Någon som fiskat med shimano vanquish 2500 HGS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon som fiskat med shimano vanquish 2500 HGS

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jo, men har redan en Shimano Soare C2000S redan som jag är nöjd med. Men behöver en rulle till och 2500 modell vore lagom.

Kommentera

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
      Mmm är dock tveksam till att lägga så mycket på en rulle till LRF-fiske. Känns som att spöt är klart viktigare. Men en dag!
      Spöet är ett renzstein perch och det är en grym kombo ihop

Kommentera

Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inlägg
        Äger just denna rullen, fast i det vanliga utförandet (2500 S). Extremt bra rulle än så länge. Fiskat med den sedan november och den är otroligt mjuk, lätt och snygg framför allt Är det något speciellt du vill veta så säg bara till!
        [ATTACH=CONFIG]99051[/ATTACH]
        Och ett Gunki Chooten 228? hur är det jämfört med ditt Villain 5-20g? Styvare topp, snabbare och ryggraden högre upp på klingan?

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Och ett Gunki Chooten 228? hur är det jämfört med ditt Villain 5-20g? Styvare topp, snabbare och ryggraden högre upp på klingan?
          Ej 228 då jag kör en del dropshot med det. Detta är 210-varianten. Jämfört med villain så kan jag säga att den är styvare men toppigare än den handtagsdelade 5-20, och känsligare, definitivt! Jämfört med den tvådelade varianten så är det natt och dag. Chooten vinner på allt. Komforten är också mycket bättre på Chooten (kork ftw) och väger även lite mindre än båda varianterna. Hela kittet på bilden väger 276g med lina på Kan tillägga att jag sålde mitt Villain när jag köpte detta spö.
          Senast ändrad av Aspir3; 2018-02-26, 11:58.

Kommentera

När du vevar in ditt bete väldigt väldigt långsamt kan du känna ett knackande men inte söndrig dvs i rullfästet? Min hgs hade det o skickades tillbaka o fick en 2500s istället o är samma sak som unna MEN den går ändå mjukt o tyst som en dröm . Ej upplevt den där försiktiga knackande känslan i rullfoten på någon annan shimano...

Äger just denna rullen, fast i det vanliga utförandet (2500 S). Extremt bra rulle än så länge. Fiskat med den sedan november och den är otroligt mjuk, lätt och snygg framför allt Är det något speciellt du vill veta så säg bara till!

Kommentera

Click image for larger version

Name:	Vanquish.jpg
Views:	1
Size:	120,2 KB
ID:	1786468
              Vad fint den har lagt upp linan.

Kommentera

Ursprungligen postat av conny c Visa inlägg
                När du vevar in ditt bete väldigt väldigt långsamt kan du känna ett knackande men inte söndrig dvs i rullfästet? Min hgs hade det o skickades tillbaka o fick en 2500s istället o är samma sak som unna MEN den går ändå mjukt o tyst som en dröm . Ej upplevt den där försiktiga knackande känslan i rullfoten på någon annan shimano...
                Jag tror jag vet vad du menar. Kan ha med det lilla lilla glappet i spolskaftet att göra. Kan kännas ibland när man vevar hem, alltid i samma position. Annars vet jag tyvärr inte :/

Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                [ATTACH=CONFIG]99282[/ATTACH]
                Vad fint den har lagt upp linan.
                Haha tack tack ^^ Är nog mest rullens förtjänst dock!

Kommentera

Jag tror jag vet vad du menar. Kan ha med det lilla lilla glappet i spolskaftet att göra. Kan kännas ibland när man vevar hem, alltid i samma position. Annars vet jag tyvärr inte :/
                  När i spolens rörelsefas uppkommer glappet, är det när spolen vänder?

Kommentera

Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                    När i spolens rörelsefas uppkommer glappet, är det när spolen vänder?
                    Precis, då jag lagt märke till det iaf. Högsta positionen på väg ner igen.

Kommentera

Precis, då jag lagt märke till det iaf. Högsta positionen på väg ner igen.
                      Nu påstår jag inte att detta är fallet med just din rulle men Shimanos rullar med oscillering driven av evighetsskruv/knivbult uppvisar ofta just ett litet "hack" i gången när spolen är i sitt översta eller nedersta läge.
                      Det beror på att knivbulten vänder i sitt spår i evighetsskruven, känns inte på alla men relativt många lite dyrare Shimano och verkar i vissa fall slitas bort efter en tids användning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      31 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf