer tycker den är stor och obekväm att hantera... Mitt råd utifrån min erfarenhet är att hitta ett någorlunda kort haspelspö och hänga på någon rulle som ligger o samlar damm.
Nu pratar jag om en individ så det behöver inte betyda så mycket, men jag drog en kort teorigenomgång i haspelkastning med grabben. Sen knatade han ut på verandan och piskade iväg polisbilen som satt i ändan av linan som om det var det självklaraste han gjort!
I söndags stod han och fixade med småtrassel på haspeln själv (cardinal storl 3) medan JAG stod och skruvade av kåpan för att ta bort trassel på silvercasten... Och jag tror mig veta hur man gör för att hålla utrustningen trasselfri... Minns förståss inte hur jag än gång hanterade min första inkapslade... Men jag gillar inte riktigt silvercastens förmåga att trassla omotiverat - då håller jag den för en fantomrulle i jämförelse med synergyn som är en riktig soprulle som inget barn förtjänar att straffas med...
Vart var det jag ville komma...jo - att även en 4 åring SER om det trasslar på en haspel och får då chansen att dra lärdom.... Även en ok kapslad slutar bara funka plötsligt....osså får pappa ta över och skruva o fixa o dona..
Lova att återkomma kring hur det går med steget över till haspel. Jag har en ettåring som ska lära sig fiska om ett par år så jag är gruvligt intresserad av andras erfarenheter.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Vad är detta för rullarav KudashiÄven dessa 4 rullar fanns med i paketet4 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-05-13, 18:41 -
-
Hej gruppen!
Jag ska ställa in centrifugalbromsen på en revo beast. Jag har läst på lite...2 Foton-
Kanal: Rullar
2025-03-27, 17:16 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
|
11 svar
3 772 visningar
0 gillar
|