Tja, så har man då efter ett långt och bekymmersfritt liv som haaspelfiskare fastnat i multiträsket. Tack så dj*vla mycket, harlequine! Nå, för en som i likhet med mig växt upp med Napp&Nytt som huvudsaklig fiskelitteratur på sextio- och sjuttiotalen så är ju multirulle i stort sett synonymt med en röd Ambassadeur 5000 (och en ny och fin sådan är redan på väg efter inrop på Tradera). Jag gillar gamla grejor och nya grejor får gärna vara retro för min del. Men jag är vill naturligtvis också ha grejor som gör jobbet. Därav mina frågor:
Är Ambassadeur 5000 (nyare årsmodeller) ev konkurrenskraftig multirulle eller är den hopplöst ifrånsprungen av teknikutvecklingen?
Är det någon egentlig skillnad (när det gäller hur de kastar och användbarheten för praktiskt fiske) på en modern 5000 och äldre årgångar av samma modell?
Är Ambassadeur 5000 (nyare årsmodeller) ev konkurrenskraftig multirulle eller är den hopplöst ifrånsprungen av teknikutvecklingen?
Är det någon egentlig skillnad (när det gäller hur de kastar och användbarheten för praktiskt fiske) på en modern 5000 och äldre årgångar av samma modell?
sökfunktionen är inte så förfinad (eller jag inte tillräckligt bra på att använda den) för att jag skulle hitta svar på mina frågor och jag läste faktiskt en jämrans masa tråder innan jag postade mina frågor. Tycker du att de redan är besvarade så får du gärna länka till de inlägg jag missade.
Kommentera