Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
record c61 vs 6501 inshore
Collapse
X
-
Tror att alla de rullar nu nämner kommer funka rätt ok. En Rocket 6501 ( om du hittar en sådan ) med lager i spolen utbytta till glidlager låter som ett alternativ. Toro funkar väl oxå.
-
jörgen. ja det med linkapaciteten känner jag till. men om det blir recorden så är det endast 61hc som är av intresse
och angående veven så oavsett amba så blir det ett power handle. mycke skönare när man ska veva tungt.
hippo: okey. ja stryktåligheten är ett viktigt kapitel iochmed den ska kasta i första hand bulldwag och liknande bete. så inget smäkert skit. de håller inte
men inshoren är liksom prediatorn inte kompletibla med UTs produkter?
vad har shimano för alternativ? hur är calcutta 301 respektive curado 301e7?
rullen kommer sitta på ett LF/RST chopper trigger 9fot 40-120 gram. och kasta allt tungt till gäddan som inte är jerkbait
vad vet expertisen om denne rullen? http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=13175
någon av rullarna som har knarr signal? spöet är ett av två spö jag kör med på trollingen med.Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2012-08-19, 09:01.
Lämna en kommentar:
-
Både Recorden och Inshore har en spolupphängning som skiljer sig från vanliga Ambor av klassiskt snitt (ex. Rocket, C3, C4 mfl). Recorden har en speciell upphängning som gör att du vid kast nyttjar de lager som sitter ute i gavlarna, medan vid invevning så jobbar lager i spolen. Detta gör att du kan spänna mekbromsen utan att det blir trögt att veva in. Inshoren och Predatorn har en spolupphängning där man placerat ett lager ute i "icke vevgaveln" och ett lager på spolens sida. Detta för att få en stabilare upphängning. Vad som är bäst kan säkert käbblas om, personligen tror jag att Inshoren/Predatorn tål mer bonnstryk..
Lämna en kommentar:
-
Har aldrig skruvat med en Inshore men Recorden 61 är en stabil rackare som sorgligt nog har för dålig linkapacitet med sina 100 meter 0:40 nylon.någon som vet både dom praktiska och tekniska skillnaderna mellan record 61 och 6501 inshore?
funderar på en ny tunggädd rulle
Vill man få bort tröghetsmomentet som uppenbarar sig vid kast kan man byta ut lagret i icke vevgavel mot ett vanligt och sedan montera en vanlig spole och spolaxel så har man en rulle som kastar bra och är tålig med ok linkapacitet.
Veven bör man fundera på att byta, den är enligt mig för mjuk och kröks lätt om man slår emot något.
Liten varning för kvalitetsmissar på dom, själv fick jag 3 nya rullar innan det blev en felfri rulle (51) men den som var felfri har varit riktigt trevlig att fiska med...
Kanske ni skall överväga HC varianten om ni inte är sugna på att byta ut spole och spolaxel, det är en riktigt tålig och stabil sak, min använder jag till fiske från turbåtar i Öresund och tycker den är betydligt trevligare en Pro-Rocket till det fisket.
Lämna en kommentar:
-
jämför man sprängskiss nr på¨6600c4 och record 60 så är det inte samma nr. men prorocketens stativ kanske passar finns väl nån med tumtangent eller det är bara i 5000 storlek?Ursprungligen postat av Cannonball Visa inläggNej, inshoren vet jag inte passar, men record 61 borde väl?
Åsikter?
Lämna en kommentar:
-
vad är det du tycker är dåligt med dom?Ursprungligen postat av SimpZeN Visa inläggRekommenderar er att skippa inshoren. Har en 5500 inshore och visst en fin rulle men de vanliga amborna är bättre ebligt mig.
Inshore stativet passar inte C3 och de andra amborna pga spolupphängnings skillnaden.
ring in till abu service så plockar de fram ett stativ som passar troligtvis!
Lämna en kommentar:
-
Guest repliedNej tänkte bara upplysa att Predator/inshore stativen inte passar de andra Ultracast ambassadeurerna pga att stativen är formade efter olika spol upphängningar.
Recordens stativ bör passa då det som skiljer Recorden och de andra amborna är lagret i icke vev gaveln och spol axeln med nållager som jag förstått det?
Lämna en kommentar:
-
Nej, inshoren vet jag inte passar, men record 61 borde väl?
Åsikter?
Lämna en kommentar:
-
Guest repliedRekommenderar er att skippa inshoren. Har en 5500 inshore och visst en fin rulle men de vanliga amborna är bättre ebligt mig.
Inshore stativet passar inte C3 och de andra amborna pga spolupphängnings skillnaden.
ring in till abu service så plockar de fram ett stativ som passar troligtvis!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 177 visningar