Ska rullen se ut såhär? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska rullen se ut såhär?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ska rullen se ut såhär?

Hallå.

Fick hem en Okuma RTX Artics 30 FD och när jag öppnar kartongen ser den ut som på dom bifogade bilderna. Ska sägas att det ser lite värre ut på bild än i verkligheten men samtidigt är det kanske så den faktiskt ser ut som ögat missar i vanligt ljus.

Min fråga är eftersom jag inte har nån som helst erfarenhet av Okumarullar sedan tidigare. Ska den verkligen se ut såhär? Är det nån som har denna modell och kan jämföra? Enligt dom jag köpt av så ser alla deras rullar dom har sålt av denna modell ut såhär. Dom har såklart erbjudit mig att skicka tillbaka den och sånt men med tanke på vad jag betalade för den kan jag omöjligt få tag på en liknande rulle för samma pengar. Och det är ju också onödigt att skicka tillbaka den om allt är som det ska.

Det verkar inte vara nått fel på den i övrigt men man är ju rädd att ytskiktet är skadat så att rullen kommer att ta skada i längden. Det ser ut som att nån har gnuggat på den med ett fint sandpapper eller liknande. Vad hade ni gjort behållit eller skickat tillbaka?

Tacksam för svar.
    Bifogade filer

Nu kan jag bara titta på de bilder du ger (oskarpa) o jämföra med andra bilder.
    ...men är det som jag tror hade jag krävt en ny rulle av säljaren.
    http://www.willyssportfiske.se/p/spi...okuma-rtx.html
    http://www.yakangler.com/images/stor..._Okuma_RTX.jpg
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Här lägger upp en till bild som var meningen att vara med från början, det är kanske inte dom bästa bilderna. Jag har också försökt jämföra med bilder från nätet men det är svårt att utvärdera hur dom är i ytan.
      Bifogade filer

Kommentera

Skulle inte påstå att allt är som det ska. Ser ut som ytskiktet är skadat på något sätt, kan ju innebära att materialet redan nu är svagare än det ska, eller att risken för försvagningar efter användande i alla fall är nedsatt.

Om rullen är såld som en prima rulle hade jag begärt en ny. OM priset var så bra för att det var en sekunda rulle så blir det ju lite svårare.......

Tryck till handlaren lite hårdare och ifrågasätt om de verkligen vet vad de säljer.........

Kommentera

Den där ser ut att ha blivit nåt fel i gjutningen.
          Går det att putsa bort?
          Är det ett djupt mönster, eller ytligt?
          Det ser ut som korrosion eller defekt gjutning, eller som att nån smält plast över den.
          ..säger jag utan att veta vad det är för material öht, men den ser då inte nå fräsch ut, och den ser inte ut som rullarna på länkarna ovan.
          Vilka är den köpt av? Vill du inte skriva här så skicka ett pm, jag blev nyfiken.
          Har man satt yxan i båten får man ro som fan.

Kommentera

Jag har en RTX som jag kört med hela förra säsongen, om du det du tycker ser konstigt ut är färgskiftningarna i materialet så är det som det ska, det man ser är kolfiber bitarna som man blandat i plasten som rullen är byggd i. Det vill säga materialet ser ut så, och man har valt att inte lägga någon färg på det. Jag tycker den är lite snygg som den är

Och blixten framhäver verkligen mönstret, ser det syns bara så tydligt i direkt solljus.

Så om ytan på rullen är slät så ska den se ut så, men jag kanske helt missuppfattar "problemet".

Edit:
            Här har du lite bilder på i princip samma rulle http://www.tackletour.com/previewoku...sspinning.html det är bara USA versionen av Helios som har samma stativ som RTX, skiljer i veven och kullagren.
            Senast ändrad av lideri; 2014-03-05, 13:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av bengtsson Visa inlägg
              Här lägger upp en till bild som var meningen att vara med från början, det är kanske inte dom bästa bilderna. Jag har också försökt jämföra med bilder från nätet men det är svårt att utvärdera hur dom är i ytan.
              Aj. Jag kan vara fel ute.
              Frågan är om du kan ta bilder utan blixt?
              Det ser ut som om det är flakes typ metalliclack på "mina" länkar när man kollar mera noga. Misstänker att de kan "spöka" på dina bilder om du använt blixt. Om så har jag varit fel på't.
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Tack för bra svar från alla, jag kommer inte berätta vilka jag har köpt av därför att dom har skött ärendet och mina frågor bra och förtjänar inte att "hängas" ut, speciellt inte nu när jag har fått höra att den ska se ut på det här sättet.
                Konstigt dock att varken säljaren eller generalagenten kunde ge ett lika utförligt svar. Jag ska hem och undersöka ytan lite noggrannare ikväll. Ska även prova ta en bild utan blixt.

Kommentera

Jag har köpt 2 rtx både av nuvarande modell och den innan och dom ska se ut så. Det är grafit/kolfiberblandningen som syns.
                  Bild på min ena rtx, kanonrulle till det priset.
                  Blev lite fel fokus på bilden, men hoppas att den duger
                  Click image for larger version

Name:	IMG_1077.jpg
Views:	1
Size:	551,9 KB
ID:	1772016

Kommentera

Riktigt snyggt material!
                    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf