Revo toro naci 51-l - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro naci 51-l

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute och provkasta den nya rullen och fick ett massivt backslag efter bara några kast. Nån som haft samma problem? betet vägde ungefär 80 gram och jag hade 3 av 6 "piggar" aktiverade. Hur många ska det behöva aktiveras?
    Jag kör alltid med 2 aktiva men nu fiskar jag inte JB så jag har helt andra spö .

Jag vet inte hur många C-Vikter du behöver ha aktiva, men enligt dig själv behöver du minst en till. Testa dig fram.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tyran Visa inlägg
      Var ute och provkasta den nya rullen och fick ett massivt backslag efter bara några kast. Nån som haft samma problem? betet vägde ungefär 80 gram och jag hade 3 av 6 "piggar" aktiverade. Hur många ska det behöva aktiveras?
      Eller hur du hade ny o glatt lina på? Förmodligen inga fels alls på rullen. Har den gamla och ska köpa den nya och har samma 3 av 6 piggar aktiva. Du slant säker på linan, eller så tog du i för mycket och den gled som satan. Men jag bara gissar.

Kommentera

Japp ny lina Tracerbraid. Det "konstiga" är att backlaget kommer mitt i kastet eller i början och inte vid landning. C-bromsen verkar funka som den ska i övrigt. Testa med 5av6 idag men fick ett nytt grovt backslag. Gravt bekymmrad

Kommentera

Jag gissar igen då.

Tror det har med att göra att linan är ny. Det har hänt mig också när jag haft ny lina på som inte är "infiskad". Speciellt när det är kallt som satan, som det är nu. Om du tror att det är fel på rullen så kan du ju alltid lämna in, eller höra med dina återförsäljare, men jag tror att det är du som är den största orsaken till backslagen.

Du skriver att de kan komma i början av kastet. Låter som om att du glider och det orskar backslaget.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tyran Visa inlägg
            Japp ny lina Tracerbraid. Det "konstiga" är att backlaget kommer mitt i kastet eller i början och inte vid landning. C-bromsen verkar funka som den ska i övrigt. Testa med 5av6 idag men fick ett nytt grovt backslag. Gravt bekymmrad
            Tror det är att linan är ny samt att den inte "ligger" rätt ännu på spolen. Bara en gissning dock. Jag brukar alltid om jag har ny lina på spolad av mig eller för maskin dra på en wobbler och låt linan löpa ut nästan helt och veva sen upp den med motstånd av wobblern. - Kan funka.

/M
            Mina Placeringar:
            2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
            2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Okej tack för svar. Tror det kan ligga ngt i vad ni säger om linan. Tryckte nog på lite för mycket på rullen dessutom

Kommentera

Okej tack för svar. Tror det kan ligga ngt i vad ni säger om linan. Tryckte nog på lite för mycket på rullen dessutom
                Aktivera en C-Vikt till, om skatboet kommer i början av kastet är det tekniken, under kastets gång C-Vikterna och mot slutet tummen...

Har du kört med JB rullar innan och nu med HPCR lager tar det lite tid för dig att vänja dig vid lite bättre snurr på prylarna...

Kommentera

Kört med revo inshore innan och adrig haft några problem. Men hoppas detta är en vanesak och att det sitter bättre snart.

Kommentera

Kört med revo inshore innan och adrig haft några problem. Men hoppas detta är en vanesak och att det sitter bättre snart.
                    Det ända en flätlina kan ställa till med är att skära ner, om den lyfter brukar det hjälpa med C-Vikterna.

Ev. Kan du vrida rullen 90 grader så veven pekar rakt upp/ner då ramlar linan delvis av själv vilket gör att du kastar längre med mindre strul.

Kolla på killarna som kastar i reklamfilmerna på Abu's hemsida så ser du vad jag menar...
                    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2013-03-10, 11:31.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 795 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki