Lätt multirulle med "knarr" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lätt multirulle med "knarr"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Priset spelar inte alltför stor roll sålänge det blir bra prylar som fungerar. Att hitta en sådan rulle i Sverige verkar omöjligt.

Kommentera

Det kommer förmodligen inte gå så jättehögt i betesvikt egentligen men tanken är att det är dumt att begränsa sig och köpa underdimensionerad rulle. Får forska i om BS compact står ut med mer. Riktigt läcker rulle för övrigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gobben Visa inlägg
        Beror lite på vilken teknik och vilka betesvikter/typer vi pratar..

Här har du en "heavy duty" lågis som enligt spec. ska ha klick-broms:
        Sturdy aluminum alloy body Magforce magnet brake system, 20 level adjustable from outside TWS innovative friction free level winder Souped up drag to 7.0 kg Super deep spool 100mm long handle and high-grip knobs Metal star drag Water proof Ultimate

Den här klickar också och denna har jag själv kört till lätt-medeltungt gäddfiske och varit grymt nöjd med:
        釣具の総合メーカー ピュア・フィッシング・ジャパン。最新の釣具製品からお知らせ、イベント情報、動画などをお届けいたします。

Daiwa Z2020 har väl också clicking drag om jag inte missminner mig (?) men då är vi uppe på en lite saftigare prislapp.
        Är det endast denna tatula som har click drag eller har alla tatula rullar det?

Är rätt sugen på att byta min lexa 300 då den är lite väl stor/kraftig till det fisket jag bedriver men vet inte om det är värt 1500-2000kr för lite click ljud fast än jag saknar det enormt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gobben Visa inlägg
          Beror lite på vilken teknik och vilka betesvikter/typer vi pratar..

Här har du en "heavy duty" lågis som enligt spec. ska ha klick-broms:
          Sturdy aluminum alloy body Magforce magnet brake system, 20 level adjustable from outside TWS innovative friction free level winder Souped up drag to 7.0 kg Super deep spool 100mm long handle and high-grip knobs Metal star drag Water proof Ultimate

Den här klickar också och denna har jag själv kört till lätt-medeltungt gäddfiske och varit grymt nöjd med:
          釣具の総合メーカー ピュア・フィッシング・ジャパン。最新の釣具製品からお知らせ、イベント情報、動画などをお届けいたします。

Daiwa Z2020 har väl också clicking drag om jag inte missminner mig (?) men då är vi uppe på en lite saftigare prislapp.
          Tror inte Tatula HD har klickande slirbroms. Ingen av de andra Tatulamodellerna har det och det Daiwa brukar mena med "clicking drag" är att stjärnhjulet klickar när du justerar slirbromsen. Men om det är så måste jag nog beställa en direkt, även om det känns osannolikt att den skulle ha det

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
            Tror inte Tatula HD har klickande slirbroms. Ingen av de andra Tatulamodellerna har det och det Daiwa brukar mena med "clicking drag" är att stjärnhjulet klickar när du justerar slirbromsen. Men om det är så måste jag nog beställa en direkt, även om det känns osannolikt att den skulle ha det
            okej.

sett det i vissa beskrivningar att de skrivit clicking star drag när jag googlat så antar att det var för bra för att vara sant.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
              okej.

sett det i vissa beskrivningar att de skrivit clicking star drag när jag googlat så antar att det var för bra för att vara sant.
              Precis, står det "clicking star drag" då kan du vara säker på att det bara är stjärnhjulet som klickar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fogeljazz Visa inlägg
                Klurade också på om det kanske var den klick-funktionen dom syftade på.. förvirrande att dom även skriver "clicking star drag" ganska ofta.

*Edit: Tatula HD Custom har ej klickbroms
                Senast ändrad av Gobben; 2014-09-17, 08:38.

Kommentera

Så denna har inte heller klick broms? http://www.japantackle.com/Shimano/S..._ExsenceDC.htm

Kommentera

Så denna har inte heller klick broms? http://www.japantackle.com/Shimano/S..._ExsenceDC.htm
                    Jo, det tror jag faktiskt att den har. Men det nämns inte i Japan Tackles produkttext Med "clicking star drag" menar de definitivt klicket i stjärnhjulet.

Kommentera

Jodå, den rulle har klickbroms, jag har skrivit det i min recension av rullen och det finns skrivet om det i dom första inläggen av denna tråd, om jag inte minns fel. Exsence är en grym rulle! Den kastar längst och stabilast av alla rullar jag har testat, dessutom den är den tuffaste och mest raffinerad "lågis" i sin klass, ingen tvekan om det.

För mer info kolla min tråd om service:

//T
                      Senast ändrad av tonyex; 2014-09-15, 22:47.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 503 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf