BFT Instict X7 Lågprofil - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Instict X7 Lågprofil

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
    Tjena. Jag har ägt både Tranx 300 och Revo toro beast 50 och kan säga att beasten för det priset är en skymf mot märket då den har mysko lösningar och har många garantiärenden på sin nacke, Allt enligt en som jobbar i svängsta som ja litar på 100%, Sen är jag supernyfiken på varför Beasten slår Tranx alla dagar i veckan enligt dig. förklara gärna då jag är nyfiken på allas synpunkter. Kolla denna om du är intrresserad på riktigt https://youtu.be/La_i80k3xp4?t=1
    På "riktigt" så testar jag rullarna där det gäller, vid vatten och fiskar. Jag får väl tycka som jag vill, eller?
    Och enligt mig är Beasten överlägsen. Jag har grova händer så den ligger fint i handen jag är väl i så fall den ända som inte förstår Hypen kring Tranx?! Den är fruktansvärt ful, för smal spole för mina händer (300 size) och kastar inte lika långt som min Beast, men åter igen... Det är vad Jag tycker
    Du får tycka om din Tranx, det har jag inga problem med. Jag Älskar min Beast känns ToM som min Lilla Beast har bredare spole än Tranx (300 size) men, men
    Skitfiske på dig
    Classe
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
      På "riktigt" så testar jag rullarna där det gäller, vid vatten och fiskar. Jag får väl tycka som jag vill, eller?
      Och enligt mig är Beasten överlägsen. Jag har grova händer så den ligger fint i handen jag är väl i så fall den ända som inte förstår Hypen kring Tranx?! Den är fruktansvärt ful, för smal spole för mina händer (300 size) och kastar inte lika långt som min Beast, men åter igen... Det är vad Jag tycker
      Du får tycka om din Tranx, det har jag inga problem med. Jag Älskar min Beast känns ToM som min Lilla Beast har bredare spole än Tranx (300 size) men, men
      Skitfiske på dig
      Classe
      Om Tranx 300 är för liten så köp en 400? Finns även 500 storlek om du vill ha ett absolut monster till rulle. Kan dock hålla med om att tranxen är rätt hypad, är nöjd med min 401 men vet inte om det är guds rullgåva till folket. Det mest hypade med den är väl att den ska vara tätare och därmed hålla längre men det är nog för tidigt att säga något om det.Jag hade gärna haft en Tranx med lägre utväxling runt 4.5-5 då hade jag nog varit helnöjd.

Beasten har jag aldrig ens provat men jag tror nog att jag skulle gilla en beast i 4.9 utväxling så länge den håller, jag har haft dåliga erfarenheter av tidigare modeller av abus Toro rullar då lagr/nållager behöver bytas flera gånger per år vid intensivt fiske och halvslarv med service, detta behöver dock inte vara relevant för dagens rullar utan baseras på dom gamla grå torosarna.

Kommentera

Min Beast har den låga utväxlingen
        Polaren har haft strul med sin Tranx dom 2 senaste passen vi gjort.
        Sen är Tranxen så Ful så jag vill inte ha den, men å andra sidan. Skulle jag bara fiska med en snygg rulle. Ja, då hade min Röda 5501 CS Pro Rocket varit med varje pass

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
          Skitfiske på dig
          Classe
          Bara för att man tycker en Fiat punto är snabbare är en Ferrari F40 betyder inte det att det är så, Då ja ägt båda rullarna samt vet annat folk som ägt/äger båda rullarna säger samma sak. Och kastar du längre med Beasten än en Tranx så gör du nåt fundamentalt fel, Jag menar inte att Tranxen är guds rulle till folket utan det är en bättre rulle på alla punkter, Det enda ja kan komma på att beasten är bättre än tranxen på är att det är lättare att justera bromsen under fight på Beasten då tranxen Går från 3kg drag till 10 på typ 3 klick men iom att fisken ska upp fort så man kan släppa tbx den fort ser ja inget problem med det, Vad är det för fel din polare haft med sin tranx? ja har hört från vissa att tranxen kan koppla i under kast på samma sätt som Conquest kan men enligt förståsigpåare så beror det på kasttekniken fast det köper ja inte direkt,

Kommentera

Går inte att förklara för en som är "Tranxad" av Hypen Enligt er så behöver man bara en Tranx.
            Inget fel på min kastteknik, det kan jag lova. Och ja, jag kastar längre med min Beast än jag gör med en Tranx
            Men inget fel att ni avgudar Tranxen, men jag gör det inte

Ja, den rasa. Klarar inte av +2 grader, haha

Kommentera

Kommentera

Det gjorde inte minb jb heller... Däremot tranxen, men även beast som jag ägt
                Håller med ombatt tranx är en ful rulle. Beasten med. �� daiwa luna, pro rocket, och den gamla Calcutta är vackra att se på!
                Men hej! Bara för att jag tycker det så behöver ej du!

Jag kastar längre med min tatula än med både beast o tranx
                Senast ändrad av stahre87; 2017-11-27, 21:30.

Kommentera

När man läser FS här och där, så verkar det nästan som Shimanovänner inte kan tro att någon kan gilla ett annat märke eller tvärtom även om de prövat båda två eller tre av de stora...

Typ jag hör vad du säger men du har inte förstått... Ja vad då, att en sak alltid smakar bäst eller att smaken är som baken?

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Det gjorde inte minb jb heller... Däremot tranxen, men även beast som jag ägt
                    Håller med ombatt tranx är en ful rulle. Beasten med. �� daiwa lins, pro rocket, och den gamla Calcutta är vackra att se på!
                    Beasten ser rå ut och på ett Volatile 9 fot 50-220g så tycker jag det är så Macho det kan bli

Click image for larger version

Name:	IMG_20171127_130847_621.jpg
Views:	1
Size:	1,06 MB
ID:	1786015
                    Senast ändrad av Classe69; 2017-11-27, 21:32. Anledning: Bjuder på en bild :)

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      När man läser FS här och där, så verkar det nästan som Shimanovänner inte kan tro att någon kan gilla ett annat märke eller tvärtom även om de prövat båda två eller tre av de stora...

Typ jag hör vad du säger men du har inte förstått... Ja vad då, att en sak alltid smakar bäst eller att smaken är som baken?
                      Nu är det så att ja äger både Gamla amba och nyare Revo serier samt nya Daiwa OCH shimano samt andra skumma märken av den enkla anledningen att ja gillar rullar i alla dess former och storlekar och gillar att testa nya saker. Men det är oxå så att ja inte hittar på saker samt ljuger för det vinner man inget på utan ja baserar saker på information och andra ja känner och pratar med. Min Beast va inne på lagning 4 ggr före ja fick en helt ny och killen ja pratade med på svängsta sa att dom fått in flera beast som hade samma problem som min dvs den tickade/knackade vid invening och killen på svängsta sa att det ofta hände när folk hade använt det långa jigghandtaget "vilket ja inte gjorde" då det blev flex i den stora långa axeln som går in till och igenom det stora drevet som förövrigt inte har nåt stöd alls. Det är lätt att dra fram popcornlådan direkt några personer tvistar men om du kollar på filmen på 1 timma som ja länkade så kommer du oxå förstå varför jag inte gillar beasten alls ur ett mekaniskt perspektiv.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 110 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf