Reservdelar över disk till Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reservdelar över disk till Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Reservdelar över disk till Ambassadeur

Går det att handla reservdelar direkt över disk hos ABU?
    Tänkte i så fall göra en "utflykt" till Svängsta för lite shopping.
    Det primära är en fjäder till min gamla Ambassadeur 6500 från 1979, den nedre till höger i bild, fjädern behagade flyga sin kos när jag skulle ta bort den och så klart satt jag ute på altanen.
    Sen kan det ju alltid bli några linspridare av lätta nya modellen till några av de andra rullarna :-)
    Bifogade filer

annars går det ju ringa dem och beställa vad du behöver ABU 0454-88000 eller fråga dem om det går

Kommentera

Du får beställa innan. De har inta reservdelar i shopen. Jag hade tur en gång jag var nere så det var en på service så jag fick vad som behövdes och lite till. /Ingemar

Kommentera

Huruvida du kan köpa reservdelar över disk har jag ingen aning om. Däremot vet jag att du kan beställa delar och få dem hemskickade. MEN se då till att du har lite delar att beställa! Köpte två standardbussningar till mina ambor plus ett pinjongok som jag lyckats sabba i JB:n. Kostade 30 spänn, tror jag. Men räkningen var på 110 bagis när frakt och postförskottsavgift var inräknat... Så nästa gång samlar jag på mig. Blir nog ett Powerhandle till TGC:n, eventuellt ett mässingstativ till samma rulle, men framför allt, sinterbussningar i både JB och TGC. Då kanske köpesumman kan rättfärdiga avgifterna.
        Härom dagen hade jag loss aktertoften i min Linder 400 Sportsman för att montera en automatisk länspump under. Lyckades dra sönder skallen på en av skruvarna som håller handtagen i toften. När jag skickade ett mejl till Linder och frågade om de kunde skicka en skruv i et kuvert mot direktbetalning fick jag svaret att jag kunde få den mot faktura... Såg framför mig samma scenario som med ABU i Svängsta och tyckte det var bäst att beställa ett helt gäng skruvar på en gång.
        Måste säga att jag blev minst sagt glatt överraskad när jag fick fakturan och såg att enda pålagan var en fraktavgift som motsvarade ett brevporto. Vill bara berätta det för att peka på skillnaden i servicemedvetande hos två firmor...

Kommentera

Cannonball var förbi och handlade åt mig en gång i alla fall...

Kommentera

Okej, kanske bäst att ringa och kolla först.
            Det är ju semester och en liten utflykt kan kanske vara på sin plats ;-)

Kommentera

Färdigshoppat, blev lite annat godis också.
              Nya lätta linspridaren som ska på ett par av mina andra Ambissar, ska komplettera två med backspärrshake också.
              Passade på med en runda på ABU-museet också med guide, blev en bra semesterutflykt.....förena nytta med nöje
              ps. Ringde och bokade grejorna igår så det låg klart för avhämtning i shoppen idag. ds.
              Bifogade filer

Kommentera

Jo,det har sina fördelar att gilla abu rullar,kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                11 svar
                3 805 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg PrN-Sweden  
                Klistrat: Rull-terminologi av Mooki