Revo toro naci 51-l - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo toro naci 51-l

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
    Jo, har följt den debatten lite. Men själv har jag jerkat med en Amba 6500 magelite, en grön tegelsten från 90-talet & visst den har hållt, men oxå fått mig att ruttna på att jerkfiska över huvud taget. Så det blir lätt lågprofilrulle för mig, tar en chansning på att den håller & just Revo Toro verkar ju ändå många säga att den gör det. Frågan är om man ska vänta på en highspeed-upplaga pga högre utväxling som tar hand om slacklina?
    Den kommer inte som högutväxlad om jag har fattat allt rätt. En person i en butik sa till mig att efterfrågan på högutväxlad inte är så stor i USA, och då kommer det ingen då USA marknaden är nummer ett. Kan iofs vara fel, kanske den kommer i högutväxlad nästa år eller så?

Kommentera

Har en högervevad NaCl som bara väntar på ett edge dynamic och VÅR!!! Rullen känns ju otroligt gedigen och "smooth" Jag kan rekommendera er som funderar på att köpa den men tycker att den är för dyr än att kolla Polska butiker på ebay man tjänar sig en bra hacka på att köpa den där, 3 dagars frakt och otroligt proffsig service.

Kommentera

Hämtade en Nacl 51:a idag på Attitude. Inte så mycket saltvattensfiske för min del men man får någon form av övertro på allt som är saltvattensbeständigt och det duger gott åt mig som anledning. Kört Toro 51hs innan så man får väl se om utväxlingen blir en issue.
        Förhoppningsvis blir det båtfiske i helgen och då premiärtestas rullen

Kommentera

Just Revo Toro HS är den rullen jag kollat på som alternativ. Pga den högre utväxlingen. Sen är den inte lika ful som NaCL heller. Men min lokala handlare skulle kolla lite priser & det spelar ju viss roll det oxå.

Båtfiske långt borta här uppe. En halvmeter is...

Kommentera

Vet inte vilka som har 51HS hemma men när priset på nya Nacl inte är mycket högre än gamla Toron så är jag beredd att testa.
            Tycker faktiskt den ser rätt kaxig ut i blått o svart.
            Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	639,0 KB
ID:	1766817

Kommentera

Ursprungligen postat av MartinO Visa inlägg
              Vet inte vilka som har 51HS hemma men när priset på nya Nacl inte är mycket högre än gamla Toron så är jag beredd att testa.
              Tycker faktiskt den ser rätt kaxig ut i blått o svart.
              [ATTACH=CONFIG]51012[/ATTACH]
              Snygg till ett blått spö, t.ex. Strike Pro-spöna eller Berkley Muscle – eller St Croix Legend eller Bulldawg Hall of Fame om man vill göra en lite större investering.

Kommentera

Är det ingen som kan/vill/har testat att flytta dreven från sin 51 HS till nya NaCl?
                Så blir drevningen en non-issue, för vad kostar dreven? Kanske 250kr från abu?

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                  Är det ingen som kan/vill/har testat att flytta dreven från sin 51 HS till nya NaCl?
                  Precis!
                  Mera av sådant vill vi se !

Kommentera

Pga den högre utväxlingen. Sen är den inte lika ful som NaCL heller.
                    Jag har övertalat grabben att önska sig en sådan, på det sättet är husfriden fixad, sedan blir det att sprutlackera allt som är blått, då går det nog att leva med utseendet,...

Kommentera

Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                      Mycket intressant fråga, kanske kan labba lite, har inget emot att skruva i rullarna men vill testa den först i orginalutförande med lite olika beten. Vilket blir på söndag! Då åker bettan i plurret och förhoppningsvis några fetmadamer upp

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      11 svar
                      3 823 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg PrN-Sweden  
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki