Ambassadeur 5601 JB! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5601 JB!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5601 JB!

Hej, jag har fått lite problem med min ambassadeur. När jag trycker ner tumtangenten (frikopplar) och kastar ut och skall börja veva så händer ingenting. Tumtangenten "klickas" inte upp helt igen och rullen tar inte in någon lina.

Någon som har haft detta problem, behöver lite hjälp!

Tack på förhand!

Lämna in på service.

Den behöver kärlek - rengöring och lite fett.

Eller ännu bättre gör det själv mha mookis eminenta instruktionstrådar i hur man tar isär o smörjer. Det är bara att kavla upp ärmarna! Det finns massor av entusiastiska rullmeckare här som kommer att hålla dig i handen hela vägen.
    Du kommer att ha skitkul - jag lovar. Och det är enklare än du tror.
    Go go go!
    Senast ändrad av landkrabban; 2012-09-29, 17:44.

Kommentera

Rullen är slut!
      Jag kan hjälpa dig att bli av med den, du får 200kr för skrotet

Skämt åsido, jag är helt övertygad om att plockar du isär rullen och gör rent allt och smörjer upp den igen efter konstens alla regler då kommer den funka klockrent !

Kolla Mookis rullmekartrådar och leta fram sprängskissen, det är enklare än man tror att plocka isär och ihop dem!
      De enda verktyg som behövs är en 10mm blocknyckel, liten skruvmejsel till gavelskruvarna och något litet spetsigt verktyg för att få bort spårryttaren vid veven.

Lycka till !

Kommentera

Lånar lite till en svårare fråga. Min kompis har samma problem med sin JB som är helt ny. Så att den är smutsig går helt bort. Dock gör den inte detta varje gång, någon som känner igen problemet?

Kommentera

Ursprungligen postat av Thomas.L Visa inlägg
          Lånar lite till en svårare fråga. Min kompis har samma problem med sin JB som är helt ny. Så att den är smutsig går helt bort. Dock gör den inte detta varje gång, någon som känner igen problemet?
          Nästan alla problem brukar lösas med en ordentlig rengöring/genomgång och sedan montera ihop den igen.
          Låter dock märkligt om den är ny men jag tror ändå att mitt tips fungerar.
          Sen har man ju ett gyllene tillfälle att lära sig hur rullen fungerar och är uppbyggd. Man njutet helt enkelt mer av fisket om man har stenkoll på prylarna !

Kommentera

Är rullen ny så är det ju bara att reklamera den. Känns ju skumt att en ny rulle ska agera på det där viset.

Kommentera

Jag har petat med några kamraters rullar (och mina egna såklart), både nya och även äldre nyligen servade hos ABU.

Låt mig säga såhär, ABUs tekniker är "något" frikostig med fett när de servar dem... Polarens äldre JB som tappade bromsförmågan totalt var helt och hållet fylld (!) med fett i vevgaveln !!
              Det var klet exakt överallt!
              Gjorde rent allt och var lite mer sparsam med fett och oljor och den funkar nu klockrent !
              Säger inte att det alltid är så, men den rullen var helt åt hel--te fel smord !
              (delarna de hade bytt var dock klockrent!)

Kommentera

Men såklart, är rullen helt ny och inte funkar då ska den givetvis reklameras !!

Kommentera

Jag har själv inte klämt på den än men han säger att det är så. Ska kika närmare imorgon. Är det inte samma med rullar som bilar, att när du börjar pilla på dom invändigt (motsvarighet på bil är chip etc.) så försvinner garantin?

Kommentera

De rekommenderar att man ska plock isär och olja rullen ibland, så det tror jag inte.
                    Dessutom så kan dom plocka ihop en sönderplockad rulle för en peng, det dyra är post och postförskott. tror att frakten går på minst 200kr, reparationen lika mycket kanske ifall alla delar finns.

Var nere hos abu med skolan så berättade dom att dom hade fått in rullar som låg i påsar där personen försökt att serva rullen för att sedan ge upp och skicka in den.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    32 248 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg Micki.S