Ambassadeur 4600 C4 eller 5500 CS Pro Rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 4600 C4 eller 5500 CS Pro Rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mansson
    replied
    Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
    Hur blev de då? Någon "favorit" än?

Funderar själv på 4600 C3 pågrund av att ju fler kullager ju mer skit när man är ute i salt vattnet, dessutom gillar jag tumtangenten... Och måste ha vänstervevad! Men samtidigt lockar den lila rullen också... Mest för att den är lila. haha
    Jodå, jag är grymt nöjd med 4600 C4:an, en riktigt härlig liten klimp, tyvärr har jag inte hunnit testa mot 5500 CS Pro Rocket ännu :-)
    Tycker det är stor skillnad att kasta med den lilla 4600;an mot min gamla 5500 C Syncro från tidigt 90-tal.
    Okej något bör ju ha hänt under åren, både med utveckling av materialet och kanske "den gamle" är sliten också trots skötsel, har aldrig bytt mer än lina på den och smort den.
    Ska bli intressant att testa den lila skönheten sen, den känns GRYMT gedigen.

Lämna en kommentar:

• ElCamino
    replied
    Click image for larger version

Name:	WP_20140425_003.jpg
Views:	1
Size:	331,6 KB
ID:	1773274

Knapp

Lämna en kommentar:

• Träben
    replied
    Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg

Fortfarande har jag inte sett någon 4500 rulle som har knapp out of box.
    Tills för ett år sedan ungefär hade jag en 4500 cs pro rocket i svart och guld som hade knapp, som siffrorna antyder. Så även om dagens c3 och c4 inte har det så innebär det inte att det inte existerar.

Lämna en kommentar:

• Fogeljazz
    replied
    Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
    kan det inte vara så att det krypit in ett fel på happy anglers sida så det borde stå 4500 där?
    Låter ju konstigt om ABU bryter mot sin egen logiska uppbyggnad av rullbeteckningar helt plötsligt...
    Nej då, det är inte fel på Happyanglers sida och ABU har inte gått ifrån sin klassiska nomenklatur. Det som hänt är att i C3-serien så finns modellerna 4600, 4601, 5500, 5501, 6500 & 6501. Vilket innebär att C3 i 4000-storlek har tumtangent, medan 5000/6000-storlekarna har tryckknapp på gaveln. Sen har ABU bara lagt upp bilder på 5000/6000-storlekarna, vilket rör till det lite. I C4-serien så heter alla modellerna 46xx/56xx/66xx och har följdaktligen tumtangent allihop.

Så allt är precis som vanligt under solen, förutom att man blandat modeller i C3-serien och sen varit lite klumpiga i valet av produktbilder. Källa: abugarcia.se och abugarcia.com

Lämna en kommentar:

• Ottolilleman
    replied
    Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
    Ska kolla om jag hittar kvittot, annars är det bara att ringa service på abu, de vet precis vad du menar!

Edit: hittade kvittot...

Linförare: 1300018 (133kr exkl moms)
    Linförarmutter: 25395 (21kr ex moms)
    Spole 1312336 (180 ex moms)

Kontrollera nummren för säkerhetskull! Det finns även fler färger på linförare, denna är i "gunsmoke"
    hmm, talade med ABU service nyss de har inte fått in denna nya spole, den äldre record spolen inte lika bra förmodar jag?
    finns det annat godis man måste sätta i sin rulle?

Lämna en kommentar:

• Kirshim
    replied
    kan det inte vara så att det krypit in ett fel på happy anglers sida så det borde stå 4500 där?
    Låter ju konstigt om ABU bryter mot sin egen logiska uppbyggnad av rullbeteckningar helt plötsligt...
    Senast ändrad av Kirshim; 2014-04-25, 12:07.

Lämna en kommentar:

• Snöhäst
    replied
    Ursprungligen postat av nalinho Visa inlägg
    Spöhäst: det kan inte vara så att man vill försöka hjälpa någon som läser trådarna och kanske baserar sitt köp utefter rekommendationerna han får här? Min avsikt var så och att kontrollera att jag fattat sifferkombinationerna som abu använder sig av, rätt. Ta inte illa vid dig.
    De börjar bli lite tragiskt i längden när man får olika svar från olika folk, de läskigaste är dessutom att dem tros veta vad dem snackar om. Jag vill bara förtydliga de jag skrev, då de är du! Som inte ska ta illa vid dig

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Då får jag väl va lite tydligare, det sitter samma gavlar på alla 3 storlekarna det ända som skiljer är bredden på stativet och spolen så om du titta på en 4500 5500 och 6500 spelar ingen roll dom har exakt samma gavlar som går att flytta mellan dom olika stativen utan problem om man vill det
    Fortfarande har jag inte sett någon 4500 rulle som har knapp out of box.

Allt går självklart att sitta o tro på över internet, får man exakt samma svar av 50 pers så är de antagligen så. Men när 2 av 10 säger att de är på ett vis börjar man fundera, speciellt när dem verka tro på sina egna lögner.

Kan vara så att just 4600 (4500) har knapp, vilket skulle vara den första 4500 storleken som jag sett ha de. Så jag ger mig inte förens jag får en bild på någon som äger en eller hittar redig stenhård info om den på internet... Vilket jag inte har hittat.

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Har du zoomat in på bilden? de är en bild på 5500:an....
    Då får jag väl va lite tydligare, det sitter samma gavlar på alla 3 storlekarna det ända som skiljer är bredden på stativet och spolen så om du titta på en 4500 5500 och 6500 spelar ingen roll dom har exakt samma gavlar som går att flytta mellan dom olika stativen utan problem om man vill det
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-04-25, 09:13.

Lämna en kommentar:

• nalinho
    replied
    Spöhäst: det kan inte vara så att man vill försöka hjälpa någon som läser trådarna och kanske baserar sitt köp utefter rekommendationerna han får här? Min avsikt var så och att kontrollera att jag fattat sifferkombinationerna som abu använder sig av, rätt. Ta inte illa vid dig.

Lämna en kommentar:

• Snöhäst
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Den vänstervevade C3 heter 4501 5501 6501 ingen av dom har en 6a med i namnet så dom har knapp inte tumtangent.
    C4 har däremot tum-tangent och heter 4601 5601 6601, jag vet inte varifrån du får iden att C3 skulle ha tum-platta

Kolla denna bilden på C3 så kan du inte missa knappen uppe på gaveln.

[ATTACH=CONFIG]67488[/ATTACH]
    Har du zoomat in på bilden? de är en bild på 5500:an....

4601 c3, men annars var du nära.

Har ALDRIG sett en 4600 (4500) i verkligheten utan en tumtangent.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
22 svar
11 636 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Äldre Id  
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55