record c61 vs 6501 inshore - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

record c61 vs 6501 inshore

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Krokodiljägaren
    replied
    Efter en hel helgs fiske i Blekinge skärgård måste jag säga att record 61an är en fantastisk rulle. kastar klart bättre än raketen.
    sen är bara frågan med hållbarheten. sitter på ett 8a ozat st croix, tiden får utvissa det

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Jag lyckades låsa alla på min raket även om det egentligen inte skall gå , den fisketuren var jag glad att vindarnas makter var välvilligt inställda men tusan vad kul det var.

Pilla av dom en gång när det vindstilla och ta ett bra spö, du kommer bli förvånad hur långt du kommer ett kasta utan att ta i

Recorden funkar säkert fint utan C-vikter,

Skitfiske på dig...

Lämna en kommentar:

• Krokodiljägaren
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Skönt att höra, den ska ju ta 100 m 0.40 nylon, själv tycker jag dom är stabila och bra så länge man kör med vikter + 50 gr.... tror inte du blir missnöjd med den , man kan ladda rätt bra utan tendens till skatbo,, starta med 2 C vikter mer kommer du nog aldrig behöva..
    den sitter på ett 2-8 oz legend spö. så under 50 gram lär aldrig bli aktuellt. inte med den combon ialf:P
    det låter mesigt o börja med två c-vikter. jag låser alltid alla man kan. jbna är mina alltid låsta
    men på prorocketen är där ju två man inte kan låsa. har inte öppnat o kollat hur det ser ut i denna. får bli morgon dagens projekt

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Skönt att höra, den ska ju ta 100 m 0.40 nylon, själv tycker jag dom är stabila och bra så länge man kör med vikter + 50 gr.... tror inte du blir missnöjd med den , man kan ladda rätt bra utan tendens till skatbo,, starta med 2 C vikter mer kommer du nog aldrig behöva..

Lämna en kommentar:

• Krokodiljägaren
    replied
    det med HC spole måste vara lite överdrivet. fick hem min 61a med grund spole idag. la på 5-7 meter nylon 0,45 i botten. sen snurrade jag på surfix 832 0,33mm trodde inte jag skulle få på hela. men när alla 120 meterna var på så skulla jag lätt fått på 15 meter till. så HC spole är inget som behövs för gäddfiske.

Lämna en kommentar:

• Krokodiljägaren
    replied
    Borde funka om du köper en Record HC spole, vanliga spolar funkar inte utan att du konverterar rullen
    det var recordens hc jag tänkte på. beten.nu säljer rullen för 1400kr inkl frakt. sen är frågan om man behöver hc spole på bulle spöet. inga raket bete precis

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Borde funka om du köper en Record HC spole, vanliga spolar funkar inte utan att du konverterar rullen
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-10-30, 20:14.

Lämna en kommentar:

• Krokodiljägaren
    replied
    går det att köpa en record 61 och köpa en HC spole av abu o bara bult on? eller det är mer än spolen som skilljer dom åt?

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    tror inte det var den. han sa att den inte skulle vara så dyr. o nu ligger dom på 300-380 dollar på ebay. o med svenska prispåslag blir det väl 10kr/dollarn osså gånger 10. så den lär väl kosta 30000:P
    Svenska butikspriser på Calcuttan gör mig inte förbannad mer det var länge sedan numera blir jag ledsen att det inte går att få ner priset utan att importera

Lämna en kommentar:

• Krokodiljägaren
    replied
    Du kan ju hoppas det är denna http://fish.shimano.com/publish/cont...alcutta_D.html tycker lösningen för att få rullen kompaktare värkar riktigt intelligent, dom har placerat stjärnhjulet för bromsen utanför veven, det bör minska krängningarna i sidled rätt ordentligt..

Klart intressant för mig också,, undrar vad priset blir i Danmark ??
    tror inte det var den. han sa att den inte skulle vara så dyr. o nu ligger dom på 300-380 dollar på ebay. o med svenska prispåslag blir det väl 10kr/dollarn osså gånger 10. så den lär väl kosta 30000:P

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
231 svar
32 268 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Gösalf
av Gösalf