Revo toro naci 51-l - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro naci 51-l

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo toro naci 51-l

Tjenare har tänkt och köpa mig ett kombo utav spinnset. och är riktig sugen på edge dynamic 8.6:an, sen en revo toro naci 51-l. men 51 betyder vänstervevad men vad betyder l ?. sen är frågan är revo toro naci en bra spinn rulle. är den bättre än vanliga revo toro 51 hs?. tänkte köpa ett kombo med edge 8.6 och revo toro 51 hs. men sen nu såg jag på sportfiskeprylar.se att dom hade revo toro naci och edge spöt i ett kombo för 3.400. funkar rullen att kasta beten upp till 200 gram? tacksam för svar!.

Du kan nog inte få allt för många omdömen på nya toron. Är nog ytterst få som har fiskat med den.

Kommentera

Sv: Revo toro naci 51-l

3400:- är priset med gamla toron. 3900:- är priset med den rullen som du kollar på. Om du nu inte ser något som jag totalt missat. Men som sagts tidigare så är det nog inte speciellt många som hunnit fiska med nya toron än.

Kommentera

såg det ochså att jag skrev fel , någon måste ju ha testat den iaf

Kommentera

Lånar denna gamla tråden. Kände på en Revo Toro Nacl 61 idag. Blev ganska inne på att beställa en högervevad i strl 50. Nån som hunnit testa den ännu. Abu själva menar ju att den ska stå pall för jerkfiske med lite rejälare beten...

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
            Lånar denna gamla tråden. Kände på en Revo Toro Nacl 61 idag. Blev ganska inne på att beställa en högervevad i strl 50. Nån som hunnit testa den ännu. Abu själva menar ju att den ska stå pall för jerkfiske med lite rejälare beten...
            Den lär nog funka finfint, men läs igenom alla trådar på detta forum som handlar om jerkrullar (kommer ta dig ett år eller så) och du kommer inse att precis alla rullar kan massakeras i händerna på rätt (fel) person. Dvs, bygger du en rulle av ett skottkärrehjul, med en spolaxel av 2 tums armeringsjärn så kommer rätt (fel) person att jerka sönder den på ett par dagar...

Men för att sluta svamla och komma till din kärnfråga så är väl just Toro-serien en väldigt poppis rulle för just jerk..

Kommentera

Jo, har följt den debatten lite. Men själv har jag jerkat med en Amba 6500 magelite, en grön tegelsten från 90-talet & visst den har hållt, men oxå fått mig att ruttna på att jerkfiska över huvud taget. Så det blir lätt lågprofilrulle för mig, tar en chansning på att den håller & just Revo Toro verkar ju ändå många säga att den gör det. Frågan är om man ska vänta på en highspeed-upplaga pga högre utväxling som tar hand om slacklina?

Kommentera

Jag fick hem 2st Revo NaCI 51 idag. Och hör på detta, den ena har jag satt på mitt Edge Dynamic 8,6.
                Detta ska testas nu i helgen. Det ska nog gå fint att svänga iväg 200g om man inte tar i för kung och fosterland.
                www.stampelures.se

Kommentera

Den heter NaCl -> L på slutet, grabbar. Natriumklorid.. Salt u know Ang. omdöme kan ni väl skicka ett meddelande till Svartzonker? Han har fiskat en del med rullen..

Kommentera

Det där med salt vet vi inte ett smack om här uppe i masriket...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 772 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki