Record 60 vs. Pro Rocket 6500? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Record 60 vs. Pro Rocket 6500?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Att kasta en jigg eller skeddrag på 20g är inte något problem med record 50. Men börjar man gå ner på så lätta kastvikter så väljer jag hellre haspel.
    Tycker inte det är roligt med en Record 51 under 40 gr, dom är stabila men sorgligt nog betydligt trögare en raketerna, själv löste jag problemet genom att konvertera min till en C4 nu är den riktigt rolig...

Sedan får jag hålla med det föregående inlägget som säger att kvalitén är är diskutabel på dom, lämnade tillbaka min 2 ggr före jag fick en felfri rulle.
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-11-30, 17:25.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
      Så tänkte jag också tills jag modifierade min 5601 C JB med UT-trim, men efter det kan jag aldrig mer tänka mig att använda en Ambis rakt ur kartong utan trim.
      Hehe!

Bäst att inte prova då. Blir dyrt att konvertera alla rullar. Till och med min 5601 JB tycker jag om fast den är direkt ur kartong! Har lågt ställda krav kanske.
      Senast ändrad av TailRunner; 2012-11-30, 17:56.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Tycker inte det är roligt med en Record 51 under 40 gr, dom är stabila men sorgligt nog betydligt trögare en raketerna, själv löste jag problemet genom att konvertera min till en C4 nu är den riktigt rolig...

Sedan får jag hålla med det föregående inlägget som säger att kvalitén är är diskutabel på dom, lämnade tillbaka min 2 ggr före jag fick en felfri rulle.
        Nä, det har du rätt i. Det går, men roligt är det kanske inte att kasta 20g drag en hel dag med den. För mellantungt fiske tycker jag den är bra. Har inte haft några kvalitetsproblem med min, men Pro Rocket känns mer solid..

Kommentera

Kör på raketen! väldigt skön rulle.. .på sikt kan du göra den ännu bättre genom ut-trim.. :-)
          Bifogade filer
          >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
            Kör på raketen! väldigt skön rulle.. .på sikt kan du göra den ännu bättre genom ut-trim.. :-)
            ok funkar en pro rocket bättre till beten ner till 35-40g?

Kommentera

Kör en liten trådkapning och hoppas med överseende eftersom mina funderingar tangerar ämnet i denna trå och några av er här verkar ha koll.

Jag har två ambor av 6500 modell. En 6500 CS Rocket (Silverblå med veckad kant och runda vevknoppar) och en 6500 C Pro Shop (Grön med veckad kant).

Undrar vad som skiljer dessa rullar från Pro Rocketen som det talas om här i tråden?

Undrar också om någon av rullarna är mer lämpad än den andra om jag tänkte använda den ena till tungspinn efter gädda och den andra till kust/älvfiske efter lax/öring?
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Undrar vad som skiljer dessa rullar från Pro Rocketen som det talas om här i tråden?
                Bara stativet som skiljer din raket från en pro raket, har aldrig ägt en pro shop men den är väl med 2 pinnars c-vikt medan din raket är en 6 pinnars ??

Till tungspinn är det enligt mig skit samma vilken av dina rullar du kör med.

ok funkar en pro rocket bättre till beten ner till 35-40g?
                Svar: JA

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Bara stativet som skiljer din raket från en pro raket, har aldrig ägt en pro shop men den är väl med 2 pinnars c-vikt medan din raket är en 6 pinnars ??

Till tungspinn är det enligt mig skit samma vilken av dina rullar du kör med.

Svar: JA
                  Stativet? Material då eller?

Båda rullarna har tvåpinnars C-vikter. C ProShopen köpte jag ny för 10-talet år sedan och sedan dess har den varit sparsamt använd. Gissar att CS Rocketen också är av lite äldre modell för jag har noterat att den har rak spole och har samtidigt sett att nyare varianter av samma rulle har v-formad spole.
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Båda rullarna har tvåpinnars C-vikter. C ProShopen köpte jag ny för 10-talet år sedan och sedan dess har den varit sparsamt använd.
                    Pro rakten har mässingsstativ precis som några av CS rocket dock inte din, om 2 pinnars på båda är det skit samma vilken du har till vad och var inte orolig dom håller utan problem....

Själv föredrar jag CS Raketerna framför Pro Raketerna, känns som kvalitén är något högre på delarna och sedan finns den ju i fler varianter vilket ger anledning till att äga fler rullar och sådant är alltid positivt

Kommentera

jag är lite inne på Svartzonker signa spinn 40-140g 8,6 ft till en amb record 60.... någon som testat Svartzonker signa spinn 40-140g 8,6 ft???

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 496 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf