Ursprungligen postat av Kirshim
Visa inlägg
fortfarande nöjd med den?
Sen, över till mina frågor som väl får ses mer allmänt och inte bara riktat till Kirshim (även om han ju såklart gärna får svara)...
*kort BAKGRUND/INFO*:
jag har två st rullar som jag har tänkt fixa lite med under vintern nu, och, ja, vintern är ju i det närmaste evighetslång när man essentiellt bor på Hoth (is-planeten i star wars) som jag gör, så, tid finns i alla fall.
Rullarna jag har är bägge direktdrivna ambor (har även en lila CS ProRocket som är i princip helt nyskick på eftersom den använder jag aldrig och borde bara sälja när jag väl får tummen ur)
5500DA
5000D
älskar bägge rullarna men tänkte som sagt fixa lite med dom. Planen är att byta stativ på iaf en av dom, kanske bägge, samt att konvertera iaf en av dem till att bli utan linförare (kanske bägge?).
FRÅGOR:
Finns det stativ utan linförare att köpa som passar till 5000strl?
tänker på Kirshims inköp av stativ, vore ju praktiskt då jag ändå tänkt köpa stativ till en eller bägge av dom.
Känns så dumt att köpa ett nytt kromat mässingsstativ och sen använda mig av en sån hära: http://www.blakdogtackle.com/product...roducts_id=489 (som också länkades tidigare i tråden, tack till Kalle där för länken han gav på första sidan) för att konvertera stativet till att bli en linförarlös sådan?
Så undrar mest över vad som finns att tillgå för mina rullar när det kommer till stativ etc... mest ute efter nåt stativ som är lite mer robust, och därför jag sneglat på att köpa vanligt kromat mässingstativ (eller ta det som sitter på min CS ProRocket
även om det väl känns dumt att göra...
)Har verkligen inge koll och har heller inte grottat ner mig i rullträsket, inte alls, inte än iaf, gillar dock att pilla å serva mina rullar, så, nu har väl tiden kommit att också börja plocka isär dom "på allvar" samt byta ut delar här å där i lagom dos...

Mvh
/peter
Kommentera