Prisspann Amba 2500c - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prisspann Amba 2500c

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Det var ett tag sedan jag såg en till salu på en auktionssida någonstans i Asien.

Men en gång i tiden hade jag bra koll på dom:

http://www.fiskesnack.com/forum/show...highlight=2501

//T

PS: Har du/ni 350 USD, då kan jag tipsa om en begagnad ITO MONOBLOCK 100 XRL. [om den finns kvar]
    Har för mig att jag sett en elr två på tradera men jag kan ha fel...

Nja såfall blir de en CQ istället, börjat bli nyfiken på dem nu... En med DC elr utan?

Edit: Insåg hur mööö off-topic de var...

Edit2: Är de den rullen du ska skicka till mig?
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Morpheus: Were you listening to me, Neo? Or were you looking at the woman in the red dress?
      Neo: I was...
      Morpheus: [gestures with one hand] Look again.
      [the woman in the red dress is now Agent Smith, pointing a gun at Neo's head; Neo ducks]
      Morpheus: Freeze it.

Så titta på mitt förra inlägg ... igen ... #111

//T
      Senast ändrad av tonyex; 2015-11-05, 23:19.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Morpheus: Were you listening to me, Neo? Or were you looking at the woman in the red dress?
        Neo: I was...
        Morpheus: [gestures with one hand] Look again.
        [the woman in the red dress is now Agent Smith, pointing a gun at Neo's head; Neo ducks]
        Morpheus: Freeze it.

Så titta på mitt förra inlägg ... igen ... #111

//T
        Halv säker att länken inte fanns där dem första sekundrarna du la in bilden
        Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
          Halv säker att länken inte fanns där dem första sekundrarna du la in bilden
          Visst, det var lite strul med den från början, men nu , nu är det bara och lägga vantarna på pärlan.

//T
          Senast ändrad av tonyex; 2015-11-06, 08:51.

Kommentera

• Tänk att jag är aven annan åsikt trådens OT. TS frågade om det stora prisspannnet och vad man ska akta sig för.

Dels finner jag det naturligt att trådar måste få tillåtas sväva lite. Diskussioner tenderar ofta att bete sig på det organiska sättet. Dels så anser i alla fall jag att det vi diskuterat om tex 2500 vs 4000 ingår i vad man "ska passa sig för". Inte att man ska passa sig för 4000 utan att man ska veta vad man får om man istället väljer en 4000 pga det höga prisläget på 2500.

Och till sist ytterligare en åsikt från mig, om det är någon som ska klaga på OT eller inte så är det trådskaparen eller en moderator som ska göra det. Inte Gösta, jag eller någon annan. Passar inte innehållet eller diskussionen i övrigt så är det fritt att helt enkelt strunta i tråden . Skapa en egen eller hoppa helt enkelt över inläggen från oss nördar. Själv anser jag att denna tråd är rätt rolig och upplyftande
            Senast ändrad av Mankan G; 2015-11-06, 18:42.
            "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Tydligen lanserades 2501C någon gång skiftet 2008/2009 och nu finns den inte längre att uppbringa, eller? Upphörde produktionen ganska snar och isf, varför?

Kommentera

• Tydligen lanserades 2501C någon gång skiftet 2008/2009 och nu finns den inte längre att uppbringa, eller?
                Den dök upp på en fiskemässa i Japan 2009 svarta/röda och var väl som så mycket annat avsedd för den Japanska marknaden.

Den verkar gå att hitta i Japan men texterna till annonserna förstår jag inte.
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-11-06, 18:36.

Kommentera

• Tror att det redan är nämnt men....
                  Abu kan i princip starta upp tillverkning av vilken rulle som helst. Dock krävs det ett visst minimiantal. Förmodligen var det någon inom Abu Japan eller vad organisationen där borta heter som ansåg sig kunna sälja detta antal. Det fungerade tydligen. Läste om det för en tid sedan. Ska se om jag kan hitta det igen.
                  "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
                    Tror att det redan är nämnt men....
                    Abu kan i princip starta upp tillverkning av vilken rulle som helst. Dock krävs det ett visst minimiantal. Förmodligen var det någon inom Abu Japan eller vad organisationen där borta heter som ansåg sig kunna sälja detta antal. Det fungerade tydligen. Läste om det för en tid sedan. Ska se om jag kan hitta det igen.
                    Öh...förtydliga tack.
                    Vilken modell menar du nu?
                    Är det någon produktion som ska återupptas?

Kommentera

• Hittade det. På http://japantackle.com/reel-archives...500c2500c.html

http://japantackle.com/tackle_topics/brake_system.htm kan ni även läsa om hur de olika bromssystemen fungerar. Det är ett ämne vi missat i denna tråd . Hur centrifugalbromsen påverkar de olika spoldiamtrarna. Det har nämnt som en fördel med att spolen i 4000 borde accelerera upp under kastet när tråden minskar. Centrifugalbromsens kraft ökar kvadratiskt med hastigheten och det är faktiskt inte en fördel. Huruvida det påverkar just 4000 vet jag dock inte. Dock är sidan om de olika bromssystemen riktigt intressant.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      31 915 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S