Ursprungligen postat av Gimmy
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lågprofil från ABU
Collapse
X
-
håller i stort med dig i denna fråga Gimmy utom att 41 gram eller ens 76 gram på en rulle skall spela någon som helst roll om spöt är så välbalanserat som du med all rätt menar att det skall vara...Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
-
....så länge du håller rullen i handen så spelar ju inte själva vikten på rullen någon roll för balansen i spöt........förvånas rätt ofta över kommentarer som tyder på att det inte är så många som verkar ha förstått detta....ännu konstigare är att en del tillverkare inte heller tycks ha förstått detta...
/S
Kommentera
-
Jag förvånar mig också också rätt ofta över kommentarer.Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg....så länge du håller rullen i handen så spelar ju inte själva vikten på rullen någon roll för balansen i spöt........förvånas rätt ofta över kommentarer som tyder på att det inte är så många som verkar ha förstått detta....ännu konstigare är att en del tillverkare inte heller tycks ha förstått detta...
/S
Kommentera
-
Det är så sant , så sant. Alla vi har preferenser och vi behöver inte vara duktiga sportfiske för att ha de heller...Ursprungligen postat av Gimmy Visa inlägg...
Väl ganska svårt att få ett ärligt svar av någon seriös, duktig sportfiskare idag då alla är sponsrade eller färgade på något sätt. ...
Faktum är att jag försöker inte vara partiskt även om jag fiskar nästa bara med shimano rullar och st croix spön och jag är inte sponsrad.
Det var ett tag sen jag hängde med folk som körde mkt VJ, alla hade en rulle med twitching bar, t.o.m. proffsen hade det. Jag hade möjlighet att "leka" med en sådan viento under några fisketurer och jag kan säga så här att om man lyckades bemästra t.b. då hade man många sekunder över i de flesta fiskesituationer. Är det inte bra? Dessutom körde jag lättjerk med twitching bar oxå. Det var riktig kul och även jiggade med t.b. Det fungerade fint! Till slut gick jag tillbaks till mina lätta shimano rullar. De är bäst, tycker jag, så enkelt är det!
Du har så rätt så rätt med det du skriver om vikten och balans, men då listan av fiskerullar som skulle matcha dina och dina behov skulle vara ganska lång eller hur?
Häls //TSenast ändrad av tonyex; 2013-07-01, 15:35.
Kommentera
-
Uttryckte jag mig oklart eller delade du min uppfattning?Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggJag förvånar mig också också rätt ofta över kommentarer.
/S
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Nyfiken på aktuellt värde på multirullenav Maniac_MikeServade rullen och passade på att ta några foton, rullen verkar vara från 1999 eller 20004 Foton
-
Kanal: Rullar
2026-09-17, 09:54 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
11 613 visningar