Har efter massa youtubande beställt och fått hem en Kastking Assassin. En intressant liten multirulle.
Jag har testat den några gånger och har jämfört den med min pro max3.
Kastkingen är betydligt lättare än abu´n.
Den är inte lika jämn och fin i gången som Pro Maxen.
Enligt spec så är bromsen inte lika stark dock är den ganska jämn.
Den har både magnetbroms och mekanisk kastbroms.
Magnetbromsen är obefintlig. Det är knappt ingen skillnad på min och max. På pro maxen så stannar ju spolen nästan direkt på max.
Mekaniska bromsen är lättjusterad, plocka bara bort gaveln så kommer man åt ett vrede på spolen där man justerar antalet bromsvikter 0-6st. Den bromsen fungerar nästan för bra. Tyvärr så låter rullen massor pga av vikterna som skaver mot "hylsan" . Detta ljud är kanske något som försvinner när man använt den ett tag?
Kastlängden är inte heller jämförbar med Pro maxen. Dock provade jag inte beten under 10gram (hade fel spö med mig). men gissar att pro maxen är bättre där också.
Priset jag gav för kastkingen var ca: 500kr inkl frakt
Priset på Pro Maxen är väl strax under 1000kr.
Ska ta några bilder på dem och lägga upp här.
Jag har testat den några gånger och har jämfört den med min pro max3.
Kastkingen är betydligt lättare än abu´n.
Den är inte lika jämn och fin i gången som Pro Maxen.
Enligt spec så är bromsen inte lika stark dock är den ganska jämn.
Den har både magnetbroms och mekanisk kastbroms.
Magnetbromsen är obefintlig. Det är knappt ingen skillnad på min och max. På pro maxen så stannar ju spolen nästan direkt på max.
Mekaniska bromsen är lättjusterad, plocka bara bort gaveln så kommer man åt ett vrede på spolen där man justerar antalet bromsvikter 0-6st. Den bromsen fungerar nästan för bra. Tyvärr så låter rullen massor pga av vikterna som skaver mot "hylsan" . Detta ljud är kanske något som försvinner när man använt den ett tag?
Kastlängden är inte heller jämförbar med Pro maxen. Dock provade jag inte beten under 10gram (hade fel spö med mig). men gissar att pro maxen är bättre där också.
Priset jag gav för kastkingen var ca: 500kr inkl frakt
Priset på Pro Maxen är väl strax under 1000kr.
Ska ta några bilder på dem och lägga upp här.
Kommentera