ABU Revo 4X vs. Revo 4 Inshore? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Revo 4X vs. Revo 4 Inshore?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag har lyckats få ganska många Revo att rasa sådär helt oförklarligt så jag har inte särskilt mycket till övers för den rullserien

Tror annars mycket av skitet som skrivs om Revo är att dom används till saker dom inte är gjorda för eftersom folk feltolkar reklamen och video klippen på nätet, exempelvis var det många som trodde att den lilla revo beast var urstark jämfört med alla andra rullar tack vare reklamen, men Abu jämförde den med dom andra små revo rullarna och sa att den var starkare en dom inte att den var lika stark som en Toro eller rund Amb.

Man får tänka lite själv för det ska bli rätt, exempelvis skulle jag aldrig stå och slänga 80-100 gr drag med en liten rulle som i min värld skulle passa för drag på 20-60 gr oavsett vad reklamen säger, det är bara att be om problem i slutänden.
    Hur många är ganska många och hur mkt vikt kastade du? Och hur många timmar fick alla dessa revosar innan dom rasade?

Kanske borde starta en ny tråd ang. detta. Hade varit intressant å få höra allas erfarenheter och tankar kring LP rullar och kastvikt

Kommentera

Jag har inte heller kört varken Revo eller Tatula men är nyfiken även jag vad i konstruktionen som gör att den senare skulle hålla bättre för tyngre fiske? Är dreven, lager starkare, av bättre kvalitet eller annat?

Kommentera

Jag köpte min lilla Revo Beast förra sommaren och den fick gå hårt i Slutet på sommarn och hela hösten.
        Drag från 35g till 150g kastades (låg mest i spannet 50-115g)
        Rullen är lika len och fin som när jag köpte den. Har visserligen bättre lager i den och en något fläskigare broms.

Jag vart så in i H-e nöjd med rullen så jag köpte Storebror också, Revo Toro Beast 51

Nu kör jag Toro Beast till mina stora Gummibete och större tails och min lilla Beast tar allt under ca 90g

Detta med rullar är en smaksak, det jag gillar och trivs med hatar någon annan osv...
        Man får testa sig fram, jag T.ex gillar Inte tranxen då jag tycker spolen inte är så bred som jag vill ha den
        Sen har jag köpt mig en Amba X7 som får gå till Borre och gös
        Har sneglat lite på Inshore rullen och är väldigt nyfiken på denna rulle
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Jag har inte heller kört varken Revo eller Tatula men är nyfiken även jag vad i konstruktionen som gör att den senare skulle hålla bättre för tyngre fiske? Är dreven, lager starkare, av bättre kvalitet eller annat?
          Är ingen expert men har ägt Tatula 200 som jag gilla väldigt mycket
          Men enligt mig så sopar Revo Beast banan med Tatula 200 till lite tyngre Gäddfiske, inte det tyngsta men snäppet under.

Kastar bättre, bättre broms och bättre linuppläggning. Detta enligt mig
          Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
          Flugfiske är en Livs-stil
          2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Det blev till slut i alla fall en Tatula HD200. Det som fällde avgörandet var att det känns som att det är en beprövad modell som få ägare verkar missnöjda med.

Nu återstår bara att hitta ett spö att sätta rullen på, har några heta kandidater men tror jag väntar till sportfiskemässan för att se om något roligt dyker upp där först....

Kommentera

Bra val! Jag har två Tatula 200hd som sitter på ett prorex ags 120g och ett prorex XR 150g och är toknöjd. Rullarna är lika lena, starka och kastar lika problemfritt som när jag köpte dem.
              När jag ska uppdatera så lutar det just nu år en Daiwa Zillion hd!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
              11 svar
              3 815 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg PrN-Sweden  
              Klistrat: Rull-terminologi av Mooki