Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpråd: Revo Beast eller 3600 Mörrum?
Collapse
X
-
Köper du via japantackle så skickas den som gåva. Frakten är på US $20 fram till dörren och tar bara några dagar.Ursprungligen postat av joens Visa inläggHur är det med tull och så från Japan? Brukar man åka på det?
Ursprungligen postat av Kayo SonodaHi,
Thank you for your e-mail.
Yes, we will send the reel as a gift.
Please feel free to e-mail us if you have any questions.
Best regards,
Kayo Sonoda
JapanTackleSenast ändrad av Leon; 2015-07-09, 23:09.
Kommentera
-
Visa ebay säljarna är helt ok, men andra har jag svårt att lita på.Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
Vet inte hur Japaner är med service och så via eBay men alla andra är ju väldigt villiga att hjälpa till.
Handlar man från etablerade nätsäljare som till ex: jpangler , japantackle, japanlureshop, axia sports och några till, då ska man inte vara orolig, men visst det kommer att kosta några extra slantar ... "Det finns inga gratisluncher" ...
//TSenast ändrad av tonyex; 2015-07-09, 23:15.
Kommentera
-
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Leon Visa inläggKöper du via japantackle så skickas den som gåva. Frakten är på US $20 fram till dörren och tar bara några dagar.
Härligt!
Då kan man räkna med att slippa det. Men man måste ändå räkna med att få betala det
Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Köper du en Mörrum slipper du både tull och frakt... Och du har service och garanti på hemmaplan. Men jag är väl diskvalificerad som tyckare p g a mina välkända preferenser. Själv skulle jag satsa på en 2500 C. Kan finnas ny hos Sensibus... Har du råd med en Mörrum så har du råd med UT-trim och får en kanonrulle som är busenkel att serva o underhålla...
Fördigtrimmade rullar köper du av Uffe "Reelman" till riktigt bra pris för den som orkar gapa över en Mörrum...Senast ändrad av Gösta; 2015-07-10, 15:50.
Kommentera
-
Visst Mörrum är bra, 2500C är bra [inte mer], men varför han kan inte unna sig köpa det bästa: köp en 2014/2015 Conquest! Det är nämligen så att jag har fiskat med alla tre och den nya Conquest äger tekniskt, förbättring och upplevelsemässigt de andra två [och många andra rullar till såklart]. OBS! Jag säger inte att den nya CQ är den bästa rullen du kan köpa idag för att det avgör du själv.Ursprungligen postat av Gösta Visa inläggKöper du en Mörrum slipper du både tull och frakt... Och du har service och garanti på hemmaplan. Men jag är väl diskvalificerad som tyckare p g a mina välkända preferenser. Själv skulle jag satsa på en 2500 C. Kan finnas ny hos Sensibus... Har du råd med en Mörrum så har du råd med UT-trim och får en kanonrulle som är busenkel att serva o underhålla!
Så mina erfarenheter så här långt. En 2014 CQ är busenkelt att kasta med [och den kastar långt. Glöm inte att jag har DC rullar att jämföra med], minimalt med underhåll [bussenkelt även på den fronten, enklast i klassen], fiskekänsla i HD [Mörrum och 2500C kommer inte i närheten], stabil som en havsfiskerulle fast lika skön [och liten] att hålla om som en lågis, kostar mindre än en 2500C med UT eller Avail prylar, dvs köp och kör. Så köp en 2014 CQ och bli förälskad men inte fattig.
Lite kuriösa. Idag kastade jag mina fav. mindre wobblers , Luck-E-Strike Rick Clunn RC STX Jerkbait, i motvind och i medvind tummfritt med min 101HG och jag tror inte att jag kan kasta dessa wobblers längre med ett haspelset.
@Gösta: Intressant det du skriver om service. Är vi inte rullnördar allihopa här? Så varför jag , en rullnörd, ska lämna min fiskerulle på service? Det är slöseri med pengar och tid. Service på mina rullar fixar jag själv över en kopp kaffe och precis när det behövs.
... och garanti på en moddad 2500C är typ nada. Köp delarna själv.
Så öppna dina sinnen och låt dig hänföras av en riktig rund rulle av bästa kvalité. Den kommer äga ditt hjärta, men inte din plånbok och din tid.
Häls //TSenast ändrad av tonyex; 2015-07-10, 23:26.
Kommentera
-
Hej bäste Anton!
Jo vi är väl några rullnördar här... Men när jag snackar garanti och service så handlar det naturligtvis om en ny Mörrum. Köper man en 25:a, förser dn med kromat stativ, keramhybridlager och lättare linspridarmekanism har man en rulle där behovet av garanti är näst intill försumbart och servicen sköter man hur enkelt som helst själv och man har en kastkanon som går att förfina än mer med UT eller Avail eller liknande. Där avslutar jag debatten eftersom jag med åkderns rätt förbehåller mig rätten att förfäkta vilka stolligheter som helst. Vilket inte betyder att mitt resonemang just i den här frågan är stolligt...
Kommentera
-
Herr trådskapare, tycker du ska ta dig till en handlare och känna på både Mörrum och "det tekniska sjunde underverket från japan". Fråga gärna om du får provsvinga dem på spön som matchar det du tänkt använda.. Båda är bra prylar och bra val, så välj det som "känns rätt".
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 470 visningar