Rullfotsnr 2500 C - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rullfotsnr 2500 C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rullfotsnr 2500 C

Hej!
    På Tradera finns just nu en Ambasssadeur 2500 C med rullfotsnummer 102008 som anges vara från tidigt 80-tal. Har försökt lista ut hur detta kan stämma med numret, men går bet. Intresserad eftersom jag vill komplettera min sprillans NOS från 2007 med en äldre använd att fiska med...
    Någon som, kan deschifferera numret på auktionsobjektet och se om det stämmer med det uppgivna årtalet?

Min 2500c från tidigt 80 tal har nr760300, köpte den direkt när den kom ut, kontakta ABU och fråga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
      Min 2500c från tidigt 80 tal har nr760300, köpte den direkt när den kom ut, kontakta ABU och fråga.
      Det är ju ett nummer som stämmer bra med verkligheten till skillnad från det på Traderarullen.
      Men tack, har redan skrivit till ABU...

Kommentera

Stjärnbromsen ser ut att vara av japanmodell. Vilket skulle betyda att det är en senare modell.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Isotopes Visa inlägg
          Stjärnbromsen ser ut att vara av japanmodell. Vilket skulle betyda att det är en senare modell.
          Stämmer nog. Samma stjärnhjul som på min... Har grottat lite mer med hjälp av Mookis utmärkta rullterminologitråd och kommit fram till att rullen möjligen kan vara från 1998...

"sent 90-tal , 6-siffrigt rullfotsnummer, sista sifferparet ger tillverkningsår (040006 => 1996). Mönstrad fot."

Vad de fyra första siffrorna i så fall står för vet jag inte, möjligen att den är tillverkad i oktober (10) men då kvarstår 20 som ett mysterium. Ser fram mot et svar från Svängsta eller möjligen Reelman som jag också skickat ett mejl.

Kommentera

Fint lettrade gavelskruvar. 4-armat stjärnhjul- Breda spår på linsförarens plana framsida. Vevknoppens nit har en mer rund än plan övre yta. Enligt mig tidstypiska detaljer för att kunna vara från 1980. Kanske kan rullfotsnumret vara avläst från fel håll vilket inte är ovanligt på Tradera....

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
              Fint lettrade gavelskruvar. 4-armat stjärnhjul- Breda spår på linsförarens plana framsida. Vevknoppens nit har en mer rund än plan övre yta. Enligt mig tidstypiska detaljer för att kunna vara från 1980. Kanske kan rullfotsnumret vara avläst från fel håll vilket inte är ovanligt på Tradera....
              Nu är ju jag ingen expert så du har säkert rätt. Har för övrigt påpekat för en annonsör att hon vänt rullfotsnumret upp och ner. Nollor två nior en etta och en åtta är lätt att vända på... Har funderat på om det kunde vara så, men har svårt att få ihop det så. Om du har rätt skulle den ju kunna vara tillverkad 1980...

Kommentera

Jag är så gott som säker på min sak

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
                  Jag är så gott som säker på min sak
                  Ok får väl se var priset hamnar... Har två andra tidiga rullar på g så den fpr inte bli dyr...

Edit: Tack i alla fall för hjälpen!
                  Senast ändrad av Gösta; 2015-01-21, 21:58.

Kommentera

Innstämmer med FRB, sannolikt från 80. Dvs annonsören har vänt på numret
                    http://www.lurelore.com/freds/abu.html#section5

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 794 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden