Tips på multirulle från Kina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på multirulle från Kina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det blir denna http://www.aliexpress.com/item/Gomex...967548163.html

fan vad jag längtar att få hem den kollar man på Daiwas Zillion modeller kostar de 2500-3500kr

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      90 pesetas... börjar ju sniffa på en prisnivå som är lite farlig. Inte billigt nog att chansa.
      Ja men om de lyckas med en rulle för 170kr så är jag mer än säker på att denna är minst lika välgjord som originalet

Jag har alltid möjlighet att skicka tillbaks grejerna om det är riktigt crap.

Antingen får jag en rulle som håller kvalité som en 500-600kr rulle i butik här hemma eller så får jag en rulle i några tusen kr klassen
      Senast ändrad av Serigös; 2013-10-01, 22:01.

Kommentera

Gös_Hasse, skicka tillbaka... om du betalar frakten. Om rullen skär sig eller börjar kärva efter första användningen kommer du ha svårt att kunna bevisa att det inte var handhavandefel från din sida.

Jag köpte en rulle via Aliexpress som visade sig vara oanvändbar och det tog åtskilliga veckor innan jag fick pengarna tillbaka.
        Processen var allt annat än rolig... mail till säljaren, bilder, filmsnuttar...
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Gös_Hasse, skicka tillbaka... om du betalar frakten. Om rullen skär sig eller börjar kärva efter första användningen kommer du ha svårt att kunna bevisa att det inte var handhavandefel från din sida.

Jag köpte en rulle via Aliexpress som visade sig vara oanvändbar och det tog åtskilliga veckor innan jag fick pengarna tillbaka.
          Processen var allt annat än rolig... mail till säljaren, bilder, filmsnuttar...
          Vad kan skära sig....ett kullager? enkelt att byta. Annars ser jag inget som kan skära sig som inte är utbytbart.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
            Det blir denna http://www.aliexpress.com/item/Gomex...967548163.html

fan vad jag längtar att få hem den kollar man på Daiwas Zillion modeller kostar de 2500-3500kr
            Då väntar jag spänt på din recension! Skruva gärna isär och dela med dig av mycket bilder när den dyker upp. Jag har en rulle på ingång som bör dyka upp mot slutet av veckan. Lägger upp bilder och info när den ramlat ner i brevlådan.

Kommentera

Vad kan skära sig....ett kullager? enkelt att byta. Annars ser jag inget som kan skära sig som inte är utbytbart.
              Vad säger du om kugghjul eller drev?
              Men klart allt går ju att byta ut...

Du kan drömma om att en rulle för 600 kr kommer att hålla samma klass som en för flera tusen (jag hoppas att du skämtade). Men klart vad vore livet utan drömmar?
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-10-01, 23:23.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Vad säger du om kugghjul eller drev?
                Men klart allt går ju att byta ut...

Du kan drömma om att en rulle för 600 kr kommer att hålla samma klass som en för flera tusen (jag hoppas att du skämtade). Men klart vad vore livet utan drömmar?
                Om man ser sig omkring i länder som Kina och vad det verkligen kostar att producera en vara kommer vissa känna sig illa till mods för att de givit tusen tals kronor för samma vara som man kan köpa för 1/5 del av priset. Köper du en vara i Sverige av en butik betalar du alla mellan händer, skatt, tull och moms, för varumärkets namn m.m. Så har du svårt och tro att jag kan få en rulle för 600kr som kostar 2500kr-3500kr i butik här i Sverige bör du fundera några ggr till. Denna säljare/kines nöjer sig om han tjänar 100-200kr per såld vara.

Finns klockor och väskor som kostar flera månaders löner som är köpa av folk för 10-20% av det svenska värdet utomlands. Dessa anses inte som äkta trotts att en urmakare eller butik ej kan urskilja dessa med "originalet" det krävs numera kvitto och stämpel på specifik vara för att den ska ses som äkta. Och klockor är en aning mer avancerade än rullar.
                Kineserna har materialet, maskinerna, ritningarna och arbetskraften på plats. Så efter att tillverkat det antal som beställaren velat tillverkas några till vid sidan om och säljs på deras egen marknad eller genom andra kanaler.

Så om jag tror jag får en rulle som en annan betalat flera tusen för så är mitt svar ja!
                Senast ändrad av Serigös; 2013-10-02, 01:26.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                  Då väntar jag spänt på din recension! Skruva gärna isär och dela med dig av mycket bilder när den dyker upp. Jag har en rulle på ingång som bör dyka upp mot slutet av veckan. Lägger upp bilder och info när den ramlat ner i brevlådan.
                  Kommer jag att göra!

Kommentera

Om man ser sig omkring i länder som Kina och vad det verkligen kostar att producera en vara kommer vissa känna sig illa till mods för att de givit tusen tals kronor för samma vara som man kan köpa för 1/5 del av priset. Köper du en vara i Sverige av en butik betalar du alla mellan händer, skatt, tull och moms, för varumärkets namn m.m. Så har du svårt och tro att jag kan få en rulle för 600kr som kostar 2500kr-3500kr i butik här i Sverige bör du fundera några ggr till. Denna säljare/kines nöjer sig om han tjänar 100-200kr per såld vara.

Finns klockor och väskor som kostar flera månaders löner som är köpa av folk för 10-20% av det svenska värdet utomlands. Dessa anses inte som äkta trotts att en urmakare eller butik ej kan urskilja dessa med "originalet" det krävs numera kvitto och stämpel på specifik vara för att den ska ses som äkta. Och klockor är en aning mer avancerade än rullar.
                    Kineserna har materialet, maskinerna, ritningarna och arbetskraften på plats. Så efter att tillverkat det antal som beställaren velat tillverkas några till vid sidan om och säljs på deras egen marknad eller genom andra kanaler.

Så om jag tror jag får en rulle som en annan betalat flera tusen för så är mitt svar ja!

Shit... du verkar ju veta allt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                      Shit... du verkar ju veta allt.
                      Absolut inte, men har man varit i dessa länder samt jobbat inom sälj B2B vet man vad skillnaden i pris är till företag rep. till slutkund. Visst piratkopior kanske inte är kul för vissa varumärken men Daiwa i detta fallet förlorar ej en kund eller de som säljer denna rulle då jag aldrig skulle betala dessa priser för en rulle. Vågar man inte kommer man aldrig vinna......så jag kan ha fel, men värt att testa med tanke på vad en krogrunda slutar på eller liknande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 332 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S