Ambassadeur Revo Toro Beast 61 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Revo Toro Beast 61

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur Revo Toro Beast 61

Hej på er!

Vad har ni för erfarenheter av denna rulle? Hur är det att kasta med den, hur stabil är den, nackdelar och fördelar?

Kan nån av er skriva ner nån kort redovisning av hur är det att fiska med den?! Tack!

Jag funderar på den lågväxlad alltså 4,9:1. Jag är ingen fan av högre invevningsfart.

Tack!
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Stor o tung rulle med bra kastegenskaper. Den är rejält bred. 51an är redan den rätt stor (även om den är bra för mina händer)

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
      Hej på er!

Vad har ni för erfarenheter av denna rulle? Hur är det att kasta med den, hur stabil är den, nackdelar och fördelar?

Kan nån av er skriva ner nån kort redovisning av hur är det att fiska med den?! Tack!

Jag funderar på den lågväxlad alltså 4,9:1. Jag är ingen fan av högre invevningsfart.

Tack!
      fråga numero uno. Vad ska du fiska?

Kommentera

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
        fråga numero uno. Vad ska du fiska?
        Jag vill bara veta om rullen. Jag har inte bestämd vad jag ska använda den till. Kanske till havsfiske från land eller båt, eller till gäddmete. Får se!

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Stor o tung rulle med bra kastegenskaper. Den är rejält bred. 51an är redan den rätt stor (även om den är bra för mina händer)
        Att den är stor det kan jag tänka mig att acceptera. Den har nästan samma linkapacitet som en rund Ambassadeur 6000. Utöver det Abu säger att den har överdimensionerad växel och broms. Vilken utväxling har du på din rulle?

Men hur upplever du funktionaliteten i den: är den så stark som det sägs, är den silkeslen, etc? Kan du beskriva mer detaljerad ditt intryck om den? Tack på förhand!
        Tight lines!
        CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
          Jag vill bara veta om rullen. Jag har inte bestämd vad jag ska använda den till. Kanske till havsfiske från land eller båt, eller till gäddmete. Får se!

Att den är stor det kan jag tänka mig att acceptera. Den har nästan samma linkapacitet som en rund Ambassadeur 6000. Utöver det Abu säger att den har överdimensionerad växel och broms. Vilken utväxling har du på din rulle?

Men hur upplever du funktionaliteten i den: är den så stark som det sägs, är den silkeslen, etc? Kan du beskriva mer detaljerad ditt intryck om den? Tack på förhand!
          Jag ska hålla mig kort så ja inte startar en shitstorm, Jag har ägt 50 modellen och ja den är len samt har en bra broms men 60 modellen är TUNG dvs 400gram men flera inklusive mig har haft många bekymmer med den den pga vissa saker makes no sense med den. Plast på mysko ställen och konstiga lösningar. jag gillar abu och har FLERA rullar så det är inte så att ja har agg eller så emot abu. om du är nyfiken på isärtagning av den kolla här https://youtu.be/La_i80k3xp4?t=2 Detta är 50 storleken men det är samma så gott som. Jag personligen hade köpt nåt annat
          Senast ändrad av _Ekman_; 2018-02-02, 01:11.

Kommentera

Den är silkeslen och den är urstark ligger bra i handen (på mig)
            Jag har den lågutväxlade 51 modellen och älskar den.
            60 modellen borde ju va likvärdig fast större
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Jag får hålla med Ekman att för mig gör den inte jobbet bra nog för den prislappen (prestanda mässigt eller fit och finsh) Känner och tror att toro s eller toro max är bättre koreanska val.

Annars så gillade jag den låga utväxlingen på rullen men det kan man få på flera fabrikat.

/Apan

Kommentera

Kanske en tranx 400? Känns för mig som en mer len o go rulle.
                Nu kommer den hör träden högst sannolikt spåra ur med massa olika loger kring diverse fabrikat.
                Hoppas du slipper det. Vad gäller besten har jag endas känt på. 61 i butik, och intrycket gav en stor o tung rulle, där allt redan finns i 51an och inget särskilt viktigt som finns i 61 jämfört med 51.

Som sagt, den är absolut len och mjuk att kasta med (51) men låter lite mer ön andra rullar.

Kan tänka mig att den passar till viss typ av havsfiske. Gäddfiske känns den onödigt stor o tung till. Musky absolut.

Kolla motsvarande alternativ av dom andra två stora och försök känna op dom irl och bilda dig en uppfattning.
                Daiwa lexa 400 mfinns ju med, den isär pansarvagn och kanske saknar den där lena känslan men något den ej saknar är broms kapacitet

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                  Kanske en tranx 400? Känns för mig som en mer len o go rulle.
                  Nu kommer den hör träden högst sannolikt spåra ur med massa olika loger kring diverse fabrikat.
                  Hoppas du slipper det. Vad gäller besten har jag endas känt på. 61 i butik, och intrycket gav en stor o tung rulle, där allt redan finns i 51an och inget särskilt viktigt som finns i 61 jämfört med 51.

Som sagt, den är absolut len och mjuk att kasta med (51) men låter lite mer ön andra rullar.

Kan tänka mig att den passar till viss typ av havsfiske. Gäddfiske känns den onödigt stor o tung till. Musky absolut.

Kolla motsvarande alternativ av dom andra två stora och försök känna op dom irl och bilda dig en uppfattning.
                  Daiwa lexa 400 mfinns ju med, den isär pansarvagn och kanske saknar den där lena känslan men något den ej saknar är broms kapacitet
                  Om din Beast lät så byt lina
                  Min låter inget och jag kör Spiderwire 0.35
                  Min lilla beast lät ytterst lite, bytte lina till Spiderwire 0.30 och efter det va den knäpptyst
                  Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                  Flugfiske är en Livs-stil
                  2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Jag har ägt både en 51a och en 61a. Jag tyckte skillnaden var väldigt liten mellan rullarna. 61an hade djupare spole men yttermåtten på rullarna skiljde knappt alls tyckte jag och 61an var bara 7 g tyngre. Funktionsmässigt upplevde jag ingen skillnad. Båda fungerade finfint för mig. Kastade lugnt och långt samt bra broms. Inga av rullarna strulade för mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                    11 svar
                    3 798 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg PrN-Sweden  
                    Klistrat: Rull-terminologi av Mooki