Glapp i envägslager min vev går ca 3 till 4 mm bakåt bör jag byta lager eller är det normalt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Citica 201E
Collapse
X
-
Jag tycker att det låter normalt. 3/4mm är inte särskilt mycket. Det är först när den backar 3-4mm man bör dra öronen åt sig😉
Skämt åsido, envägslager brukar antingen låsa eller inte låsa. När de inte låser så har jag klarat mig med att rengöra och smörja dem.Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
-
Den serien av rullar (Curado 201e /Citica 201e / Chronarch 201e) har lite mer spel i iar-lagret än t.ex nya Metanium och Chronarch ci4, så att veven rör sig nån millimeter i ytterläge brukar vara svårt att komma ifrån på den serien
Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!
Kommentera
-
Kollade precis på min Curado 200i och det verkar vara ungefär samma.
Tack.... för att du gjorde mig uppmärksam på det. Tack som fan!


Ingen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 070 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gösalf
2025-09-14, 07:55
|
||
|
Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
|
22 svar
11 031 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Äldre Id
2025-11-29, 00:22
|
||
|
Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
|
271 svar
47 596 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Herrlin
2025-07-06, 21:34
|
||
|
Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
|
50 svar
6 175 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av TiSo
2025-08-15, 13:30
|
||
|
Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
|
11 svar
1 029 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-08-07, 18:02
|
Kommentera