Sargus, Fierce, Battle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sargus, Fierce, Battle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sargus, Fierce, Battle

Penn. 3 kandidater. Nästan samma pris. Jag har aldrig använt Penn-rullar men alltid tyckt de ser starka ut. Den ska användas till större jiggar, wobblers till gädda. Jag skulle vilja veta vilken som är bäst.

Även om dom i det här fallet kostar nästan lika mycket kanske man ska ta den dyraste men jag tror inte att det dyra alltid är bäst. Men vad tycker du?

Ps. Det är en sida som rea.
    "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
    Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

Den bästa pennrullen är Slammer. Sargus och alla varianter av den är en pfleugerkonstruktion man satt pennetiketter på. Vill du ha en rulle som håller flätlinor och höga laster så köp en Slammer. Av de du nämner skulle jag ta Sargus (men den har en löjligt hög utväxling. Jag har och har fiskat med såväl Slammer som Sargus.

Kommentera

Jag har en Sargus i 2000 och är toknöjd, har Inte fiskat med de andra.

Vilken sida har rea?

Kommentera

Conflicten då? Den är ju billig om man importerar (750:- ink frakt betala jag för min i 3000 storlek)... Skön rulle det lilla jag använt den, typ som Battle fast lite snyggare

Kommentera

Rullstorleken kommer bli runt 2000-3000 och Slammer väger för mycket.

"Fiskebutiken.nu" aka "Jensen&Celander" aka "bästa platsen i Ullared" och dit ska jag på söndag!

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Den bästa pennrullen är Slammer. Sargus och alla varianter av den är en pfleugerkonstruktion man satt pennetiketter på. Vill du ha en rulle som håller flätlinor och höga laster så köp en Slammer. Av de du nämner skulle jag ta Sargus (men den har en löjligt hög utväxling. Jag har och har fiskat med såväl Slammer som Sargus.
            Visst, men vad är det för fel på Flueger? Det är ju bara två olika varumärken inom samma företag (Pure Fishing) där man helt enkelt har valt att fokusera mer på Penn-varumärket, och därför föra över en del tidigare Pflueger-produkter/konstruktioner till Penn.

Personligen har jag bara erfarenhet av Sargus, och det har mestadels varit goda erfarenheter. En rulle fick jag byta ut för det exemplaret började harva redan efter första turen. Men annars har de funkat klockrent! Slammer har för ful design för att jag skulle ge mig på att köpa den.

Kommentera

Conflict, visst! Men jag vill inte importera nåt. Vi kan lägga till Conflict i diskussionen just for the heck of it.

Kommentera

Jag fiskar med Battle 2000 och Battle 3000.
                Är man ute efter en silkeslen rulle för värsta finliret då tycker jag man skall köpa en dyrare Shimano istället.

Battle känns riktigt stabil och de har en lite "rå" gång vilket jag gillar.
                Köpte en Fierce 3000 i vintras när en av våra stora leverantörer hade rea men jag gjorde mig av med den lite omg.
                Den kändes bara plastig och inte alls lika stabil som en Battle.

En sargus har jag aldrig provat själv men en fiskepolare har en sådan och han är mycket nöjd!
                Han fiskar en hel del så han vet vad han pratar om och har testat en hel del.

I vilket fall, man får mycket för pengarna !

/ HenkeW

Kommentera

Av de tre du nämner är Battle vassast...sargusen o fiercen är i nämnd ordning snikmodeller under Battlen....bra rullar alla 3 men kostar de nästan lika så välj Battlen...den har lite robustare bygel än sargusen och är både stadigare och betydligt snyggare än den lite "plastiga" fiercen...

Kör själv Battle och hade tidigare en Sargus som jag donerade till damens grabb.

Vill du ha en lite tyngre..och möjligen lite stabilare rulle...och inte hänger upp dig så mycket på designen och därmed kan svälja en rulle med "bensinmackslook"..kan du med fördel välja Slammern som Lausvik rekommenderar...

/S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Vad tycker ni om det stora vevhandtaget? Det känns som nåt jag kan gilla men jag måste iväg och klämma på dom snart!

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Vill du ha en lite tyngre..och möjligen lite stabilare rulle...och inte hänger upp dig så mycket på designen och därmed kan svälja en rulle med "bensinmackslook"..kan du med fördel välja Slammern som Lausvik rekommenderar.../S
                    Jag kommer fiska på typ 50-80g ungefär och jag tror den minsta Slammern väger typ 350g och det blir lite saftigt. Men den e snygg!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 796 visningar
                    0 gillar