Prisspann Amba 2500c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisspann Amba 2500c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
    Öh...förtydliga tack.
    Vilken modell menar du nu?
    Är det någon produktion som ska återupptas?
    De KAN återuppta i tillverkning av i princip vilken rulle som helst bara någon beställer tillräckligt många. Precis som ABU Japan gjorde när de beställde 2500C för den japanska marknaden 1988-1989, 1992 samt 2008

Läs mer om det på http://japantackle.com/reel-archives...500c2500c.html
    Senast ändrad av Mankan G; 2015-11-06, 18:58.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
      De KAN återuppta i tillverkning av i princip vilken rulle som helst bara någon beställer tillräckligt många. Precis som ABU Japan gjorde när de beställde 2500C för den japanska marknaden 2008
      Såldes 2007-2008 även i svedala, svart, silver och sunset orange....och även "Napp&Nytt 1948-2008, guld/silver-25'an".
      Om det jag hört att verktygen är slut för 2500C så krävs det några fler innan de börjar producera dessa igen.
      Jag är kluven, det är en kanonrulle men charmen försvinner om de finns i butiken.
      Sedan är det nog så att det är en begränsad skara "nördar" som vill köpa dessa dinosaurier. De flesta vill nog ha LP, flashiga färger, dubbla överliggande drivaxlar och oräkneliga antal kullager på sina rullar.
      Jag hoppas de inte tillverkar 1500/2500 igen så det får förbli en exotisk pärla från det forna ABU Svängstad, svensk ingenjörskonst när den var som bäst.
      Senast ändrad av KeBa; 2015-11-06, 19:12.

Kommentera

• Ursprungligen postat av KeBa Visa inlägg
        Såldes 2007-2008 även i svedala, svart, silver och sunset orange....och även "Napp&Nytt, guld/silver-25'an".
        Om det jag hört att verktygen är slut för 2500C så krävs det några fler innan de börjar producera dessa igen.
        Jag är kluven, det är en kanonrulle men charmen försvinner om de finns i butiken.
        Sedan är det nog så att det är en begränsad skara "nördar" som vill köpa dessa dinosaurier. De flesta vill nog ha LP, flashiga färger, dubbla överliggande drivaxlar och oräkneliga antal kullager på sina rullar.
        Jag hoppas de inte tillverkar 1500/2500 igen så det får förbli en exotisk pärla från det forna ABU Svängstad, svensk ingenjörskonst när den var som bäst.
        Det är en annan sak. Och jag kan inte göra annat än att hålla med dig. Må verktygen till 2500c vila i frid och låt oss nördar leka med de gamlingar som finns.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Jag hoppas de inte tillverkar 1500/2500 igen
          Kommer säkerligen fler special utgåvor för Japaner, senast detta året kom en specialutgåva av den gamla CS Rocket så snart är det tid för 2500 igen.

Trådar som denna gör mig sugen på att leka lite med min 2500 som i dagens läge är en ganska ointressant rulle jag någon enstaka gång använder till mete.
          Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-11-06, 19:22.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Kommer säkerligen fler special utgåvor för Japaner, senast detta året kom en specialutgåva av den gamla CS Rocket så snart är det tid för 2500 igen.
            Hoppas du har fel. Vet inte riktigt hur jag gör då.. Kanske bränner en förmögenhet på olika varianter av 25'an...eller fokuserar på nåt annat...typ egentillverkade knoppar och c-vikter.
            ...vilket är f-n så mycket billigare!

Kommentera

• Kanske bränner en förmögenhet på olika varianter av 25'an...
              Hade det inte blivit tråkigt om du hade fått ihop allt som finns till dina 2500 ?

Själv blev jag riktigt glad att jag hittat 2 nya raketer även om jag blev runt 4000 kr fattigare

Kommentera

• Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                Hade det inte blivit tråkigt om du hade fått ihop allt som finns till dina 2500 ?

Själv blev jag riktigt glad att jag hittat 2 nya raketer även om jag blev runt 4000 kr fattigare
                Det börjar bli lite trist faktiskt..
                Plan för vintern;
                In med lite fler lager, nån rulle snurrar inte optimalt osv...men med min champagne-25'an, finns f-n inget mer att göra....totalt maxad med alla faciliteter man kan komma på...och mer.
                Om jag får tid i vinter ska nån rulle få en exklusiv vevknopp.
                Har ju iofs äntligen hittat en 5000 från -61 och ett motsvarande spö. Det ska bli så j-a kul att få den i bättre skick än ny och i sommar få dänga iväg en atom eller utö.

Glömde, tjejen greppade "fel" spö i somras, givetvis en fulltrimmad 25'a + Stc Extreme....och nu vill hon inte fiska med nåt annat......ett dyrt men angenämt problem att lösa.
                Senast ändrad av KeBa; 2015-11-06, 20:00.

Kommentera

• Sorry eller happy, det verkar som om såväl 2500 som 2501 finns att köpa här

Någon som känner till företaget?

Kommentera

• Ursprungligen postat av andrho Visa inlägg
                    Sorry eller happy, det verkar som om såväl 2500 som 2501 finns att köpa här

Någon som känner till företaget?
                    Lite spännande..
                    Har själv aldrig sett en röd 4,7'a men det kanske har kokats ihop nån gång en sen fredag em i Svängstad?
                    Iofs var inte just den till salu utan endast sunset och svart, stämmer bättre.
                    Det kan faktiskt vara rullar från 2007-2008 års tillverkning de säljer.
                    Har ingen koll alls på företaget men börjar känna ett begär/behov av en 2501, jobbigt!
                    Någonting får mig att tro att det inte finns allt för många 25'or till salu där men jag kan ha fel.
                    Senast ändrad av KeBa; 2015-11-06, 21:45.

Kommentera

• 30 000 Yen, ca 2100 SEK + frakt, moms och tull. Inte så farligt ändå. Speciellt eftersom Teal/Gold är en så sjukt läcker färgkombo. Man kanske skulle....fast nää...men ändå...Oh the agony!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 092 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf