[Rullmek] Mysterierulle... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

[Rullmek] Mysterierulle...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Nu vet jag inte om jag missuppfattat, men är det en sådan rulle som Mooki talar om i början av tråden så har väl både ABU i Svängsta och Sportfiskeboden i Täby (UT) delar och trimdelar... Jo. det har väl Reelman också en del, men han är väl mest inriktad på smårullar..? Som de 2500 C tråden också kom att handla om. Är det en rulle i 5000-storlek så kan du gå in på Sportfiskebodens webbshop och se i stort sett hela UT-sortimentet. Huruvida du kan eftermontera ett IAR-lager beror väl på hur djup vevgaveln är... (Rätta mig om jag har fel...)

    Kommentera


    • #32
      Om det är samma som Mooki refererar till så kan du glömma IAR =) det får inte plats. Däremot kan du sätta dit kullagrad e-skruv, kullagrat mellandrev samt lättad linspridare. Rullen har vidare glidlager, vilket inte är fel. Dessa kan du "ungsbaka" för att dra ur gammal olja och sedan impregnera med ny olja..kontakta Reelman, han har receptet! Rullar med inkörda glidlager kastar riktigt, riktigt bra!

      Kommentera


      • #33
        Lyfter på hatten för ännu en kanonbra beskrivning

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
          Om det är samma som Mooki refererar till så kan du glömma IAR =) det får inte plats. Däremot kan du sätta dit kullagrad e-skruv, kullagrat mellandrev samt lättad linspridare. Rullen har vidare glidlager, vilket inte är fel. Dessa kan du "ungsbaka" för att dra ur gammal olja och sedan impregnera med ny olja..kontakta Reelman, han har receptet! Rullar med inkörda glidlager kastar riktigt, riktigt bra!
          Ja, det är samma rulle som i början av tråden, 5600AL. Har kontaktat Reelman och fått lite tips å råd, så nu är vissa delar inhandlade! :-) Är det någon som vet om man kan montera böjd vev/stjärnhjul från en nyare Amba på en sån här rulle, eller tar den i ?

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          10 svar
          3 271 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
          44 svar
          10 111 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Alman
          av Alman
           
          Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
          279 svar
          47 270 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Adam Huss  
          Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
          535 svar
          88 938 visningar
          38 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup
           
          Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
          108 svar
          11 346 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Arbetar...
          X