skillnad c4 och pd special? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

skillnad c4 och pd special?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • skillnad c4 och pd special?

    Skulle helt enkelt vilja veta vad skillnaden mellan c4 original och pd special är då det skiljer sig 400 spänn mellan dessa rullar där jag kikat på dem och de pengarna hade man ju kunnat lägga på en sjyst flätlina istället.

    Båda gäller årets modeller.

    Rullen skall användas till medium gäddfisket 30-60g.

    Är pp22 för grovt för 30g eller för tunt för 60g?

  • #2
    Det är samma rulle fast i olika färger. Jämförde 2015 års utgåva. Jo en liten skillnad, C4:ans låsbricka till vevmuttern är av metall därav viktskillnaden på 5gr.
    En keramisk knivbult plus ett c-clip på mellandrevet så är du hemma. :-)
    Senast ändrad av gabbu; 2016-04-01, 16:39.

    Kommentera


    • #3
      Är det säkert så? Jag har för mig att PD Specialmodellen inte fick de uppdateringar som C3/C4 fick från 2014 med bl a lättare linförare och spole... Kanske blev det ändrat med PD från 2015 men det är högst osäkert.

      Nå den mörkgrå/guldorange (?) är riktigt snygg i vart fall!
      Senast ändrad av anteman; 2016-04-01, 22:57.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Är det säkert så? Jag har för mig att PD Specialmodellen inte fick de uppdateringar som C3/C4 fick från 2014 med bl a lättare linförare och spole... Kanske blev det ändrat med PD från 2015 men det är högst osäkert.

        Nå den mörkgrå/guldorange (?) är riktigt snygg i vart fall!
        http://www.sportfiskegiganten.se/amb...0c4-pd-special
        Japp beställde därifrån igår:

        999:-, tycker visserligen att den blå är snyggare, men är det bara färgen som skiljer så spar jag heller de pengarna, men har jag missat det med lättad linförare och spole så ångrar jag mig nog lite granna, eller borde jag det?

        Kommentera


        • #5
          Svår fråga, de förbättringar C3/C4 fick kan ju göra skillnad på marginalen, blir lugnare, ffa med lite lättare beten inbillar jag mig (har inte prövat) men C4 PD S är ju snyggare och 999:- är under alla omständigheter ett mkt bra pris för en svensktillverkad kvalitetsrulle tycker jag.

          Och som sagt jag är inte säker på det där med linföraren och spolen, nån Ambassadeurproffs får gärna bidra...
          Senast ändrad av anteman; 2016-04-02, 14:08.

          Kommentera


          • #6
            Anteman -> http://www.dogger.se/sv/rullar-och-s...ssadeur-5600c4
            Svart linförare vad jag vet i aluminium och lättare. Lättad dimplespole. 2015 års utgåva.

            Kommentera


            • #7
              Jamendåså, då har Vessla gjort ett ännu bättre köp!

              Kommentera


              • #8
                Tack för hjälpen grabbar!
                Känner mig riktigt nöjd med köpet nu
                Får bli ett spö till vid löning!

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                231 svar
                32 076 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Gösalf
                av Gösalf
                 
                Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                22 svar
                11 035 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Äldre Id  
                Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
                271 svar
                47 605 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Herrlin
                av Herrlin
                 
                Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
                50 svar
                6 177 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TiSo
                av TiSo
                 
                Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
                11 svar
                1 029 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Bilbo
                av Bilbo
                 
                Arbetar...
                X