Jasså, är det så jävligt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny multirulle till abborre!
Collapse
X
-
Nej det är det inte. Aliexpress är precis som eBay, du kan få kopia från eBay med.Ursprungligen postat av Patrik Visa inläggJasså, är det så jävligt?
Skulle du handla från en butik/säljare på eBay med få sålda varor och dåligt omdömme? Troligtvis inte, samma gäller med Aliexpress.
Kommentera
-
Köpt flera Daiwa från Aliexpress utan problem.
Flera vänner har köpt med.
Så nej, bara att handla.
Bättre från Aliexpress och Kina då man faktiskt har chans att slippa tullenIngen fisk är chans för fisk.
https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/
Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
https://www.youtube.com/user/jurgenjons
Kommentera
-
Toppen :-)Ursprungligen postat av joens Visa inläggKöpt flera Daiwa från Aliexpress utan problem.
Flera vänner har köpt med.
Så nej, bara att handla.
Bättre från Aliexpress och Kina då man faktiskt har chans att slippa tullen
Kommentera
-
tjena patrik. Ja sitter i samma sits som du. Dvs ja letar fin multi till abborre och ja har läst nästan allt man kan i ämnet, Du kollar på casitas Curado 70 samt chronarch mgl. Alla rullar klarar jobbet galant MEN nya chronarch MGL har MM gearing samt dom som kan säger att det är verkligen steget upp. Jag har efter mycket om och men bestämt mig för en Chronarch MGL bara för att den är JDM och folk som fiskat med den säger den är helt otroligt fin samt klarar alla vikter på jiggar jag tänkt använda med bravur. Hade ja velat kasta 3grams jiggar etc utav nån anledning skulle ja kollat på Shimano Scorpion BFS.Ursprungligen postat av Patrik Visa inläggTjena!
Tänkte skaffa mig en ny multirulle till abborre.
Har idag en Tatula CT type R men ska komplettera med en till.
Rullarna jag spanat in är Shimano:
Curado 71 HG
Casitas 151 HG
Chronarch MGL ci4+ 151 HG
Någon som har erfarenhet utav dessa rullar, fördelar nackdelar m.m ? Är ju en viss prisskillnad på dessa tre.
Mvh
Patrik
kul klipp att se https://www.youtube.com/watch?v=6sML3-AmLjYSenast ändrad av _Ekman_; 2017-11-19, 20:57.
Kommentera
-
lika bra att köpa en BFS när man ändå lägger ut så mycket pengarUrsprungligen postat av esox88 Visa inläggSåg att Olssons fiske hade bra pris på shimano scorpion xg nu.
Kommentera
-
Beror lite på vilket viktspann rullen ska användas. Bfs är gjort för riktigt lätta beten. Kommer huvuddelen hamna över 8-10g så är förmodligen den vanliga bättre.Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägglika bra att köpa en BFS när man ändå lägger ut så mycket pengar
Kommentera
-
Nu är det ju så att en sådan perforerad spole inte blir sämre när man kommer upp i grammen och ja kan garantera dig att den kastar som en kanon. sitter och lurar på en sån själv.Ursprungligen postat av engqvist Visa inläggBeror lite på vilket viktspann rullen ska användas. Bfs är gjort för riktigt lätta beten. Kommer huvuddelen hamna över 8-10g så är förmodligen den vanliga bättre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inläggNu är det ju så att en sådan perforerad spole inte blir sämre när man kommer upp i grammen och ja kan garantera dig att den kastar som en kanon. sitter och lurar på en sån själv.
Om du läser på lite om bfs så tror jag du förstår vad jag menar. Nu är det annat än bara spolen det handlar om. Lager är också en viktig punkt. Vet inte alls vilka lager shimano använt. Men riktigt bra bfs lager brukar vara godkända upp till 12g. Kolla hedghog ex..
En bfs rulle är inte en bättre allround rulle. Utan endast framtagen att kasta extremt lätt. Ska man inte göra det så försvinner fördelarna. Tar man min alphas air som exempel. Under 10g är den fantastisk. Men över det här den inga fördelar mot min alphas f..
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
|
231 svar
32 087 visningar