Problem med att bromsen läggs i automatiskt!! revo toro nacl - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med att bromsen läggs i automatiskt!! revo toro nacl

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med att bromsen läggs i automatiskt!! revo toro nacl

Tjena, Bromsen läggs i automatiskt mitt i ett kast! vet ej hur jag ska förklara men "kastknappen" åker liksom upp ibland å det låter något förjävligt i rullen! rullen är en 1 år gammal revo toro nacl 51 som aldrig e servad! Tänkt köpa olja å fett å plugga på lite om service av rulle! å när jag ändå är här är det några sorter ni kan rekommendera? men det viktigaste juts nu är att fixa kastproblemen då jag tror rullen kmr rasa om detta fortsätter

Skorrar den som fan när det händer?

Kommentera

Jo som att man skulle missa att trycka i växeln helt å släppa på kopplingen i bilen(Kass ibland!) :P förjävligt

Kommentera

Dra åt kastbromsen lite till, och ta inte i för kung o fosterland i kasten. Låt spöt sköta en stor del av jobbet

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          Dra åt kastbromsen lite till, och ta inte i för kung o fosterland i kasten. Låt spöt sköta en stor del av jobbet
          ska jag va ärlig så är skruven te kastbromsen borta haha! nå tips på vart man kan få tag i ny? verkar va halvt omöjligt å ba få tag i själva skruvfan!

försvann när jag va ny på multi å trodde jag fått in kastne riktigt härligt å så släppte jag helt på skiten :P antar att jag knappt drog åt den alls så flög dne iväg när jag kasta elr nåt :P märkte det fisketuren efter
          Senast ändrad av Alltiallo; 2016-09-14, 19:19.

Kommentera

Man får passa så man inte skruva ut koppen så den kommer förbi o-ringen. För då e de lätt hänt att den åker iväg.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

haha jo de märkte ja :P men som sagt kört såhär i 1 år typ å inte vart nå problem förrän nu :p men ska leta reda på en ny kopp

Kommentera

Ursprungligen postat av Alltiallo Visa inlägg
                Tjena, Bromsen läggs i automatiskt mitt i ett kast! vet ej hur jag ska förklara men "kastknappen" åker liksom upp ibland å det låter något förjävligt i rullen! rullen är en 1 år gammal revo toro nacl 51 som aldrig e servad! Tänkt köpa olja å fett å plugga på lite om service av rulle! å när jag ändå är här är det några sorter ni kan rekommendera? men det viktigaste juts nu är att fixa kastproblemen då jag tror rullen kmr rasa om detta fortsätter
                Hej Rasmus;

Om det inte finns någon sportfiskebutik i Sala kan du åka till Willys Sportfiske i Västerås med din rulle och be om hjälp...

Nothing is forever!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

Kommentera

Kör du med enkelveven?
                  Rådet från ABU är att köra med dubbelveven för den obalansen som blir med enkelveven gör att den låser sig i utkastet.

Böt till dubbelveven sedan har det funkat för mig....tycker iof att man kan önska sig mer av en sådan rulle men det är en helt annan fråga.

Kommentera

Ursprungligen postat av Waxin Visa inlägg
                    Kör du med enkelveven?
                    Rådet från ABU är att köra med dubbelveven för den obalansen som blir med enkelveven gör att den låser sig i utkastet.

Böt till dubbelveven sedan har det funkat för mig....tycker iof att man kan önska sig mer av en sådan rulle men det är en helt annan fråga.
                    Låter helt otroligt dumt, att något som dom själv skickat med i Org.lådan ska orsaka fel på rullen. Kunde förstå det om det var eftermarknadsvevar från andra tillverkare isåfall borde ju alla enkelvevar återkallas.
                    Jag har kört med enkelvevar hela tiden men inte märkt av problemet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                    231 svar
                    32 170 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Gösalf
                    av Gösalf