Oscar.....jag märker att bromsdjävulen har dig i sitt grepp.....jag har själv legat vaken och grunnat på hur man optimalt bromsar sin rulle!
Helst vill jag ha olika kurvor för acceleration och retardation.
Det löser beachcastarna genom att släppa på MAG-bromsen under kastet....fast det är inget jag löst på mina rullar.
För att krångla till det mer, om du kastar hårt.....kanske om du försöker få iväg lätta drag måste en C-broms begränsa spolens hastighet...annars sitter skatbot som en keps på rullen!
Om du kastar tyngre strömlinjeformade beten...kanske lugnare kast (kommer långt iaf) så krävs mindre C-broms.
MAG bromsar ju mer i låga hastigheter, minns inte om de skrev positivt eller negativt om det på sidan du länkade till....men det är ju omöjligt att säga, vill jag eller vill jag inte ha bromsverkan i lägre hastigheter?
Jag kan se MAG som ett alternativ till mek-broms om man vill ha stabilare i senare delen av kastet.
Hoppas jag inte rörde till det mer för dig nu......vore även kul om andra kom med synpunkter och erfarenheter av C kontra MAG.
Nä, när det gäller trim kan det inte kosta för mycket, det gäller att hålla ett skyhögt kilopris på firrarna!
Helst vill jag ha olika kurvor för acceleration och retardation.
Det löser beachcastarna genom att släppa på MAG-bromsen under kastet....fast det är inget jag löst på mina rullar.
För att krångla till det mer, om du kastar hårt.....kanske om du försöker få iväg lätta drag måste en C-broms begränsa spolens hastighet...annars sitter skatbot som en keps på rullen!
Om du kastar tyngre strömlinjeformade beten...kanske lugnare kast (kommer långt iaf) så krävs mindre C-broms.
MAG bromsar ju mer i låga hastigheter, minns inte om de skrev positivt eller negativt om det på sidan du länkade till....men det är ju omöjligt att säga, vill jag eller vill jag inte ha bromsverkan i lägre hastigheter?
Jag kan se MAG som ett alternativ till mek-broms om man vill ha stabilare i senare delen av kastet.
Hoppas jag inte rörde till det mer för dig nu......vore även kul om andra kom med synpunkter och erfarenheter av C kontra MAG.
Nä, när det gäller trim kan det inte kosta för mycket, det gäller att hålla ett skyhögt kilopris på firrarna!

Kommentera