Problem med Ambassadeur 5601 JB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Ambassadeur 5601 JB

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Visst är det surt... Men är rullen ny och icke fungerande är det enda rätta att reklamera. För övrigt vill jag påstå att vem som helst klarar att skruva isär och serva en amba med hjälp av Mookis eminenta steg-för-stegbeskrivning. Till och med jag har gjort det. Om det sedan räcker för att hitta och laga felet är en annan historia...

Kommentera

har löst problemet nu. En av trekanterna på evighetsskruven var klämd så spridaren gick inte som den skulle. Fick evighetsskruven bytt så nu fungerar rullen fint. En väldigt bra rulle måste jag säga att det är.

Kommentera

Bra att det löste sig !
        Och precis som du säger, det är en bra rulle !

Kommentera

Bra att det löste sig, lite kärlek med olja och fett så kommer du ha rullen en lång tids fiskeglädje med den. Klassiska Ambassadeurer är bra rullar lätt att sköta om eller trimma, råkade bli med den 5e rullen i dag en 5601 4C PD special som skall uppgraderas för lätt spinnfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av albatrossen Visa inlägg
            Bra att det löste sig, lite kärlek med olja och fett så kommer du ha rullen en lång tids fiskeglädje med den. Klassiska Ambassadeurer är bra rullar lätt att sköta om eller trimma, råkade bli med den 5e rullen i dag en 5601 4C PD special som skall uppgraderas för lätt spinnfiske
            Hej Michael;

Du har helt rätt! ABU´s Ambassadeur-rullar är lika vanebildande som morfin... Har man väl börjat använda en så vill man ha fler och trots mer än 60 års användande av ABU´s Ambassadeur multirullar har inga botemedel hjälpt mig att avvara dem ...

Keep smiling!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Michael;

Du har helt rätt! ABU´s Ambassadeur-rullar är lika vanebildande som morfin... Har man väl börjat använda en så vill man ha fler och trots mer än 60 års användande av ABU´s Ambassadeur multirullar har inga botemedel hjälpt mig att avvara dem ...

Keep smiling!

Old Firehand

http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm
              Hej!
              Min första multirulle är en Blå Daiwa Millionaire 3H ursäkta svordomen ;-) köpt runt 1980 den påminner mycket om Ambassadeur Inshore med lager i gavlarna fast denna Daiwa har bussningar i stället, skulle förmodligen funka alldeles utmärkt för tungt gäddfiske än i dag. Efter man flyttade till Göteborg början på 80-talet och några år med uruselt fiske las det på is, men förra året blev jag utlurad för att fiska gädda med lånad utrustning för jerkfiske ute på Mjörn och fick några småsnipor så vart man fast igen i beroendet sportfiske. Och nu efter drygt ett år så har man försökt ta igen alla år man har missat både i material och fiske efter Gädda Abborre Havsörring m.m. O ooooops råkade visst beställa lite jerkbeten zalt och tailar för en stunds sedan O

Kommentera

Ursprungligen postat av Andreas... Visa inlägg
                har löst problemet nu. En av trekanterna på evighetsskruven var klämd så spridaren gick inte som den skulle. Fick evighetsskruven bytt så nu fungerar rullen fint. En väldigt bra rulle måste jag säga att det är.
                Kanon att det löst sig! Men var nu en duktig pojke och läs igenom Mookis trådar under Rullar. Du KAN sköta din egen Amba. Och det liksom förlänger säsongen även över vintern. För att inte tala om vilken tillfredsställelse du kommer att känna till våren när du tar ut och fiskar med en rulle som känns som ny!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                231 svar
                32 143 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Gösalf
                av Gösalf