Ursprungligen postat av Drisse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raketolja
Collapse
X
-
Om man smörjer lagren med olja som har "samma" viskositet och smörjegenskaper då ska det inte bli någon skillnad.
Har man vassare kullager , då får de ett kick prestandamässigt om man smörjer med en "bättre" olja.
För att göra det hela ännu mer komplex än vad det är, vill man ha ett bättre skydd , då kör man med den tjockaste olja man har alt. lättfett.
Häls //TSenast ändrad av tonyex; 2012-12-12, 09:44.
Kommentera
-
Kan bara hålla med, själv kör jag yellow label till mina kullagrade rullar, ofta får jag smörja om linspridaren under fisketurerna, känns som oljan försvinner väldigt snabbt, så om bussningar kör en tjockare olja så behöver du inte hålla på och smörja om lika ofta....Är det bussningar du ska smörja så ta det tjockaste du har = Reel Oil.
Kommentera
-
Jag lägger alltid red label på linspridaren och drivningen till den och yellow i lagren.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggKan bara hålla med, själv kör jag yellow label till mina kullagrade rullar, ofta får jag smörja om linspridaren under fisketurerna, känns som oljan försvinner väldigt snabbt, så om bussningar kör en tjockare olja så behöver du inte hålla på och smörja om lika ofta....
Kommentera
-
Nej, jag är inte en sådan där..... Vet inte vilket ord du söker. Är du ?Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggHmmm... Du är en sådan där som inte tror att man hör skillnad på olika högtalarkablar heller, va?
Klart man märker skillnad på saker och ting..... !
Men varför sökte du inte bara då ? Det finns flera trådar om just smörjning. Red & Yellow Label näms ofta i dom. Då borde du hittat svaret. Du fixade ju inte ett enkelt svar som använd dina vanliga oljor. Är ångesten så pass, så släng dom och köp Red & Yellow label och smörj.
Kommentera
-
Sv: Raketolja
I min arsenal med rullar så går det åt mest Red Label.
Eftersom jag enbart fiskar från båt så är inte kastlängden viktigast. Tar gärna lite tjockare smörja så rullarna blir mindre nervösa.
Vill helst fokusera 100% på fisket och inte behöva tänka på div trassel :-)
Ska det fiskas med rullar som har lager eller långkast då är det en annan femma.
Kommentera
-
Jag hade både sökt och läst men inte hittat något om just den Rocket Oil (Abu Garcia) som jag inhandlat och det jag behövde få klarhet i var om den var lämplig, vilket den tydligen inte var. Min skrivning om högtalarkablarna var litet skämtsamt (och inte alls illa) menad men du tog týdligen illa vid dig. Jag ber om ursäkt.Ursprungligen postat av Drisse Visa inläggNej, jag är inte en sådan där..... Vet inte vilket ord du söker. Är du ?
Klart man märker skillnad på saker och ting..... !
Men varför sökte du inte bara då ? Det finns flera trådar om just smörjning. Red & Yellow Label näms ofta i dom. Då borde du hittat svaret. Du fixade ju inte ett enkelt svar som använd dina vanliga oljor. Är ångesten så pass, så släng dom och köp Red & Yellow label och smörj.
Kommentera
-
Klet i vevpartiet? Låter obehagligt.Ursprungligen postat av KeBa Visa inläggCal's klet i vevpartiet.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Satte in 1x karbonskiva och 1x av orginal 3x filtringar så nu är bromsen helt perfekt så det är redo...3 Foton
-
Kanal: Rullar
2025-09-04, 11:02 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
|
41 svar
32 220 visningar