Nya 4600-spolarna ska väl passa. De ska vara lättare, men jag vet inte hur mycket...
Sen kan jag väl säga att rent fysikaliskt är 4600-rullar egentligen ingen succe... Ju smalare spole, ju mer bygger linan och ju större blir vridmomentet som vill forcera spolen även sedan den direkta kraftpåverkan upphört... Har läst någonstans att den optimala storleken med jämnstora gavlar är 6000. Så bered dig på en nervös rulle! Särskilt om du polerat...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Amba 4601 c4.
Collapse
X
-
Det skiljer bara c:a 2g mellan 4 och 5000 spolarna i orginal.Och det finns trimspolar att köpa.Avail 4550UC tex.8,3g mot 15g orginal.
Lämna en kommentar:
-
Nah nåra såna har där nog faktiskt inte suttit i den, om nu inte något öppnat den utan att vi vetat...
Har polerat upp vissa glidytor nu... Så de känns som man måste ha några kastviktern nu i alla fall, annars blir de nog... Pinsamt.
Finns de en lättare spole till dessa småttingarna att köpa fortfarande? Hade av den igår och tyckte den vägde sjukt mycke för å vara så liten... 31g för att var exakt...
Lämna en kommentar:
-
Di ä j-ligt små...Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggOm nu det sitter evighetsskruv i rullen från C5 så har ju någon....trimmat!Då kanske man har satt dit lösa bakelitvikter till c bromsen...och dom trillar ur när man tar isär rullen om man inte är beredd. Kan vara läge att ta fram en ficklampa och krypa lite på golvet kanske
Lämna en kommentar:
-
Om nu det sitter evighetsskruv i rullen från C5 så har ju någon....trimmat!Då kanske man har satt dit lösa bakelitvikter till c bromsen...och dom trillar ur när man tar isär rullen om man inte är beredd. Kan vara läge att ta fram en ficklampa och krypa lite på golvet kanske
Lämna en kommentar:
-
Du har så rätt, jag läste bara som hastigt om kullager i e-skruven...Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggDet är möjligt att C4 alltid haft kullagrad evighetsskruv. Men lägg märke till att TS säger att det sitter ett kullager I VAR ÄNDE PÅ SKRUVEN. Om det gjort det på mycket tidigare generationer vet jag inte, men 1998 gjorde det det inte. Inte heller på min rulle av förra generationen...
Lämna en kommentar:
-
C 3 hade tidigare 2+1 lager (två kullager, ett nållager) C4 hade 3+1. Från och med årets modell har båda rullarna uppdaterats med vardera ett kullager. D v s C 3 har 3+1 och C 4 4+1.Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggDet skulle ju vara en av grejorna dem ändrat på dem nya 4orna? Eller menar de att de satt dit 5 kullager plus ett nållager? Likadant med c3an, de är också 4 kullager nu.. Så de menar alltså 4 kullager plus ett nållager? Har alltid räknat in nållagert i angivet antal kullager då de varit så med alla andra rullar...
Det enda jag ser är att dem nya har fyra "hack" istället för två? Är de inte dubbelt bra?
Lämna en kommentar:
-
Det är möjligt att C4 alltid haft kullagrad evighetsskruv. Men lägg märke till att TS säger att det sitter ett kullager I VAR ÄNDE PÅ SKRUVEN. Om det gjort det på mycket tidigare generationer vet jag inte, men 1998 gjorde det det inte. Inte heller på min rulle av förra generationen...Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggEn C4 har alltid haft kullagrad evighetsskruv!
Lämna en kommentar:
-
Det är säkert jättebra.Abu ändrade kanske pinjongen bara för....att.Det är bara att prova sig fram
Lämna en kommentar:
-
Det skulle ju vara en av grejorna dem ändrat på dem nya 4orna? Eller menar de att de satt dit 5 kullager plus ett nållager? Likadant med c3an, de är också 4 kullager nu.. Så de menar alltså 4 kullager plus ett nållager? Har alltid räknat in nållagert i angivet antal kullager då de varit så med alla andra rullar...Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggEn C4 har alltid haft kullagrad evighetsskruv!
Det enda jag ser är att dem nya har fyra "hack" istället för två? Är de inte dubbelt bra?Ursprungligen postat av ElCamino Visa inläggJo..men..om du kikar på en pinjong för 2 och en för 6 så ser du skillnaden.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 504 visningar