Ambassadeur Revo Toro Beast 61 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Revo Toro Beast 61

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
    Jag ska hålla mig kort så ja inte startar en shitstorm, Jag har ägt 50 modellen och ja den är len samt har en bra broms men 60 modellen är TUNG dvs 400gram men flera inklusive mig har haft många bekymmer med den den pga vissa saker makes no sense med den. Plast på mysko ställen och konstiga lösningar. jag gillar abu och har FLERA rullar så det är inte så att ja har agg eller så emot abu. om du är nyfiken på isärtagning av den kolla här https://youtu.be/La_i80k3xp4?t=2 Detta är 50 storleken men det är samma så gott som. Jag personligen hade köpt nåt annat
    Jag håller med: i en så dyr rulle man SKA inte ha plastdetaljer mer än oviktiga, som bussningar och sånt. Att ha kugghjul i plast (fast jag tror att de är i teflon eller liknande) är inte alls bra.

Kanske det är bättre att koncentrera mig på en rund rulle. Dessa är klassiska och finslipade in i det minsta. Kanske t.o.m. Amb Pro Rocket 6501. Vad tycks?

Jag vill ha en rulle med linkapacitet som en 6000-rulle. 5000-rullar har jag flera, men jag skulle behöva en rulle som tar mer lina helt enkelt.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
      Om din Beast lät så byt lina
      Min låter inget och jag kör Spiderwire 0.35
      Min lilla beast lät ytterst lite, bytte lina till Spiderwire 0.30 och efter det va den knäpptyst
      Den linan har jag haft på en tatula, men eftersom den skitlinan gjorde så jag kasta bort 2st Westin swim i färger som inte säljs längre så gick den i sopen (starta en tråd ang den linan för ett tag sen) men sen funkar den super för andra det vet jag.
      Hade sz tracer braid på min brast, lät ändå mer en andra rullar jag har. Inget fel på rullen för det, stabil pjäs

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Den linan har jag haft på en tatula, men eftersom den skitlinan gjorde så jag kasta bort 2st Westin swim i färger som inte säljs längre så gick den i sopen (starta en tråd ang den linan för ett tag sen) men sen funkar den super för andra det vet jag.
        Hade sz tracer braid på min brast, lät ändå mer en andra rullar jag har. Inget fel på rullen för det, stabil pjäs
        Men Starhe, du måste lära dig knyta ordentligt eller gör du som på skorna, har kardborre hahaha
        Bästa linan jag haft tillsammans med Tracer Braid och Dragon Nano X8
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av CDan Visa inlägg
          Jag håller med: i en så dyr rulle man SKA inte ha plastdetaljer mer än oviktiga, som bussningar och sånt. Att ha kugghjul i plast (fast jag tror att de är i teflon eller liknande) är inte alls bra.

Kanske det är bättre att koncentrera mig på en rund rulle. Dessa är klassiska och finslipade in i det minsta. Kanske t.o.m. Amb Pro Rocket 6501. Vad tycks?

Jag vill ha en rulle med linkapacitet som en 6000-rulle. 5000-rullar har jag flera, men jag skulle behöva en rulle som tar mer lina helt enkelt.
          En ABU Garcia Ambassadeur 6501 CS Pro Rocket är en gedigen rulle som kommer hålla länge. Det kanske saknar finessen som en tranx 400 har men amban är en fin rulle

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
          11 svar
          3 819 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg PrN-Sweden  
          Klistrat: Rull-terminologi av Mooki