Tjena, Bromsen läggs i automatiskt mitt i ett kast! vet ej hur jag ska förklara men "kastknappen" åker liksom upp ibland å det låter något förjävligt i rullen! rullen är en 1 år gammal revo toro nacl 51 som aldrig e servad! Tänkt köpa olja å fett å plugga på lite om service av rulle! å när jag ändå är här är det några sorter ni kan rekommendera? men det viktigaste juts nu är att fixa kastproblemen då jag tror rullen kmr rasa om detta fortsätter
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem med att bromsen läggs i automatiskt!! revo toro nacl
Collapse
X
-
ska jag va ärlig så är skruven te kastbromsen borta haha! nå tips på vart man kan få tag i ny? verkar va halvt omöjligt å ba få tag i själva skruvfan!Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggDra åt kastbromsen lite till, och ta inte i för kung o fosterland i kasten. Låt spöt sköta en stor del av jobbet
försvann när jag va ny på multi å trodde jag fått in kastne riktigt härligt å så släppte jag helt på skiten :P antar att jag knappt drog åt den alls så flög dne iväg när jag kasta elr nåt :P märkte det fisketuren efterSenast ändrad av Alltiallo; 2016-09-14, 19:19.
Kommentera
-
Hej Rasmus;Ursprungligen postat av Alltiallo Visa inläggTjena, Bromsen läggs i automatiskt mitt i ett kast! vet ej hur jag ska förklara men "kastknappen" åker liksom upp ibland å det låter något förjävligt i rullen! rullen är en 1 år gammal revo toro nacl 51 som aldrig e servad! Tänkt köpa olja å fett å plugga på lite om service av rulle! å när jag ändå är här är det några sorter ni kan rekommendera? men det viktigaste juts nu är att fixa kastproblemen då jag tror rullen kmr rasa om detta fortsätter
Om det inte finns någon sportfiskebutik i Sala kan du åka till Willys Sportfiske i Västerås med din rulle och be om hjälp...
Nothing is forever!
http://www.trumman.com/fisketips.htm
Old Firehand
Kommentera
-
Kör du med enkelveven?
Rådet från ABU är att köra med dubbelveven för den obalansen som blir med enkelveven gör att den låser sig i utkastet.
Böt till dubbelveven sedan har det funkat för mig....tycker iof att man kan önska sig mer av en sådan rulle men det är en helt annan fråga.
Kommentera
-
Låter helt otroligt dumt, att något som dom själv skickat med i Org.lådan ska orsaka fel på rullen. Kunde förstå det om det var eftermarknadsvevar från andra tillverkare isåfall borde ju alla enkelvevar återkallas.Ursprungligen postat av Waxin Visa inläggKör du med enkelveven?
Rådet från ABU är att köra med dubbelveven för den obalansen som blir med enkelveven gör att den låser sig i utkastet.
Böt till dubbelveven sedan har det funkat för mig....tycker iof att man kan önska sig mer av en sådan rulle men det är en helt annan fråga.
Jag har kört med enkelvevar hela tiden men inte märkt av problemet
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar