ABU rulltrim/reservdelar prislista - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU rulltrim/reservdelar prislista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ja det är den !

    Kommentera


    • seservice@purefishing.com verkar inte gå att skicka till. Har dom bytt mejl,?

      Kommentera


      • Jag har samma fråga som JONNIE ROCKER ovan.
        Senast ändrad av Sjollen; 2019-03-24, 06:37.

        Kommentera


        • Har ni prövat att slå en signal?

          Kommentera


          • det löste sig för mig,

            Kommentera


            • 0454-880 70
              Den du får prata med har en egen e-post du kan mejla.

              Kommentera


              • Stativen och drevplattorna av mässing är ju populära utifrån styrka men är det någon som har koll på viktskillnaden på dessa och de som är gjorda i aluminium?
                Tänker för klassiskt spinnfiske lär ju aluminiumvarianterna fungera minst lika bra men med fördelen att man sparar in lite vikt.
                Och vilka är då artikelnummerna man ska ha?

                Tack för hjälpen!

                Kommentera


                • Hej,

                  Jag har en gammal ABU Ambassadeur 30 från då den kom ut i mitten på 70-talet. Nu är det så att spaken till skivbromsen har gått av..
                  Nu undrar jag om någon vet var man kan få tag på en sådan bromsspak. Se fotona o jämför.

                  Tackar på förhand för ev. hjälp!

                  Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                  /Stefan

                  Kommentera


                  • Isjonsson, fram tills några år sedan hade Abu ett förvånansvärt bra lager av reservdelar till dessa rullar. Kanske är det inte längre så?
                    Nu när jag tänker efter vill jag minnas en kille i England med samma bekymmer för nåģra år sedan, så det kanske inte finns några bromsspakar kvar.

                    Hmm. Har du kvar delarna? Kanske det kan hårdlödas, med silverlod?

                    Annars blir det väl att fabricera en ny, men det är inte helt enkelt.

                    /Rob
                    Senast ändrad av Dr. Rob; 2019-05-20, 09:17.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Dr. Rob Visa inlägg
                      Isjonsson, fram tills några år sedan hade Abu ett förvånansvärt bra lager av reservdelar till dessa rullar. Kanske är det inte längre så?
                      Nu när jag tänker efter vill jag minnas en kille i England med samma bekymmer för nåģra år sedan, så det kanske inte finns några bromsspakar kvar.

                      Hmm. Har du kvar delarna? Kanske det kan hårdlödas, med silverlod?

                      Annars blir det väl att fabricera en ny, men det är inte helt enkelt.

                      /Rob
                      Hej Dr Rob,

                      Ja visst var det så o väldigt servicevänliga! Dom repade en rulle (10000 CA) grattis åt mig vid ett tillfälle efter en Norgeresa. Rullen hade fått sig en smäll o något var inte som det skulle vara. Den kom tillbaka som ny sedan. ABU har inga reservdelar kvar till tungviktarna. 12, 20 & 30. Jag har fått flera tips av dom men ingen har någon bromsspak. Jag har haft kontakt med Les i England https://www.classicvintagefishingtackle.com/
                      och nu har jag kontakt med en kille i Australien. http://www.realsreels.com/


                      Jag väntar på svar från Australien nu först för han har visst många kontakter, skrev han. Spaken är borta tyvärr. Annars hade det inte varit några problem. Jag har bra kontakter här i Kalix inom mekaniska verkstäder. Eftersom jag är tekniskt lagd o någon av cheferna på någon mek. verkstad så kan vi nog lösa detta. Jg har ju kvar den runda biten (ABU-märkt) med resten av bromsspaken som sitter innanför.
                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                      /Stefan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 242 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 057 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 145 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 580 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 215 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X