Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• joens
    replied
    Utvecklingen har skett i det tysta till stor del.
    Vet inte status på det senaste då det är ett tag sedan vi pratade men planerna är lite ändrade som jag förstår det.

Investerare söktes och jag vet inte vad som hänt på den fronten. Inget jag lägger mig i

Lämna en kommentar:

• JontaK
    replied
    Har följt det här med relativt stort intresse, inte minst senaste tidens tystnad är just intressant.
    Handlar det om den svåra kampen för en liten uppfinnare att slå sig fram bland jättar eller var produkten inte så briljant som det påståtts?

Jag vill understryka att jag inte är insatt och insinuerar inget med ovanstående, är genuint nyfiken på produkten.

Lämna en kommentar:

• Norden
    replied
    Sista som står på deras FB är från i höstas om att de söker investerare för att komma vidare

Lämna en kommentar:

• JONNIE ROCKER
    replied
    Ingen aning.

Lämna en kommentar:

• Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av Patrik Zander Visa inlägg

Tack Mankan och vi har hört det förr: "längre kast med minskat trassel". Det går ju inte med annan existerande teknik men visst kan man minska risken för trassel men då kommer du ju ingenstans. Men med Alphabrake från Svivlo går det :-)

Nu hoppas vi att många kan stödja oss i vårt arbete så ni kan njuta av varje kast.
    Vart tog rullen vägen?

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Intressant! Du skriver att man måste lita på systemet- menar du att man i princip skulle kunna kasta med den utan att behöver tumma spolen? Lite det som man drömde om när DC kom
    Ja, absolut. Man är ju där med tummen och vill bromsa men låter man bli så fungerar det.
    Det är en gränsdragning man får göra när man optimerar den. Man kan utan bekymmer göra så man inte behöver använda tummen alls, men då måste den bromsa hårt. Vilket kan ha annan negativ inverkan. Men det är något som dom tittar på, men under själv kastet behöver man inte det.
    När det slår i vattnet är en annan sak. Det blir ju ett mer direkt stopp då och då måste den bromsa till noll väldigt snabbt.

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Intressant! Du skriver att man måste lita på systemet- menar du att man i princip skulle kunna kasta med den utan att behöver tumma spolen? Lite det som man drömde om när DC kom

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Aha, jag testade två olika prototyper där den senare var riktigt bra. Man fick en känsla för hur bromsen skulle fungera när den var klar så att säga.

Ganska grov då en stor del av jobbet är att finjustera men hade inte haft några problem att fiska med dne så att säga.

Bromsen fungerar I praktiken som teorin med så det är nog inga bekymmer.

Det är så galet annorlunda att kasta med den men när man börjar lita på att det fungerar så blir allt bättre.

Anledningen till man inte har hört så mycket är på grund av utvecklingen har tagit större delen av tiden.

Vet inte riktigt hur tidsplanen är nu så jag ska inte spekulera.

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Ja, som Anteman säger, ni har ju testat några prototyper, eller? Man hörde ingenting mera. Hur bedömer ni ert bromssystem i praktiken? Trygga kast? Kastlängd? Osv

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Jag tänker - blev det något rulle med en i praktiken bättre fungerande kastbroms än vad som finns på marknaden i dag eller fastnade saken/teorin när den skulle omsättas i praktiskt tillämpning?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
11 svar
3 785 visningar
0 gillar
Senaste inlägg PrN-Sweden  
Klistrat: Rull-terminologi av Mooki