Lätt multirulle med "knarr" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lätt multirulle med "knarr"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den ena tar 100m den andra 200m?
    Det är 2 olika modeller, 200 meters varianten heter HC och är den ända i hela serien som tar en vettig mängd lina.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Det är 2 olika modeller, 200 meters varianten heter HC och är den ända i hela serien som tar en vettig mängd lina.
      Jag kör 100m-spolen med tunnare flät. Den tar vettig mängd till mitt fiske:-)
      Till trolling och nylon är det kanske inte optimalt.

Kommentera

Jag kör 100m-spolen med tunnare flät.
        Jag har HC och 51 modellerna, tycker bara det är HC varianten som tar en vettig mängd lina !

Hur har kvalitén varit på din ? Jag fick bytt min 51a två gånger innan jag fick en felfri

Kommentera

Ursprungligen postat av Gobben
          På den japanska marknaden finns det ganska gott om rullar med "clicking drag".
          Exempelvis lågprofilarna: Revo Xrossfield (från c:a $150) och JDM-varianten av Daiwa Tatula (från c:a $180).
          Med valutaväxling, frakt, ev. moms plus postens avgift (100 kr) bör du landa runt 1600 SEK för den förstnämnda.
          Tack för tipsen! Det finns alltså hopp!

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Jag har HC och 51 modellerna, tycker bara det är HC varianten som tar en vettig mängd lina !

Hur har kvalitén varit på din ? Jag fick bytt min 51a två gånger innan jag fick en felfri
            Utanför ämnet.. Vi kanske ska ta det på pm istället..

Kommentera

Ursprungligen postat av hewzter Visa inlägg
              Jag har en äldre amba bg7001hs som har bromsknarr som jag avgudar, en skönt "tickticktick". Dock måste jag erkänna att det inte är helt optimalt. Det blir en liten vibration i varje knarrtickande som gör att bromsen inte går lika smooooth som på en rulle utan den funktionen. Jag antar att det är anledningen till varför det inte finns på alla rullar idag.

Jag kom från exakt samma situation som dig dock, och saknade verkligen knarren i början, men nu är vinandet/susandet från en rusande fisk i rullen "samma sak" i min hjärna.

Dock är jag fortfarande knarrtorsk och fiskar tex hela pimpelsäsongen med ul-hasplar som har "den rätta knarren"

Men i multivärlden är jag botad!
              Man kan alltså bli botad säger du? ;-)

Eftersom "alla" verkar klara sig så bra utan så kanske jag ska göra ett försök att gå en avgiftningskur och se om jag blir av med beroendet.
              Även om jag är grymt sugen på att slå till på någon av de japanska rullarna...

Kommentera

Eftersom "alla" verkar klara sig så bra utan så kanske jag ska göra ett försök att gå en avgiftningskur och se om jag blir av med beroendet.
                Dom försöker bara lura dig !

Du blir inte av med beroendet utan byter bara det mot något annat.

Har du hört ljudet när man kastar med en mag rulle ?
                Sjukt beroende-framkallande
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-09-12, 19:41.

Kommentera

Finns det någon lågprofil med clicking drag som lämpar sig för gäddfisket?

Kommentera

Ursprungligen postat av funderarn Visa inlägg
                    Finns det någon lågprofil med clicking drag som lämpar sig för gäddfisket?
                    Beror lite på vilken teknik och vilka betesvikter/typer vi pratar..

Den här klickar och den har jag själv kört till lätt-medeltungt gäddfiske och varit grymt nöjd med:
                    釣具の総合メーカー ピュア・フィッシング・ジャパン。最新の釣具製品からお知らせ、イベント情報、動画などをお届けいたします。

Daiwa Z2020 har väl också clicking drag om jag inte missminner mig (?) men då är vi uppe på en lite saftigare prislapp..
                    Daiwa Fishing Australia delivers anglers the most advanced and dynamic fishing gear, providing you with the ultimate angling experience.
                    Senast ändrad av Gobben; 2014-09-15, 13:37.

Kommentera

Tack gobben! De vikter jag tänker är väl från 40-130 skulle tänka mig att det flesta fisket sker 50-100 dock.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      11 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55