Pimpa Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpa Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Kirshim Visa inlägg
    Då är jag äntligen hemma då.
    Punkt 1
    Rusade ner i källaren och hämtade upp spöt jag tänkt använda rullen på, rullfoten på stativet är nästan löjligt lång så blev lite orolig att rullfästet på spöt skulle vara för kort men till min lättnad så funkar det när jag skruvat ut rullfästet till max. Kan precis vika in rullfoten i fästet, mm-passning...*puh*
    Och sen var det ju till att fixa till några bilder att länka här:

Mycket nöjd med resultatet, den blev både snygg och enligt mina specar, kan väl knappast bli bättre än så...
    Väcker en lite äldre tråd till liv, men, måste kommentera (samt även sen ställa lite frågor) och säga att SÅ SJUUUKT FIN RULLE det blev av den!!!

fortfarande nöjd med den?

Sen, över till mina frågor som väl får ses mer allmänt och inte bara riktat till Kirshim (även om han ju såklart gärna får svara)...

*kort BAKGRUND/INFO*:
    jag har två st rullar som jag har tänkt fixa lite med under vintern nu, och, ja, vintern är ju i det närmaste evighetslång när man essentiellt bor på Hoth (is-planeten i star wars) som jag gör, så, tid finns i alla fall.

Rullarna jag har är bägge direktdrivna ambor (har även en lila CS ProRocket som är i princip helt nyskick på eftersom den använder jag aldrig och borde bara sälja när jag väl får tummen ur)
    5500DA
    5000D
    älskar bägge rullarna men tänkte som sagt fixa lite med dom. Planen är att byta stativ på iaf en av dom, kanske bägge, samt att konvertera iaf en av dem till att bli utan linförare (kanske bägge?).

FRÅGOR:
    Finns det stativ utan linförare att köpa som passar till 5000strl?
    tänker på Kirshims inköp av stativ, vore ju praktiskt då jag ändå tänkt köpa stativ till en eller bägge av dom.
    Känns så dumt att köpa ett nytt kromat mässingsstativ och sen använda mig av en sån hära: http://www.blakdogtackle.com/product...roducts_id=489 (som också länkades tidigare i tråden, tack till Kalle där för länken han gav på första sidan) för att konvertera stativet till att bli en linförarlös sådan?

Så undrar mest över vad som finns att tillgå för mina rullar när det kommer till stativ etc... mest ute efter nåt stativ som är lite mer robust, och därför jag sneglat på att köpa vanligt kromat mässingstativ (eller ta det som sitter på min CS ProRocket även om det väl känns dumt att göra... )

Har verkligen inge koll och har heller inte grottat ner mig i rullträsket, inte alls, inte än iaf, gillar dock att pilla å serva mina rullar, så, nu har väl tiden kommit att också börja plocka isär dom "på allvar" samt byta ut delar här å där i lagom dos...

Mvh
    /peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Tjena!
      Jag har tyvärr inte svar på dina frågeställningar.
      Däremot vet jag en som brukar ha svar på det mesta.
      "Pike1" här på forumet kan kanske fixa det du behöver.
      Kolla hans hemsida, reelman.se
      Skicka dina frågor till reelman@live.se
      //Kenneth

Kommentera

Har du inte redan den här tråden så spar den och ta den till ditt hjärta! Liksom Keba har jag egentligen inget svar men Uffe reelman@live.se är ett bra tips. Och att mejla eller ringa ABU:s service...
        Skit fiske!
        Gösta

Kommentera

Abu har ju ct rullar i både 5000 och 6000 storlek.
          Kontakta service så hjälper de dig. /Ingemar

Kommentera

Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
            Tjena!
            Jag har tyvärr inte svar på dina frågeställningar.
            Däremot vet jag en som brukar ha svar på det mesta.
            "Pike1" här på forumet kan kanske fixa det du behöver.
            Kolla hans hemsida, reelman.se
            Skicka dina frågor till reelman@live.se
            //Kenneth
            Ah! grymt stort tack för tipset!!!
            ska absolut maila honom då och fråga vad han eventuellt kan ha för tips!!!

stort tack!
            /peter

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
              http://www.fiskesnack.com/forum/show...ighlight=Mooki
              Har du inte redan den här tråden så spar den och ta den till ditt hjärta! Liksom Keba har jag egentligen inget svar men Uffe reelman@live.se är ett bra tips. Och att mejla eller ringa ABU:s service...
              Skit fiske!
              Gösta
              Ah, den där tråden är så våldsamt bra!!!
              jo, den ligger mig redan varmt om hjärtat, så proppfull av bra info som den är!

Tack!
              /peter

Kommentera

Ursprungligen postat av wiloboken Visa inlägg
                Abu har ju ct rullar i både 5000 och 6000 storlek.
                Kontakta service så hjälper de dig. /Ingemar
                Ska absolut kontakta dem då och fråga dem, finns nåt direktnummer till service vad gäller delar etc? eller är det bara att ringa dem och bli kopplad vidare?

Hade väl en tanke om det oavsett, men, tänkte att nån här på brädan kanske redan hade nåt tips om nya delar som kommit ut senare tiden, vad jag förstått så har det funnits lite olika folk som gjort CT-frames för 5000strl som funnits till salu på olika rull-shoppar, men, att det nu iaf med mina ringa googlings-skills verkar lite kärvt att hitta nåt till just 5000strl...

Mvh
                /peter

Kommentera

Ring Abu service på 045 488000. Får du prata med Bosse så har du tur. Han kan han.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg
                    Väcker en lite äldre tråd till liv, men, måste kommentera (samt även sen ställa lite frågor) och säga att SÅ SJUUUKT FIN RULLE det blev av den!!!

fortfarande nöjd med den?

Sen, över till mina frågor som väl får ses mer allmänt och inte bara riktat till Kirshim (även om han ju såklart gärna får svara)...

*kort BAKGRUND/INFO*:
                    jag har två st rullar som jag har tänkt fixa lite med under vintern nu, och, ja, vintern är ju i det närmaste evighetslång när man essentiellt bor på Hoth (is-planeten i star wars) som jag gör, så, tid finns i alla fall.

Rullarna jag har är bägge direktdrivna ambor (har även en lila CS ProRocket som är i princip helt nyskick på eftersom den använder jag aldrig och borde bara sälja när jag väl får tummen ur)
                    5500DA
                    5000D
                    älskar bägge rullarna men tänkte som sagt fixa lite med dom. Planen är att byta stativ på iaf en av dom, kanske bägge, samt att konvertera iaf en av dem till att bli utan linförare (kanske bägge?).

FRÅGOR:
                    Finns det stativ utan linförare att köpa som passar till 5000strl?
                    tänker på Kirshims inköp av stativ, vore ju praktiskt då jag ändå tänkt köpa stativ till en eller bägge av dom.
                    Känns så dumt att köpa ett nytt kromat mässingsstativ och sen använda mig av en sån hära: http://www.blakdogtackle.com/product...roducts_id=489 (som också länkades tidigare i tråden, tack till Kalle där för länken han gav på första sidan) för att konvertera stativet till att bli en linförarlös sådan?

Så undrar mest över vad som finns att tillgå för mina rullar när det kommer till stativ etc... mest ute efter nåt stativ som är lite mer robust, och därför jag sneglat på att köpa vanligt kromat mässingstativ (eller ta det som sitter på min CS ProRocket även om det väl känns dumt att göra... )

Har verkligen inge koll och har heller inte grottat ner mig i rullträsket, inte alls, inte än iaf, gillar dock att pilla å serva mina rullar, så, nu har väl tiden kommit att också börja plocka isär dom "på allvar" samt byta ut delar här å där i lagom dos...

Mvh
                    /peter
                    Japp, rullen är fortfarande lika fin och har fått prova på det lättare fisket i Norge utan att knorra alls....=)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    31 893 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf