Inbiten "multifiskare/rullmekare" som man är så tänkte jag, "va f-n, en haspel kan ju inte vara så krånglig att skruva med"...
Köpte en (ny) Sorön STX 40 i våras och har väll fiskat lite sporadiskt med den i sommar.
Var ute en tur i helgen (jippie) och använde den flitigt och den fick verkligen bekänna färg då vi hade grymt fiske efter Borre samt snipor. (och ett PB på Id)
Då det var i bräckvatten vi fiskade så tänkte jag idag "nu jävlar ska jag smörja Haspeln åxå, för en gångs skull" !
Sagt o gjort, fattade skruvmejseln i ena handen och Rocket Fuel i andra handen och vad händer?
Det formligen sprutar delar från rullen (kring linspridaren/fjädern som fäller tillbaka spolen) när jag lossar några skruvar...
Vad göra?
1, Studera sprängskissen?
2, Ringa en vän?
3, Kasta skiten?
Svar:
1, De delar som jag "fått över" finns inte med på sprängskissen...
2, Vännen skrattade åt mig...
3, Överväger faktiskt...
Vad skulle ni ha gjort ?
Gillar verkligen rullen men va f-n...
Köpte en (ny) Sorön STX 40 i våras och har väll fiskat lite sporadiskt med den i sommar.
Var ute en tur i helgen (jippie) och använde den flitigt och den fick verkligen bekänna färg då vi hade grymt fiske efter Borre samt snipor. (och ett PB på Id)
Då det var i bräckvatten vi fiskade så tänkte jag idag "nu jävlar ska jag smörja Haspeln åxå, för en gångs skull" !
Sagt o gjort, fattade skruvmejseln i ena handen och Rocket Fuel i andra handen och vad händer?
Det formligen sprutar delar från rullen (kring linspridaren/fjädern som fäller tillbaka spolen) när jag lossar några skruvar...
Vad göra?
1, Studera sprängskissen?

2, Ringa en vän?

3, Kasta skiten?

Svar:
1, De delar som jag "fått över" finns inte med på sprängskissen...

2, Vännen skrattade åt mig...

3, Överväger faktiskt...

Vad skulle ni ha gjort ?
Gillar verkligen rullen men va f-n...

Kommentera