Record 60 vs. Pro Rocket 6500? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Record 60 vs. Pro Rocket 6500?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Record 60 vs. Pro Rocket 6500?

hej!

tänkte skaffa mig mitt första tunggädda kit med multirulle och spinnspö.

har hittat en Ambassadeur Pro Rocket 6500 (2011) för 900kr och en Ambassadeur Record 60 C6 för 1395kr.
    vet inte vilket som som är bäst?

tips på spö??? får kosta max 2000kr och en kastvikt på typ 50-140g.... lagom?

tack på förhand!

P

Slå till på Raketen direkt !
    Klockren rulle till ett "överjävla" bra pris!
    (förbannat att det inte går att köpa en vänstervevad till det priset nånstans...)

Tungspinn = 8-9" spö eller?

Då får jag absolut rekommendera ett Edge Dynamic Powercast Trigger. Skitskönt spö med helt rätt aktion och ryggrad!
    Tror bruttopriset är runt 2000kr men det säljs oftast för runt 1600-1700kr.

Toppa detta med PP S8S lina i typ 0,32-0,36 dim så har du ett skitbra kit !

Kommentera

Håller med HenkeW , den ända Recorden som är bättre en Raketerna till tunga beten är 60/61 HC.

Angående spö blir ett st croix eller Edge riktigt trevligt.
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-11-24, 21:33.

Kommentera

har fiskat länge med 5601 JB och 5501 prorocket, när jag hamnade i samma sits som dig. stod och valde mellan record 61 och rocket 6501, valde record 61an, dels pga tum tangent och för att testa en ny rull modell. och rullen gav mig en riktig Ahaaa upplevelse. nu har jag inte hunnit fiska med min mer än 30-40 timmar. och är den lika driftsäker som min JB rulle och prorocket rulle, är alla rullar snart utbyta till record.

angående HC eller inte är det inget som spelar roll. jag har inte HC spolen. men jag fick på 5 meter 0,45 nylon i botten och 120 meter sufix 832 0,33mm och skulle kunna få på en 15-20 meter till om jag hade köpt bulk spole. så snacket om att modellen utan HC inte duger pga linmängd är rent skitsnack.

angående spö kan jag verkligen rekomendera LF/RST Chopper trigger 9fot 40-120gram

Kommentera

Jag har inte testat någon Record 60 men är riktigt nöjd med min Pro Rocket och till det priset skulle jag slå till på en gång. Har tyvärr för liten erfarenhet av olika spön för att ge en bra rekommendation på det området.

Kommentera

Pro Rocket , har använt både rekord och rocket men jag tycker rocketen är bättre. Har du råd så skaffa ett UT trimkit.

+ LF/RST Chopper ett mycket bra spö ... kanske rentav det bästa ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
              har fiskat länge med 5601 JB och 5501 prorocket, när jag hamnade i samma sits som dig. stod och valde mellan record 61 och rocket 6501, valde record 61an, dels pga tum tangent och för att testa en ny rull modell. och rullen gav mig en riktig Ahaaa upplevelse. nu har jag inte hunnit fiska med min mer än 30-40 timmar. och är den lika driftsäker som min JB rulle och prorocket rulle, är alla rullar snart utbyta till record.

angående HC eller inte är det inget som spelar roll. jag har inte HC spolen. men jag fick på 5 meter 0,45 nylon i botten och 120 meter sufix 832 0,33mm och skulle kunna få på en 15-20 meter till om jag hade köpt bulk spole. så snacket om att modellen utan HC inte duger pga linmängd är rent skitsnack.

angående spö kan jag verkligen rekomendera LF/RST Chopper trigger 9fot 40-120gram
              ok tack för svaren!

angående "rullen gav mig en riktig Ahaaa upplevelse" beskriv gärna denna ahaaaa upplevelse.

klarar dessa rullar kasta wobbler runt 80g utan att trimmas? alla verkar trimma sina rullar och jag har ingen erfarenhet utav det alls...

Kommentera

klarar dessa rullar kasta wobbler runt 80g utan att trimmas?
                Dom är ju konstruerade för tyngre beten så visst pallar dom 80 gr utan problem,,

Om du skall trimma Recorden med UT prylar får du först byta lager i icke vevgavel och skaffa en ny spolaxel, då har du byggt om den till en C4 med tåligare stativ, och först då passar UT grejerna.

Kommentera

Ursprungligen postat av smålandsgädda Visa inlägg
                  ok tack för svaren!

angående "rullen gav mig en riktig Ahaaa upplevelse" beskriv gärna denna ahaaaa upplevelse.

klarar dessa rullar kasta wobbler runt 80g utan att trimmas? alla verkar trimma sina rullar och jag har ingen erfarenhet utav det alls...
                  en ahaa upplevelse är svår att förklara. men den kändes stabilare och tryggare och kasta längre än vad man var van vid med JB och Prorocket. dock är både prorocket och JB riktigt riktigt bra rullar.

"klarar bete över 80 gram utan att trimmas"
                  svaret är tveklöst ja. sällan jag kastar under 80 gram med varken JBn eller recorden. recorden har jag inte hunnit testa under 80 gram. köpte den till mitt 8oz st croix och är tänkt att kasta beten från 120gram och uppåt.
                  Jbn har jag kastat runt 300 gram med. och det är inga problem.
                  prorocketen har jag kastat allt från 12-150 gram med.

Kommentera

Köp inte Record lagrerna i den tål inte tunga beten efter 4 års fiske så var min record 50 helt slut i lagrerna . Köp Pro rocket

mvh Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                    Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                    41 svar
                    31 925 visningar
                    18 gillar